پنجشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۹

وقتی دولت تدبیر صدا و سیما را تحریم می کنند

فشار ناجوانمردانه بر رسانه ملی+سند

حسام الدین آشنا - روحانی

سینماپرس: فشار عجیب دولت بر سازمان صداوسیما پس از پخش برنامه‌های تبیینی اخیر همچنان ادامه داشته و در جدیدترین اقدام پس از آن که با دستور روحانی تخصیص بودجه صداوسیما منوط به تایید نمایندگان دولت در شورای نظارت بر صداوسیما شده بود، فشارهای دولت بر شبکه افق متمرکز شده است.

به گزارش سینماپرس، بنابر برخی شنیده ها، ظاهرا تحریم صدا و سیما توسط دولت تدبیر و امید و شخص حسن روحانی وارد مرحله ی جدیدی شده و پس از پخش سریال گاندو که به موضوع نفوذ در دستگاه های کشور پرداخته بود، دستور داده تا اعتبارات سه ماه دوم سال ۹۸ صدا و سیما پرداخت نشود.
بر این اساس نامه ‌۱۹ تیر دبیر هیات دولت به نوبخت از دستور رئیس جمهور مبنی بر عدم تخصیص بودجه صدا و سیما حکایت داشته و مبتنی بر آن، اعتبارات صداوسیما پس از تایید دو نماینده رییس جمهور، در شورای نظارت سازمان تخصیص داده می‌شود.
این درحالی است که برخی از اخبار حکایت از این دارد که تخصیص بودجه سه ماهه دوم صداوسیما صفر شده و بناست با ندادن بودجه از سوی دولت، اعمال فشار بیشتری برای پذیرفتن شرایط به صداوسیما وارد شود.

اکنون باید پرسید که چرا رئیس جمهور از بیان مسائل مربوط به نفوذی ها خشمگین است؟ در اینکه دستور روحانی غیرقانونی است و او نمی تواند بودجه ی مصوب یک دستگاه دولتی و عمومی را بر پایه ی سلیقه ی خود، به گروگان بگیرد، تردیدی نیست و ایشان باید در مقابل مجلس و افکارعمومی پاسخگوی این عمل غیرقانونی خود باشد. اما مساله ی مهمتر این است که چرا رئیس جمهور کشور از پرداختن به مساله ی نفوذ و نفوذی ها ناراحت شده است؟ منطقا ایشان باید از آثار دراماتیکی که به مصالح و امنیت ملی مربوط می شود، خرسند و سپاسگزار باشد.

در مجموع کم کم دارد مشخص میشود که سریال گاندو بر خلاف ادعای بعضی مدبران نام آشنا، کاملا نزدیک به واقعیت بوده که بنفش پوشان را این گونه برآشفته ساخته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.