جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹

در آیین اختتامیه جشنواره؛

برگزیدگان جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی اعلام شد

سومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی ایران

سینماپرس: تندیس و جوایز برگزیدگان بخش‌های مختلف دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران در مراسم اختتامیه به برگزیدگان اهدا شد.

به گزارش سینماپرس، در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی پویانمایی و برنامه‌های عروسکی تلویزیونی ایران که عصر پنجشنبه ۲۰ تیرماه در کرمانشاه برگزار شد، از برگزیدگان بخش‌های مختلف قدردانی صورت گرفت.

در بخش فیلمنامه عروسکی هیأت داوران متشکل از راضیه برومند و کریم سربخش به ریاست محسن چینی‌فروشان، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ویژه هیأت داوران را به ۲ اثر «قصه‌های جنگل بلوط» به نویسندگی کامران یوسفی و «زبلی و دوستان» به نویسندگی فرشاد عزیزی اهدا کردند.

همچنین در این بخش تندیس و دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلمنامه اول عروسکی به «بومرنگ یک ربات» به نویسندگی محمد حسن عابدی‌نژاد و پژمان سهرابی» تعلق گرفت.

در بخش مجموعه و سریال عروسکی و بر اساس رأی هیأت داوران آذرمیدخت آذرهوش، پوپک عظیم‌پور، مرضیه محبوب و هادی حسنعلی به ریاست مرضیه برومند، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین موسیقی به امیرحسین انصافی برای اثر «ماهور» اهدا شد.

محمد راستگو گوشه نیز برای اثر «داستان‌های الوند» موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین طراحی دکور و صحنه شد.

همچنین در بخش دستاوردهای فنی هم تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به احمد نیک‌کار برای «سفرهای چی باد» تعلق گرفت و احسان صانعی هم از «گروه نمایش قصه بخت» دیپلم افتخار و جایزه نقدی بخش تئاتر صحنه‌ای را دریافت کرد.

همچنین تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین تئاتر صحنه‌ای به محمد اعلمی برای اثر «نمایش کدو زری» اهدا شد.

در بخش برنامه‌های ترکیبی هم بر اساس نظر هیأت داوران، لوح تقدیر و جایزه نقدی به سمیه عبدالله‌زاده برای اثر «پیم و پم» و سارا روستاپور برای اثر «مهد پویا» تعلق گرفت و پرویز ظرافت هم برای اثر «بیر کله قند» دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین بازیگری را به دست آورد.

در بخش فیلمنامه نیز تندیش جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به وحید کیارسی برای اثر «داستان‌های الوند» اهدا شد و احمد نیک‌کار هم برای اثر «سفرهای چی باد» موفق به دریافت تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی شد.

در بخش بهترین برنامه عروسکی و از بین نامزدهای این بخش، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به امیرمحمد یمینی برای تهیه‌کنندگی اثر «سفرهای چی باد» اهدا شد.

عبدالله علیمراد، امیرمحمد دهستانی و کیانوش دالوند اعضای هیأت داوران بخش مجموعه و سریال پویانمایی به ریاست ناصر گل‌محمدی نیز در بخش بهترین دوبله، تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به رزیتا یاراحمدی برای اثر «مثل نامه» اختصاص دادند و در بخش بهترین صداگذاری هم نظر هیأت داوران، اهدای تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهزاد توکلی برای اثر «جوانمردان» بود.

آرمین بهاری آهنگساز اثر «روبی و جوجه‌ها» نیز توانست در این بخش تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را برای بهترین موسیقی به دست آورد و این جوایز برای بهترین اثر طنز هم به هادی امیری و رها فرجی برای کارگردانی «عصر وارونه» تعلق گرفت.

در بخش بهترین طراحی شخصیت، «قصه‌های ریرا» به طراحی بابک نظری، اشکان شیرمحمدی و پدارم تقوی توانست تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به خود اختصاص دهد همچنین محمد جوادی برای اثر «جوانمردان» موفق به دریافت همین جوایز به عنوان بهترین لی اوت و فضاسازی شد.
در بخش بهترین انیمیت هم تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به احسان انصاری برای اثر «روبی و جوجه‌ها» اهدا شد.

مهدی حیدریان سرپرست نویسندگان اثر «مثل‌نامه» هم تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به عنوان بهترین فیلمنامه دریافت کرد و مهدی شاد هم برای کارگردانی «دوستان بازیگوش» موفق شد تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی دومین جشنواره را به خود اختصاص دهد.

جایزه ویژه هیات داوران شامل تندیس، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به عنوان بهترین اثر مجموعه و سریال پویانمایی به «روبی و جوجه ها» به تهیه کنندگی بابک و بهنود نکویی رسید.

در نهایت این «مثل نامه» بود که توانست نظر هیأت داوران را به خود اختصاص دهد و تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به عنوان بهترین مجموعه و سریال، نصیب رضا تقدسی تهیه‌کننده این اثر کند.

نظرات

  • محمدرضا ۱۳۹۸/۰۴/۲۲ - ۲۱:۱۳
    0 0
    با سلام و وقت بخیر، خبر فوق تنها مربوط به بخش عروسکی است و برگزیدگان پویانمایی درج نشده است. ممنون

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.