چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲

در نشستی مطرح شد؛

جایزه ویژه یونیسف به بهترین فیلم ایرانی جشنواره کودک اهدا می شود

جلسه دفتر یونیسف ایران

سینماپرس: دفتر یونیسف ایران در داوری فیلم های ایرانی در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان سال جاری شرکت خواهد کرد.

به گزارش سینماپرس، دفتر یونیسف ایران طبق برنامه کاری امضا شده با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در داوری فیلم های ایرانی در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان سال جاری شرکت خواهد کرد.

در همین راستا در جلسه ای که سه شنبه ١٨ تیر با حضور علیرضا تابش دبیر جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، مهتاب کرامتی سفیر حسن نیت یونیسف و بهاره یگانه فر مدیر بخش ارتباطات یونیسف در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، جزییات مشارکت یونیسف و داوری فیلم ها از نگاه یونیسف در این جشنواره مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

پس از تشکیل هیات دواری مستقل یونیسف با همکاری مهتاب کرامتی بازیگر سینما و سفیر حسن نیت یونیسف، تمامی فیلم های داستانی بلند، نیمه بلند و کوتاه بخش مسابقه ایران برای دریافت جایزه ویژه یونیسف مورد مشاهده و بررسی قرار خواهند گرفت.

علیرضا تابش دبیر جشنواره در این نشست با اشاره به رویکردهای جدیدِ جشنواره امسال خاطرنشان کرد: همکاری با یونیسف می تواند در گسترش اهداف جشنواره از جمله ایجاد زنجیره فرهنگی – اقتصادی و نوگرایی در صنعت سرگرمی کودک و نوجوان که شاخصه ی آن در جشنواره امسال بخش ویژه «وب سری» خواهد بود، کمک شایانی داشته باشد.

وی افزود: همکاری یونیسف و جشنواره کودک و نوجوان می تواند در طول سال استمرار یابد و با برگزاری رویدادهای مختص کودکان این همکاری در جهت شکوفایی و رشد آینده سازان ایران و جهان بیش از پیش گسترش یابد. همچنین با توجه به اهمیت سرنوشت کودکان کار، امسال برنامه ی اختصاصی در دست اقدام است تا تجربه ی دیدن فیلم در محیط جشنواره کودک و نوجوان برای آن ها فراهم شود.

در ادامه این جلسه رائد فریدزاده مدیر بین الملل جشنواره فیلم کودک توضیحاتی درباره بخش های گوناگون و جدید جشنواره مانند پنل تولید مشترک، کتابخانه ویدیویی، دعوت از خریداران بین المللی، هیات داوران کودک و نوجوان از سایر کشورها، هیات داوران بین الملل در دو بخش فیلم بلند و کوتاه زنده و انیمیشن، برگزاری نشست هایی با موضوعات روز سینمای کودک همچون تولید فیلم با تکنولوژی  VR، دیدار و گفتگو با دست اندرکاران تخصصی سینمای کودک ایران و جهان ارائه کرد.

معیارهای یونیسف برای انتخاب فیلم برتر در جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به شرح زیر اعلام شده است:

نگاه ویژه به یکی از مسایل و دغدغه های روز کودک و نوجوان، واقع گرایی و باورپذیری، خلاقیت و نوآوری در فیلمنامه و اجرا، هماهنگی و یکدست بودن فیلم، عدم استفاده تجاری از کاراکتر کودک، عاری از نگاه ترحم آمیز و دلسوزانه به کاراکتر کودک، عاری از صحنه های خشونت آمیز برای مخاطب کودک، نگاهی خاص به کودکان قشر آسیب پذیر، ملاحظات اخلاقی در نمایش شخصیت کودک و نوجوان، استفاده از کودک و نوجوان در فیلم با کاراکتری فعال و پویا، رعایت اصول فنی (موسیقی+ نور+ تصویر+ صدا+ تدوین)، عاری بودن فضای فیلم از هرگونه جهت گیری سیاسی.

سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان از ٢٨ مرداد تا ٤ شهریور به دبیری علیرضا تابش در شهر تاریخی اصفهان برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.