شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸

در هفتاد و دومین دوره جشنواره؛

کلر دنی رییس بخش فیلم کوتاه و سینه‌فونداسیون جشنواره فیلم کن شد

کلر دنی

سینماپرس: کارگردان سرشناس فرانسوی برای ریاست گروه داوری بخش فیلم‌های کوتاه و سینه‌فونداسیون جشنواره بین‌المللی فیلم کن امسال انتخاب شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، ریاست هیأت داوران بخش فیلم‌های کوتاه و سینه‌فونداسیون هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن به کلر دنی کارگردان سرشناس فرانسوی رسید.

این کارگردان ۷۳ ساله که به تازگی اولین فیلم انگلیسی زبان خود را با عنوان «زندگی رفیع» با بازی رابرت پتینسون ساخته است، به اتفاق گروه داوری خود ۳ برنده بخش سینه‌فونداسیون را ۲۳ ماه می معرفی می‌کند. ۲ روز بعد نیز برنده نخل طلای فیلم کوتاه در مراسم اختتامیه جشنواره معرفی می‌شود.

جشنواره فیلم کن از این کارگردان به عنوان یک ماجراجوی حقیقی یاد کرد که در طول ۳۰ سال اخیر جایگاهی خاص در سینمای معاصر داشته است و مجموع کارهایش شامل ۱۳ فیلم بلند بوده است که چهار عنوان از آنها در بخش رقابتی جشنواره کن به نمایش در آمده‌اند.

«شکلات»، «نمی‌توانم بخوابم» که در بخش نوعی نگاه جشنواره کن به نمایش درآمد، «لعنتی» که آن هم در بخش نوعی نگاه دیده شد، «کار زیبا» و «مواد سفید» که در بخش رقابتی جشنواره کن حضور داشتند، از فیلم‌های کلر دنی هستند.

سال پیش جایزه نخل طلای فیلم کوتاه به چارلز ویلیامز برای «همه این مخلوقان» اهدا شد. لین رامزی، جیم جارموش، نوری بیلگه جیلان و جین کمپیون تنها کارگردان‌هایی هستند که هم جایزه نخل طلای فیلم کوتاه و هم نخل طلای فیلم بلند جشنواره کن را دریافت کرده‌اند.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن از ۲۴ اردیبهشت تا ۴ خرداد در فرانسه برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.