دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲

بهرام عظیمی:

انیمیشن‌ با موضوع شهری هیچ وقت کهنه نمی‌شود

بهرام عظیمی*

سینماپرس: بهرام عظیمی گفت: کسی که درباره موضوعات شهری انیمیشنی می‌سازد هیچ وقت کارش کهنه نمی‌شود، کسانی که می‌گویند بعد از جشنواره از فیلم‌های ما استقبال نمی‌شود کسانی هستند که کارهای ضعیف می‌سازند.

به گزارش سینماپرس، بهرام عظیمی، کارگردان انیمیشن و فیلمنامه‌نویس، یکی از کارگردانانی است که در این دوره از جشنواره فیلم شهر شرکت کرده است. او درباره برگزاری این جشنواره گفت: من از اولین دوره برگزاری جشنواره فیلم شهر در آن حضور داشتم، برنده جایزه شدم و دو دوره هم داور بودم، همیشه در این جشنواره حضور فعال داشتم و برای من همیشه خوب بوده است.

عظیمی افزود: جشنواره فیلم شهر جشنواره بزرگ و شناخته شده‌ای است و این یک حسن است. کسانی که تاکنون ۶ دوره گذشته را با کیفیت بسیار خوب برگزار کرده‌اند، حرفه‌ای بوده‌اند و جشنواره‌های دیگری را هم برگزار کرده‌اند، در واقع این جشنواره از همان اولین دوره برگزاری با حرفه‌ای‌ها در زمینه سینما و برگزاری جشنواره شکل گرفت. تاکنون هم همین‌طور بوده است.

وی با اشاره به موضوع شهر و شهرنشینی که موضوع اصلی این جشنواره است، ادامه داد: به طور کلی این جشنواره در این سال‌ها اهمیت زیادی پیدا کرده و آن هم به دلیل برخورد خوب دست اندرکاران آن، داوری و جوایز است که برای فیلمسازان تبدیل به جشنواره مهمی شده است. همیشه در این جشنواره اتفاقات خوبی افتاده است.

کارگردان انیمیشن سینمایی «تهران ۱۵۰۰» ادامه داد: بسیاری از فیلمسازان و بازیگران و مستندسازان، فیلمنامه‌نویسان و... که معمولا آنها را در جشنواره فیلم فجر می‌بینیم همه در این جشنواره به عنوان داور و یا شرکت‌کننده حضور دارند. می‌توان گفت جشنواره فیلم شهر جزو جشنواره‌های مهم ماست و همیشه دوست داشتم در این جشنواره شرکت کنم. به عنوان یک فیلمساز دوست دارم در اینجا داور باشم یا در آن جایزه بگیرم چرا که این جشنواره برایم مهم است.

وی بیان کرد: نمی‌دانم در این دوره چه کارهایی به این جشنواره فرستاده شده ولی می‌دانم انیمیشن‌های خوبی طی سال‌های اخیر ساخته شده و در جشنواره شرکت می‌کنند. جایزه‌ای که این جشنواره برای انیمیشن می‌دهد همانند جایزه جشن خانه سینما و یا جشنواره پویانمایی تهران برایم مهم است. بهترین انیمیشن‌هایی که ساخته می‌شوند با هم رقابت می‌کنند و حال و هوای خوبی دارد.

عظیمی با بیان اینکه کسی که در رابطه با موضوعات شهری انیمیشنی می‌سازد هیچ وقت کارش کهنه نمی‌شود، عنوان کرد: کسانی که می‌گویند بعد از جشنواره از فیلم‌های ما استقبال نمی‌شود کسانی هستند که کارهای ضعیف می‌سازند. حتی اگر مختص جشنواره کاری ارائه شود و فیلم درباره شهر، ترافیک، شلوغی، گدایان سطح شهر و آپارتمان‌نشینی باشد هم کاری نیست که در آرشیو خاک بخورد.

وی درباره اثری که در این دوره به جشنواره فیلم شهر ارائه کرده است، گفت: انیمیشنی که به جشنواره ارائه داده‌ام حدود ۱۵ دقیقه است که دو سال ساخت آن طول کشید، دیالوگ ندارد و داستانش مربط به ۹۳ سال پیش است. تاکنون در هر جشنواره‌ای شرکت کرده مورد توجه قرار گرفته است. داستان آن بر اساس واقعیت است و اساس کار موسیقی است.

عظیمی اضافه کرد: این انیمیشن درباره یک آهنگساز است، او اولین کسی است که در ایران در سوانح رانندگی کشته شده و بعد از آن قوانین راهنمایی و رانندگی وضع شد، چرا که فرد مهمی بود. فکر می‌کنم این فیلم موضوع خوبی دارد. خود من به همراه مرکز مستند تجربی برای ساخت این فیلم هزینه کرده‌ایم.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از ۲۶ تا ۳۱ تیرماه سال جاری توسط موسسه تصویر شهر و به دبیری هاشم میرزاخانی در شهر تهران پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.