شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰

در بفتای لس آنجلس؛

اهدای جایزه استنلی کوبریک به جین فوندا

جین فوندا

سینماپرس: جین فوندا ستاره سینمای هالیوود در دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی جایزه استنلی کوبریک را در رویداد جوایز بفتا لس آنجلس دریافت می کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، جین فوندا ستاره برنده ۲ جایزه اسکار در جوایز بفتای لس آنجلس امسال یکی از جوایز بریتانیا را برای تعالی سینما دریافت می کند. این جایزه که بالاترین جایزه رویداد بفتای لس آنجلس است، به افتحار استنلی کوبریک کارگردان اسطوره ای سینمای جهان که کارهایش تاثیر شگرفتی بر این صنعت گذاشته، نامگذاری شده است.

کاترین بازبی رییس انجمن بفتا لس آنجلس در بیانیه ای درباره اهدای این جایزه به فوندا چنین نوشت: جین فوندا دارای نیرویی توقف ناپذیر در تئاتر، روی پرده سینما و پشت دوربین سینما است. کارنامه کاری فوندا در چندین دهه پر از جوایز سینمایی و نقش های درخشان است. ما گمان نمی کنیم کسی لایق تر از او برای دریافت جایزه استنلی کوبریک وجود داشته باشد.

فوندا که تاکنون ۲ بار جایزه اسکار بازیگری را دریافت کرده است هم اکنون در حال بازی در کمدی محصول نتفلیکس با نام «گریس و فرانکی» است. فوندا به تازگی در فیلمی در کنار دایان کیتون با نام «باشگاه کتاب خوانی» نیز ظاهر شده است.

این جایزه افتخاری که امسال به فوندا تعلق می گیرد، سال گذشته به کیت بلانشت بازیگر استرالیایی سینما اهدا شد. دیگر دریافت کنندگان این جایزه عبارتند از: مریل استریپ، جرج کلونی، مت دیمون، جودی فاستر و رابرت داونی جونیور.

رویداد سینمایی بفتای لس آنجلس که بزرگترین رویداد بفتا در خارج از بریتانیا است، روز ۲۵ اکتبر در هتل بورلی هیلتون در شهر لس آنجلس برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.