چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶

روز گذشته؛

مراسم رونمایی از «رالی ایرانی ۲» برگزار شد

رالی ایرانی

سینماپرس: در مراسم رونمایی از فصل دوم مجموعه «رالی ایرانی»، سازندگان آن خبر از ساخت فصل های دیگر این مجموعه دادند.

به گزارش سینماپرس، مراسم رونمایی از مجموعه «رالی ایرانی» که سری دوم آن با گذشت شش سال عرضه شده است، شامگاه سه‌شنبه (۲۱ خرداد ماه) با حضور عوامل و شرکت‌کنندگان در این مجموعه برگزار شد.

سعید ابوطالب تهیه‌کننده، آرش معیریان کارگردان، امیرعباس گلاب، فرزاد حسنی، نیوشا ضیغمی، سالی بسمه، نیما شاهرخ شاهی، سمیرا حسینی و فردین ناجی (شرکت‌کنندگان در مسابقه) در این مراسم که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، حضور داشتند.

آرش معیریان در ابتدای این مراسم در سخنانی گفت: رالی ایرانی پروژه‌ای است که به خاطر اقتضائاتش برخلاف فیلم‌ها و سریال‌های دیگر که ساخت آن‌ها مدت زمان بیشتری طول می‌کشد، در ۱۰ روز تصویربرداری شده است. در این مجموعه برخلاف دیگر سریال‌ها، از زمانی که دوربین‌ها روشن تا زمانی که خاموش می‌شوند، تایم ۸ روزه‌ای داشتیم.

وی ادامه داد: هر گروه دو گروه فیلمبردار با خود به همراه دارد؛ یعنی برای شش گروه در فصل دو ۱۲ دوربین و فیلمبردار وقایع را ثبت کردند. شاید شرکت‌کنندگان در جریان ریز مسائل و حوادث نباشند همین ویژگی اتفاق خوبی را رقم می‌زند. ما کلیات برنامه را منتقل کردیم که حال و هوای ماجرا دستشان بیاید، اما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که هیچکس اطلاعی از جریان مسابقه نداشته باشد.

معیریان همچنین با اشاره به دشواری‌های ساخت مجموعه «رالی ایرانی ۲» خطاب به بازیگران این مجموعه گفت: شاید من اگر جای دوستان بودم از مسابقه جا می‌زدم، اما به جهت اینکه فیلم‌سازی برای هر هنرمندی ارزش و جایگاهی دارد تا آخرین لحظه همراه ما بودند. «رالی ایرانی» حدود ۷۰ نفر را به چالش کشید.

معیریان افزود: کلیات را به کسانی که کار را پذیرفتند گفته بودیم. اینکه هشت روز مدام دلخوری‌ها، حوادث، ماجراها، شیرینی‌ها و تلخی‌ها ثبت شود و اینکه آیا راضی هستید در تمام لحظات تصویر شما جلوی دوربین باشد. معلوم است هر کسی نمی‌پذیرد، اما دوستان ما با تمام مسائل و مخاطرات پذیرفتند.

وی در پایان گفت: ۱۵۰۰ ساعت فیلم و راش داشتیم. ۱۰ روز فیلمبرداری کردیم و هشت ماه است که کار مونتاژ می‌شود و با نهایت دقت مونتاژ می‌شود؛ چرا که طول رالی کوتاه است، اما عرضش پهن است و چیزی کم از سریال‌های عظیم ندارد.

فرزاد حسنی در ادامه در سخنانی کوتاه با اشاره به دومین تجربه خود در عرصه نمایش خانگی گفت: آرزو می‌کنم این دومین تجربه ما که با رالی ایرانی همراه است تجربه‌ی خوبی باشد. من خودم چهار قسمت از کار را دیدم و لذت بردم. مطمئن هستم مخاطبان هم کیف خواهند کرد. بخشی از کار، انسان شناسی و جامعه شناسی است؛ قرار گرفتن هنرمندان در شرایط و نحوه مواجهه آن را نشان می‌دهد و منجر به بروز خلاقیت و احساسات مقابل دوربین می‌شود.

او در پایان درباره ظاهر متفاوتش توضیحاتی مطرح کرد و گفت: این روزها مشغول ایفای تئاتر هستم. کاری با عنوان هوس و هفت دقیقه و این ظاهر مربوط به همین کار است.

فردین ناجی از دیگر شرکت کنندگان این مسابقه گفت: بهترین اتفاق برای من به جز همکاری با سعید ابوطالب و آرش معیریان و دوست شدن با هنرمندان، دوستی چندساله من و امیرعباس است که پروسه‌های مختلف زندگی را با هم هستیم و خوشحالم که در این کار با هم یادگاری داریم و شما آن را خواهید دید.

نیما شاهرخ شاهی، بازیگر نیز اظهار کرد: این کار بسیار زیبا و عجیب و هیجان‌انگیز بود و خوشحالم که من را دعوت کردند.

نیوشا ضیغمی نیز با اشاره به دشواری‌های ساخت این مجموعه گفت: ابتدا قرار نبود در این کار حضور داشته باشم؛ چرا که دخترم کوچک بود. این کار برایم تجربه‌ی عجیب و جذابی بود؛ ابتدا حالمان خیلی بد بود، ولی حالا خیلی حس خوبی داریم.

سمیرا حسینی، از بازیگران رالی ایرانی نیز گفت: از کار کردن با آقایان ابوطالب و معیریان لذت بردم. جای خانم ستوده خالی است. در بعضی لحظات مسابقه به حدی استرس به من وارد شد که حالم بد شد، اما حالا که کار را می‌بینم، می‌خندم. اما آن موقع سخت بود.

سعید ابوطالب نیز با اشاره به دشواری‌های رالی ایرانی برای هنرمندان شرکت‌کننده، گفت: در رالی ایرانی خیلی به خانم ضیغمی سخت گذشت، اما او حرفه‌ای بود. ممنونم و تشکر کنم که حرفه‌ای برخورد کرد شرایطی که قول داده بودیم اتفاق نیفتاد.

او به طنز گفت: پیشنهاد می‌کنم رالی ۳ و ۴ را نیایند؛ چرا که خیلی دشوارتر از از «رالی ۲» است.

در پایان بخش‌هایی از مجموعه رالی ایرانی با حضور سازندگان این مجموعه برای حاضران نمایش داده شد. همچنین امیرعباس گلاب در بخشی از مراسم، قطعه‌ای را زنده برای حاضران خواند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.