جمعه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با سینماپرس:

کمیسیون فرهنگی آمادگی رسیدگی به اعتراضات اهالی رسانه و سینما نسبت به جشنواره جهانی فجر را دارد

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه

سینماپرس: حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همزمان با برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی آمادگی رسیدگی به اعتراضات اهالی رسانه و سینما نسبت به مشکلات جشنواره جهانی فیلم فجر را دارد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در حوزه های اجرایی نمی تواند ورود پیدا کند. ما زمانی می توانیم به هر قضیه ای وارد شویم که گزارشی به دست مان رسیده باشد. رسانه ها اگر هرگونه اعتراضی نسبت به این جشنواره دارند و یا اینکه از اعتراضات اهالی سینما نسبت به برگزاری این جشنواره آگاهی دارند آن را به صورت مکتوب در اختیار کمیسیون فرهنگی بگذارند تا کمیسیون به این مسأله ورود پیدا کند.

آزادی خواه در پاسخ به این سوأل که چرا کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، جشنواره جهانی فیلم فجر را که صدای انتقاد و اعتراض جدی اهالی رسانه و سینما را درآورده و تنها در حال هدر دادن بودجه های بیت المال است و یک حیات خلوت برای برگزارکنندگانش ایجاد کرده به حال خود رها نموده اظهار داشت: ما در خصوص برگزاری جشنواره فیلم فجر همه ساله جلسات منظمی با مسئولان سازمان سینمای داریم و بنده به شما اطمینان می دهم که کمیسیون فرهنگی جسته گریخته نظارت خود را بر روند برگزاری جشنواره فیلم فجر دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بعضی از بحث ها در رابطه با جشنواره فیلم فجر شخصی است؛ مثلاً ما همه ساله شاهد اعتراضات جدی برخی از اهالی سینما نسبت به داوری ها هستیم که بررسی های ما نشان داده این امور از سلایق شخصی هنرمندان داور نشأت گرفته و ما نمی توانیم در آن مداخله ای داشته باشیم اما برخی امور دیگر هستند که ما به صورت جدی به آن ها ورود پیدا کرده ایم و نتایج خوبی هم گرفته ایم.

وی در همین رابطه افزود: به عنوان مثال مسأله داوران ۲ تابعیتی و یا صرف هزینه های سرسام آور برای برگزاری جشنواره فجر و حتی مسائلی مانند برگزاری مراسم فرش قرمز از جمله مسائلی بود که ما به طور جدی به آن ها ورود پیدا کردیم و اتفاقات خوبی هم حاصل شد. مثلاً مسئولان سازمان سینمایی قول دادند که هزینه های جشنواره را به نصف برسانند و فرش قرمز را حذف کنند.

نظرات

  • سیدجواد ۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۰۸:۵۵
    1 0
    حساب کشی از میرکریمی و دوستانش یک فریضه واجب است اگر پاک بود تسلیم شویم ولی اگر نبود تسلیم خواست ملت و اسلام شویم این رفتارهای زننده و تکبر در این چند روز نفرت انگیز بود دوباره انگار داریم به زمان شاه برمیگردیم!
  • مریم زاد ۱۳۹۸/۰۲/۰۷ - ۱۳:۴۵
    0 0
    راستی یک سوال! چرا به این انتقادهای درست ترتیب اثر داده نمیشود؟ آیا این حرفها اشتباه است؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.