یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲

در چهارمین دوره؛

حضور «بالزی: داستان یک انقلاب» در جشنواره حقوق بشر بیروت

انیمیشن کوتاه «بالزی: داستان یک انقلاب»

سینماپرس: انیمیشن کوتاه «بالزی: داستان یک انقلاب» ساخته سیدمحسن پورمحسنی شکیب به جشنواره حقوق بشر بیروت می‌رود.

به گزارش سینماپرس، انیمیشن کوتاه «بالزی: داستان یک انقلاب» ساخته سیدمحسن پورمحسنی شکیب در چهارمین دوره از جشنواره حقوق بشر بیروت به نمایش در می‌آید. جشنواره حقوق بشر بیروت در تعامل با دیگر جشنواره‌های دنیا در این حوزه، سعی بر گسترش سینمای مرتبط با حقوق بشر و مقابله با نژادپرستی، نفرت پراکنی، تبعیض و ناعدالتی دارد.

این جشنواره به منظور ایجاد همبستگی و حمایت از اقلیت‌ها، فیلم‌هایی را از سراسر دنیا به نمایش می‌گذارد که بتوانند چشم‌اندازی از تغییرات اجتماعی و پیشرفت در مسائل حقوق بشری را برای مخاطب به ارمغان بیاورند.

«بالزی: داستان یک انقلاب» که پیش از این در جشنواره‌های سنت لوئیس (آمریکا)، فیلم کوتاه تهران، دوسالانه انیمیشن تهران به نمایش در آمده بود، روایتگر ۲ جوجه اسیر در قفس است که توسط دست صاحبشان تغذیه می‌شوند ولی ناکافی بودن غذای روزانه سبب می‌شود تا جوجه‌ها بر علیه دست صاحب خود قیام کرده و او را شکست دهند اما بعد از پیروزی، نه جوجه‌ها می‌توانند از قفس فرار کنند و نه دستی وجود دارد تا به آنها غذا دهد! در نتیجه آنها باید راهکاری برای مقابله با گرسنگی خود بیابند.

چهارمین دوره جشنواره حقوق بشر بیروت از تاریخ ۱ الی ۵ جولای برابر با ۱۰ تا ۱۴ تیر در شهر بیروت، پایتخت لبنان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.