شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

مرتضی میرباقری:

وظیفه صدا و سیما ارائه زمان مناسب برای نمایش کارها است/ ساخت ۳ سریال ۱۵۰ قسمتی

سیدمرتضی میرباقری

سینماپرس: معاون سیمای رسانه ملی از تولید ۳ سریال ۱۵۰ قسمتی در سال آینده خبر داد.

به گزارش سینماپرس، «مرتضی میرباقری» معاون سیما ضمن توضیحاتی درباره سریال‌های در حال تولید شبکه‌های مختلف سیما عنوان داشت: برای سال جاری ۳۰ سریال طراحی کردیم که در زمان‌های مختلف روی آنتن شبکه‌های مختلف می‌رود. از این تعداد ۲۰ سریال مراحل نهایی تولید و پس از تولید را می‌گذرانند و ۱۰ سریال دیگر هم در مرحله پیش تولید قرار دارند که به زودی وارد مرحله تولید می‌شوند.  

وی با بیان اینکه نسبت به سال ۹۵ پیشرفت خوبی در تولید سریال داشتیم، بیان داشت: در مجموع ۶۰ سریال در معاونت سیما در مراحل گوناگون پیش تولید، تولید و آماده نمایش قرار دارند و این آمار از نظر کمی نسبت به سال ۹۵ حدود ۸ برابر شده است و از نظر کیفی هم ارتقای قابل توجهی داشته‌ایم.

معاون سیما در ادامه عنوان داشت: همچنین دو سریال الف ویژه «سلمان فارسی» و «حضرت موسی (ع)» را در مرحله پیش تولید داریم که در آستانه تولید هستند. همچنین بخش عمده‌ای از کارگردانان، تهیه کنندگان، نویسندگان و بازیگران ما در حال حاضر در چندین سریال مشغول به کار هستند.

میرباقری همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه وظیفه صدا و سیما ارائه زمان مناسب برای نمایش کارها است، گفت: در حال حاضر تقریباً هر شب سه باکس نمایشی در شبکه‌های مختلف داریم. شبکه‌های کودک و نوجوان هم کاندیدا هستند تا باکس‌ پخش سریال برای آنها نیز در نظر گرفته شود. بر همین اساس باکس‌های نمایشی از یک باکس به سه باکس مستمر و دو باکس متغیر تغییر کرده است.

وی درباره ساخت و پخش سریال‌هایی دنباله‌دار و ۶۰ قسمتی هم عنوان داشت: امسال دو سریال بالای ۵۰ قسمت را روی آنتن خواهیم داشت که «عروس تاریکی» یکی از آنها است که به زودی آماده پخش می‌شود. امیدواریم در سال آینده سه سریال بالای ۵۰ قسمت را که یکی از آن‌ها سریال طنز است، داشته باشیم. همچنین دومین سریال بالای ۵۰ قسمت که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است در حوزه کمدی است که متعلق به شبکه نسیم یا شبکه سه خواهد بود.

معاون سیما در پایان نیز گفت: قرارداد سه سریال بالای ۱۵۰ قسمت هم با نویسنده منعقد شده و در حال نگارش هستند و امیدواریم که تا سال آینده به پخش برسند.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.