یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

خانه سینما؛ از توسعه ساختاری تا فقدان خدمات صنفی!/۴

یوسفیان: مشکل اساسی سینمای ایران مدیران بالادستی هستند/ رسانه ها مسئولان ارشد فرهنگی و هنری را بازخواست کنند

داود یوسفیان

سینماپرس: داود یوسفیان تدوین گر پیشکسوت سینمای کشور در پی اتفاقات اخیر خانه سینما مبنی بر اجبار صنوف در وزارت کار، فقدان خدمات صنفی و در نقطه مقابل توسعه ساختاری این نهاد گفت: مشکل اساسی سینمای ایران مدیران بالادستی و ارشد هستند، آن ها باعث و بانی تمامی اتفاقات ریز و درشتی هستند که به سر سینماگران می آید و باید پاسخگوی همه کاستی ها و کمبودهای اهالی سینما باشند.

برنده سیمرغ بلورین بهترین تدوین برای فیلم سینمایی «ناصرالدین شاه آکتور سینما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما چرا مرتب خودمان را گول می زنیم و فکر می کنیم مشکل از جای دیگری است؟ ریشه اصلی تمامی مشکلات در حیطه مدیران بالادستی است! در واقع آن ها با کارها و سیاست گذاری ها و رفتارشان این اجازه را به مدیران زیردست خود می دهند که هر کار درست یا غلطی را در سینما انجام دهند.

وی ادامه داد: متأسفانه مشکلات ما تنها به سینما هم بازنمی گردد و در بسیاری از سطوح و بخش ها ما دچار نقصان ها و کمبودهای فراوانی هستیم؛ اگر امروزه وضعیت در سینما به گونه ای شده که اهالی سینما کارهای یکدیگر را می دزدند یا برای کار سراغ کارگردان ها و تهیه کننده ها می روند و التماس می کنند به دلیل آن است که مدیران بالادستی تصمیم گیری شان به این صورت بوده که سینماگران را به این درجه از حقارت برسانند.

یوسفیان تصریح کرد: فقر و بی پولی در زندگی هنرمندان زیاد شده و به همین علت آن ها مجبورند هر کاری انجام بدهند؛ این مایه شرمساری ما است که ساختمان شماره ۳ برای خانه سینما تهیه شده اما از ارائه خدمات صنفی درست به سینماگران خبری نیست؛ تردید نکنید که از این بدتر هم خواهد شد و ما باید منتظر ساختمان های شماره ۴ و ۵ خانه سینما هم باشیم! چرا که همانطور که گفتم از ریشه و اساس دچار نقصان هستیم.

تدوین گر فیلم های سینمایی «گیلانه» و «پایان نامه» خاطرنشان کرد: مدیران سینمایی کمترین اهمیتی برای اهالی سینما قائل نیستند؛ آن ها به پست ها و صندلی ها و میزهای شان به عنوان سکوی پرتاب برای گرفتن پست ها و منصب های بالاتر نگاه می کنند؛ همین آقای ایوبی که تا چند سال پیش مدیریت سینما را در دست داشت و مدیریتش با انتقاد بخش اعظمی از اهالی سینما روبرو شده بود اینک کجاست؟ دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو شده است و زندگی اش ده ها برابر از گذشته بهتر شده!

این سینماگر پیشکسوت در خاتمه این گفتگو با تأکید بر اینکه  رسانه ها مسئولان ارشد فرهنگی و هنری را بازخواست کنند اظهار داشت: رسانه ها به جای اینکه بروند و از اهالی سینما در خصوص چرایی مشکلات سوأل کنند باید بروند و مسئولان فرهنگی و هنری و سینمایی را برای مشکلات عدیده موجود در سینمای کشور مورد بازخواست قرار دهند، اگر این اتحاد در بین رسانه ها ایجاد شود قطعاً مسئولان مجبور به پاسخگویی خواهند شد، این بهترین راهی است که به نظر بنده می رسد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.