جمعه ۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰

بهرنگ دزفولی زاده خبر داد؛

تدوین «بی صدا حلزون» داستانی اجتماعی با سوژه متفاوت به نیمه رسید

فیلم سینمایی بی صدا حلزون

سینماپرس: بهرنگ دزفولی زاده کار تدوین اولین فیلم بلند داستانی خود را به نیمه رسانده و دیگر مراحل فنی نیز تا آبان ماه به طول می انجامد.

به گزارش سینماپرس، بهرنگ دزفولی‌زاده کارگردان فیلم سینمایی «بی صدا حلزون» که این روزها مرحله تدوین را پشت سر می گذارد به صبا گفت: نیمی از تدوین را به همت سپیده عبدالوهاب انجام داده ایم و به دلیل اینکه صداگذاری و آهنگسازی کار خاص است، پس از تدوین سراغ این بخش می رویم.

وی افزود: در این فاصله امین انتشاری به عنوان مدیر جلوه های ویژه رایانه ای به جمع مان اضافه شده است.

این کارگردان جوان که اولین فیلم بلند داستانی خود را می سازد درباره سوژه فیلم توضیح داد: من در فیلم «بی صدا حلزون» تمام تلاش خود را کرده ام که به نوع نگرش و زندگی  افراد ناشنوا نزدیک شوم و پرداختن به شخصیت ها در موقعیت و شرایط اجتماعی پیرامونشان با نگاه بی طرفانه در قالب یک داستانی اجتماعی را دنبال کرده ام.  

دزفولی زاده افزود: ما مدت های زیادی  هم به طور انفرادی هم به طور گروهی با بازیگران تمرین زبان اشاره داشتیم و از دو مشاور خانم و آقا استفاده کردیم زیرا زبان بدن بین ناشنوایان در هنگام بیان از طریق دست هایشان بین زنان و مردان متفاوت است.

دزفولی زاده افزود: من از جامعه ناشنوایان کشور می خواهم که کمی با دیده اغماض به تولیدات تصویری که به این افراد می پردازد، نگاه کنند و با ذره بین انداختن روی آثار، کوچکترین ایرادها را مدنظر قرار ندهند زیرا این موضوع باعث دلسردی بین تولیدکنندگان و فیلمسازان می شود و آنها دیگر به سمت چنین سوژه هایی نمی روند و همین امر باعث می شود مسایل و مشکلات جامعه ناشنوایان کشور در دید افراد شنوا نادیده و یا کم اهمیت انگاشته شود.

کارگردان فیلم کوتاه «استون» اضافه کرد: ناشنوایان افرادی بسیار باانگیزه، باهوش و توانا هستند و من شخصا از همنشینی و همکاری با آنها در طول این فیلم لذت بردم و برایم هیجان انگیز  بود. حضور این افراد در شغل های مختلف می تواند باعث ایجاد خلاقیت و  رشد جامعه بشود و من هم سعی کردم در فیلمم در داستانی پرکشش با حضور بازیگران حرفه ای و جسور به تصویری واقعی از زندگی شان نزدیک شوم تا فرصتی باشد که همه ما این افراد را بهتر بشناسیم.

دزفولی زاده با تاکید بر اینکه برای فیلمش تحقیق و پژوهش داشته است، گفت: برای بازیگران تجربه کردن چنین نقش و فضایی سخت است و همین امر انتخاب بازیگران فیلم «بی صدا حلزون» را دشوار می کرد ولی بازیگرانی که درنهایت انتخاب شدند به خوبی از پس نقش هایشان برآمده اند.

وی که بیش از نیم دهه عکاسی از فیلم های زیادی در سینمای ایران را تجربه کرده است در بخش دیگر صحبت هایش عنوان کرد: این فیلم به فرهنگسازی و حمایت از حیوانات نیز نگاهی ویژه داشته است.

این فیلمساز در پایان خبر داد: ساخت فیلم به دلیل حساسیت در بخش فنی تا آبان ماه طول می کشد و فعلا تمرکز ما بر ساخت فیلم درست و خوب است و درباره حضور در جشنواره ملی فیلم فجر یا اکران فکری نکرده ایم.

هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی و محسن کیایی با حضور علیرضا جلالی‌تبار، بهنوش بختیاری، بیژن بافکار و شیرین ولی‌پور بازیگران «بی‌صدا حلزون» هستند.

«بی صدا حلزون» داستان زنی است که بین احساس و منطقش در حال تصمیم‌گیری است.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده: محمد رهگذر، کارگردان: بهرنگ دزفولی‌زاده، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا جهان‌پناه، برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: ایمان غیرتمند، منشی صحنه: شیدا باسمه‌چی، مدیر صدابرداری: مهدی ابراهیم‌زاده، صداگذار: فرامرز ابوالصدق، مدیر تولید: مجتبی متولی، طراح گریم: سودابه خسروی، طراح صحنه و لباس: افسانه صمدزاده، تدوین: سپیده عبدالوهاب، عکاس: مریم مَجد، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: مریم قربانی‌نیا، مدیر تدارکات: نادر محمدی، مشاور تهیه‌کننده: مهدی نریمانی، سرمایه‌گذار: بیژن بافکار، مشاور سرمایه‌گذار: نیما رضازاده، تهیه‌کننده: مرتضی شایسته، پخش از هدایت فیلم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.