یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲

امیر نصیربیگی:

سازمان بسیج هنرمندان به نقش خود در گام دوم انقلاب عمل خواهد کرد/ هسته‌های هنری بسیج در مساجد تشکیل می‌شوند

امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور

سینماپرس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور اولویت اصلی سال ۹۸ را شبکه‌سازی هنرمندان انقلابی در قالب شبکه هنر و ادب بسیج دانست و گفت: اگر شبکه منسجم فرهنگ و هنر را تشکیل ندهیم نمی‌توانیم به اهداف عالی انقلاب در حوزه‌های هنری و فرهنگی برسیم.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاحیه اجلاسیه مسئولان انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان کشور صبح امروز با حضور جمعی از چهره‌ها و اساتید هنری و فرهنگی در سالن جلسات کوثر مجتمع ولایت قم برگزار شد.
امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور در ابتدای این مراسم طی سخنانی از ضرورت برگزاری این نشست برای تبیین اهداف و برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان یاد کرد و افزود: این گردهمایی فرصتی برای هم‌فکری و ترسیم مسیر سال آینده سازمان بسیج هنرمندان است که امیدواریم با این مسیر به قله اصلی نظام اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر برسیم.
همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم با تاکید بر اینکه باور کردن قدرت خداوند متعال موجب تبعیت از دستورات الهی می‌شود، تصریح کرد: هنر اصلی انسان زندگی با معرفت است و جایگاه انسان وابسته به شناخت و آگاهی انسان از عالم است چراکه اگر نسبت به این دنیا شناخته لازم را نداشته باشیم به آن وابسته و از خداوند متعال دور خواهیم شد.
محوریت اصلی این اجلاسیه، نشست مشترک اعضای شورای مرکزی انجمن‌های مرکزی با مسئولان انجمن‌های استانی سراسر کشور است که در قالب کارگاه‌ها و کلاس‌های مختلف دنبال می‌شود.
حضور هنرمندان بسیجی در مسجد مقدس جمکران و قرائت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، دیدار مسئولان سازمان بسیج هنرمندان کشور با آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید جهان تشیع و برگزاری مراسم اختتامیه در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی از دیگر بخش‌های این اجلاسیه دو روز خواهد بود.

لزوم شبکه‌سازی هنرمندان انقلابی برای تحقق اهداف فرهنگی و هنری انقلاب

رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور اولویت اصلی سال ۹۸ را شبکه‌سازی هنرمندان انقلابی در قالب شبکه هنر و ادب بسیج دانست و گفت: با توجه به پیچیدگی‌های عرصه‌های اجتماعی و ارتباطی اگر شبکه منسجم فرهنگ و هنر را تشکیل ندهیم نمی‌توانیم به اهداف عالی انقلاب در حوزه‌های هنری و فرهنگی برسیم.

