دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳

علیرضا اسحاقی مطرح کرد؛

مردم علاقه به یادگیری فیلمسازی با موبایل دارند

علیرضا اسحاقی

سینماپرس: علیرضا اسحاقی مدرس کارگاه فشرده «ایده تا فیلمسازی» گفت: اکثر افرادی که در کارگاه‌های فیلمسازی حضور پیدا کرده بودند دوست داشتند بدانند با موبایل چگونه می‌توانند یک فیلم بسازند.

به گزارش سینماپرس، علیرضا اسحاقی مدرس کارگاه فشرده «ایده تا فیلمسازی» درباره نحوه برگزاری این کارگاه‌ها گفت: ایده برگزاری این کارگاه‌ها فکر خوبی بود تا افراد بتوانند ایده‌پردازی کنند و آن را به مرحله اجرا برسانند البته مطالب خوب و منظمی هم در این کلاس‌ها به افراد ارائه شد.

اسحاقی با اشاره به مشکلاتی که در برگزاری این کارگاه‌ها وجود داشت، گفت: بزرگ‌ترین مشکلی که در برگزاری کلاس‌ها داشتیم این بود که برخی از افراد که سر کلاس حاضر شده بودند می‌گفتند ما برای کلاس عکاسی به اینجا آمده‌ایم و می‌خواهیم فیلمبرداری و عکاسی با تلفن همراه را یاد بگیریم. برخی دیگر سن بالایی داشتند و کمترین اطلاعاتی درباره فیلم و فیلمسازی نداشتند.

این مدرس ادامه داد: مطالبی را که برای آموزش در نظر گرفته بودم در سطح بالاتری بود البته در همه مناطق اطلاعات حاضران با هم برابر نبود و در بعضی مناطق اطلاعات حاضران درباره سینما و فیلمسازی بالاتر از برخی دیگر از مناطق بود مثلا وضعیت کلاسی که در یوسف‌آباد داشتم کمی بهتر بود و اطلاعات کسانی که حضور پیدا کرده بودند چند پله بالاتر بود. آن‌ها از مباحثی که در کلاس مطرح شد بسیار استقبال کردند و دوست داشتند این کلاس به جلسات دوم و سوم ادامه پیدا کند.

اسحاقی درباره مباحث ارائه شده در این کارگاه‌ها گفت: در این جلسات سعی کردم مباحثی درباره شکل ایده و ایده‌پردازی ارائه کنم. مدلی را تعریف کرده بودیم که هنرجو بر اساس آن و با دیدن نمونه‌ها می‌توانست یاد بگیرد چگونه ایده را طراحی کند، چگونه آن کشش اولیه را ایجاد کند، همان را توسعه دهد و پس از طرح و داستان به مرحله تولید برساند.

وی با بیان اینکه سعی کردم کلیات را در این جلسات مطرح کنم و اگر سوالی بود متناسب با نیازشان پاسخ دهم، بیان کرد: فیلم‌های بلند و کوتاهی را هم برای نمونه نمایش دادیم. اکثر افرادی که حضور پیدا کرده بودند دوست داشتند بدانند با موبایل چگونه می‌توانند یک فیلم بسازند.

براساس این گزارش، به همت موسسه تصویر شهر و دبیرخانه ستاد راهبری مشارکت‌های اجتماعی در محلات شهر تهران، ۱۳ کارگاه آموزشی یک روزه «ایده تا فیلمسازی» در ۱۳ منطقه و در سرای محلات منتخب شهر تهران به منظور آموزش، توانمندسازی و مشارکت حداکثری علاقه‌مندان به حوزه ساخت فیلم‌های کوتاه مستند-گزارشی در راستای برگزاری بخش محله هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از ۹ الی ۱۲ اردیبهشت ماه در تهران برگزار شد.

گفتنی است هفتمین دوره جشنواره فیلم شهر به دبیری هاشم میرزاخانی و توسط موسسه تصویر شهر در تابستان امسال در شهر تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.