پنجشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

تئاتر شهر

آغاز نوروز تئاتری‌ها/ تهران روز «هنرهای نمایشی» را جشن گرفت

نوروز نمایش-تئاتر شهر

سینماپرس: عصر دیروز چهارشنبه ۷ فروردین، فضای باز مجموعه تئاتر شهر میزبان برپایی جشن بزرگداشت روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی بود که در قالب جشن «نوروز نمایش» برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، اهالی تئاتر روز چهارشنبه ۷ فروردین را که مصادف است با روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی، جشن گرفتند و این جشن سرآغاز اجرای عمومی آثار نمایشی در سال ۹۸ بود. روز گذشته محدوده بوستان دانشجو و فضای باز مجموعه تئاتر شهر شاهد حضور عروسک غول پیکر مبارک بود که مردم را برای حضور در جشن «نوروز نمایش»  همراه می‌کرد.

همچنین در فضای باز مجموعه تئاتر شهر نیز مردم و تماشاگران حاضر شاهد اجرای بخش‌های متنوعی همچون نوروزخوانی توسط جواد انصافی، اجرای موسیقی و حرکت اقوام ایرانی، نقالی و خیمه شب‌بازی بود.

در این جشن که مورد استقبال مردم قرار گرفته بود، سامان خلیلیان مدیر دفتر تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی پیام محمدعلی کشاورز برای روز ملی هنرهای نمایشی را قرائت کرد. البته پیش از این و طبق اعلام برنامه از سوی اداره کل هنرهای نمایشی قرار بود این پیام توسط داود فتحعلی بیگی قرائت شود.

در لابی سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر نیز نمایشگاهی از اسناد تئاتری با مسئولیت سید ابراهیم حسینی افتتاح شد تا تماشاگران و مخاطبان مجموعه تئاتر شهر و سالن اصلی این مجموعه با بخشی از اسناد تاریخ معاصر تئاتر ایران مواجه شوند.

جشن بزرگداشت روز ملی هنرهای نمایشی شاهد حضور مدیران و مسئولانی چون طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سید محمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی بود که در بخش‌هایی از این جشن حضور پیدا کردند. معاون هنری وزیر ارشاد و مدیرکل هنرهای نمایشی در راستای بزرگداشت روز ملی هنرهای نمایشی، بازدیدی نیز از خانه موزه خیمه شب بازی ایران به مدیریت ستاره اسکندری داشتند.

در این روز سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ملاقات علی نصیریان و اکبر زنجانپور رفت ولی در جشن «نوروز نمایش» حضور پیدا نکرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.