دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

در نشست اعضای کمیسیون بهداشت مجلس با مدیران صداوسیما مطرح شد؛

اعتماد به جامعه پزشکی باید حفظ شود

نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی‌با جمعی از مدیران سازمان صداوسیما

سینماپرس: یک نفر به نمایندگی از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به شورای سلامت صدا و سیما اضافه می شود.

به گزارش سینماپرس، دکتر علی‌عسکری در نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی‌با جمعی از مدیران سازمان صداوسیما بیش از دو ساعت پای صحبت‌ها، دیدگاه‌ها، پیشنهادها و انتقادهای تخصصی اعضای این کمیسیون نشست.

رئیس سازمان صداوسیما موضوع بهداشت و درمان را از اولویت‌های اصلی جوامع مختلف به‌ویژه ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: کشور ما در ابعاد جهانی به موضوع بهداشت و درمان پرداخته است و امروز در تراز کشورهایی قرار دارد که پیشرفت های فوق العاده‌ای در این زمینه داشته‌اند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به اهمیت موضوع سبک زندگی و نقش آن در سلامت مردم نیز تصریح کرد: در رسانه ملی، سرمایه اجتماعی از اهمیت بالایی برخوردار است و برای تحقق این امر باید جامعه پزشکی کشور را حفظ و تقویت کنیم.

دکتر علی عسکری با بیان اهمیت آموزش عمومی در زمینه بهداشت و درمان تاکید کرد: اولویت اصلی رسانه با موضوعات عمومی در حوزه سلامت است و برای ارتقای سواد رسانه‌ای در زمینه بهداشت و درمان باید موضوعات عمومی‌تر را اولویت داد.

دکتر شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با قدردانی از مساعدت رئیس رسانه ملی برای تشکیل این جلسه، بر اهمیت نقش صداوسیما در بالابردن سواد سلامت جامعه و تبیین سبک زندگی سلامت تأکید کرد و گفت: مهم‌ترین ملاک برای مردم، صحت موضوعات ارائه شده در صداوسیما است و رسانه ملی را به‌عنوان معیار درستی یک موضوع می‌دانند.

وی با اشاره به نقش دو شبکه تلویزیونی و رادیویی سلامت رسانه ملی تصریح کرد: شبکه سلامت در ارتقای سطح سلامت جامعه اثرگذار است و اگر سطح سلامت جامعه ارتقا یابد، مشکلات حوزه بهداشت و درمان کم‌تر خواهد شد. دکتر شهریاری با تأکید بر اینکه اعتماد به جامعه پزشکی باید حفظ شود، گفت: نباید با پرداختن به معدودی از پزشکان خطاکار، اعتماد مردم به این گروه از جامعه خدشه‌دار شود و البته ما هم باید بپذیریم نظام نظارتی ما آن قوت کافی را ندارد و باید نظارت‌ها در این زمینه را تقویت کنیم.

وی بر ضرورت ساماندهی تقاضا در حوزه بهداشت و ممانعت از تقاضای القایی تأکید کرد و با بیان اینکه در دعوت از پزشکان و کارشناسان پزشکی باید دقت عمل ویژه داشت، گفت: نظارت‌ها باید بیش‌تر شود و موضوعات بهداشتی نیز باید با کارشناسی و نیازسنجی افراد نخبه اولویت‌بندی و طرح شوند.

در این نشست اعضای کمیسیون بهداشت و درمان نیز درخواست‌هایی را در حوزه برنامه‌های رسانه ملی در زمینه بهداشت و درمان بیان کردند.

قدردانی از عملکرد مطلوب شبکه خبر در حمایت از چای ایرانی، درخواست حمایت رسانه ملی از محصولات کشاورزی داخل کشور، دقت در انتخاب کارشناسان زبده پزشکی در برنامه‌ها و طرح موضوعات کارشناسی شده، استفاده از نخبگان حوزه سلامت و بهداشت در برنامه‌ها و پرهیز از دعوت پزشکان نامعتبر، جامع‌نگری و حفظ بی‌طرفی در تبیین موضوعات این حوزه، معرفی خیرین پیشگیری از ابتلاء به  توجه به پزشکی و برجسته‌سازی خدمات آن‌ها، کمک به کمیسیون بهداشت و درمان در موضوع دخانیات و هشدارهای پزشکی در این زمینه، اولویت‌بندی موضوعات بهداشت و درمان (به ترتیب از سبک زندگی تا توسعه حوزه پیشگیری و بهداشت، ایجاد پیوست رسانه‌ای برای برنامه‌های کلان کشور در حوزه سلامت، ارتقای فهم حقوقی مردم از نیازها، تکالیف و حقوق مردم در زمینه سلامت، معرفی جامعه بزرگ سلامت شامل پزشکان، پرستاران و... و بالا بردن سواد سلامت با دادن اطلاعات تخصصی)، استفاده از خبرنگاران و برنامه‌سازان حرفه‌ای در حوزه سلامت و... از جمله درخواست‌های نمایندگان مجلس در این نشست بود.

گفتنی است رئیس شبکه سلامت سیما و رئیس شورای سلامت رسانه ملی و همچنین رئیس شبکه رادیویی سلامت نیز در این نشست با ارائه گزارشی اجمالی، اهداف و برنامه‌های سلامت‌محور این شبکه‌ها را تبیین کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.