امیر نصیربیگی در مراسم افتتاحیه اجلاسیه مسئولان انجمن‌های سازمان بسیج هنرمندان کشور که صبح امروز در سالن جلسات کوثر مجتمع ولایت قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان بسیج هنرمندان طی دو سال اخیر با فراز و نشیب‌های مختلفی روبرو بوده است، برای سال آینده برنامه‌ای متفاوت را تدوین خواهیم کرد که در این راستا به دنبال بهره‌گیری از توان جمعی و نظر شورایی همه اعضا هستیم تا بتوانیم حرکت هوشمندانه‌ای در مسیر  اهداف سازمان داشته باشیم.
وی از ضرورت برگزاری این نشست برای تبیین اهداف و برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان یاد کرد و افزود: این گردهمایی فرصتی برای هم‌فکری و ترسیم مسیر سال آینده سازمان بسیج هنرمندان است که امیدواریم با این مسیر به قله اصلی نظام اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر برسیم.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور خاطرنشان کرد: سال ۹۸ با توجه به فرمایشات رئیس سازمان بسیج مستضعفان سال ویژه هنر است به همین علت امیدواریم از ظرفیت هنر به ویژه هنرمندان بسیجی بتوانیم در راستای بسیج کردن آحاد جامعه استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه روز شهادت شهید آوینی به‌عنوان روز هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است، عنوان کرد: از امروز باید برای نقش‌آفرینی در روز هنر انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی لازم را دنبال کنیم و در این نشست نیز مباحث اصلی موجود در حوزه فرهنگ و هنر را مورد بررسی قرار داده تا بتوانیم به نقاط مشترکی برسیم.
نصیربیگی یادآور شد: با توجه به پیچیدگی‌های عرصه‌های اجتماعی و ارتباطی اگر شبکه منسجم فرهنگ و هنر به ویژه شبکه هنرمندان انقلابی و بسیجی را تشکیل ندهیم نمی‌توانیم به اهداف عالی انقلاب در حوزه‌های هنری و فرهنگی برسیم.
وی ادامه داد: در شبکه فرهنگی و هنری هنرمندان انقلاب اسلامی هیچ اقدامی قائل به شخص نیست و همه اقدامات در قالب یک شبکه مشخص که مسیر و نقشه راه آن را ارائه خواهیم کرد، دنبال خواهد شد.
مسجد محوری از برنامه های بسیج هنرمندان
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور اولویت اصلی سال ۹۸ را شبکه‌سازی هنرمندان انقلابی در قالب شبکه هنر و ادب بسیج دانست و تصریح کرد: در صورت تحقق این هدف می‌توانیم به برکت‌ها و موفقیت‌های بیشتر برسیم.
وی با اشاره به اینکه مسجد محوری در برنامه‌های سال آینده بسیج هنرمندان به صورت ویژه مورد توجه قرار می‌گیرد، عنوان کرد: دور شدن هنر به بهانه‌های مختلف از مسجد، موجب خالی شدن مساجد از هنر و تک قطبی شدن این اماکن مذهبی و اجتماعی شده است درحالی‌که ما باید هنر را با مسجد پیوند بزنیم تا به رشد و تکامل هنر در مساجد برسیم.
نصیربیگی با تاکید بر اینکه حمایت از اقدامات هنرمندان باید در مساجد دنبال شود، مطرح کرد: امیدوایم مساجد با حضور اقشار مختلف از جمله هنرمندان، پزشکان و حقوق‌دان‌ها به جایگاه اصلی خود در انقلاب اسلامی برگردند تا بتوانند باز هم منشأ تحولات بزرگ باشند.
هسته‌های هنری بسیج در مساجد تشکیل می‌شوند
وی از تلاش‌های سازمان بسیج هنرمندان برای تشکیل هسته‌های هنری در مساجد یاد کرد و گفت: بدنه مردمی در کارهای هنری و فرهنگی باید به صورت ویژه‌تر مورد توجه قرار گیرد چراکه کار هنری بدون توجه به مردم کاربرد نخواهد داشت.
نصیربیگی با بیان اینکه سازمان بسیج هنرمندان باید به دنبال کادرسازی و توانمندسازی نیروهای انقلابی باشد، عنوان کرد: در مرحله نخست باید به دنبال آموزش باشیم و بعد از آن به سمت تولید اثر و نقش‌آفرینی در عرصه‌های داخلی و خارجی حرکت کنیم.
وی رسیدن به اهداف فرهنگی و هنری انقلاب را نیازمند تلاش شخصیت‌ها و اساتید انقلابی دانست و اظهار کرد: عرصه هنر در انقلاب برای ادامه دادن حیات مورد نظر نیازمند تربیت انسان‌هایی با عیار انقلاب اسلامی است هر چند این اقدام در سال‌های گذشته نیز رقم زده شده اما به میزان کافی نبوده است.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور با بیان اینکه برای هفته هنر انقلاب برنامه‌های مختلفی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: هر چند رؤسای سازمان‌ها هماهنگی‌های لازم را دنبال خواهند کرد اما انجمن‌های اسلامی اجراکننده اصلی هستند که امیدواریم به صورت فعال در میدان حضور یابند.
وی فعالیت گروه‌های هنری شهرستان‌ها در قالب کانون‌های هنری را ظرفیت‌ بزرگی برای سازمان بسیج هنرمندان دانست و گفت: انجمن‌های هنری باید فعالیت این کانون‌ها را مورد توجه قرار داده و متناسب با نیاز هر گروهی بسته‌های آموزشی را پیش‌بینی کنند؛ همه اقدامات و فعالیت‌های هنرمندان انقلابی برای مردم است که این افتخار ماست و اگر روزی از مردم جدا شویم آن روز زمان موت ما خواهد بود.
*سازمان بسیج هنرمندان به نقش خود در گام دوم انقلاب عمل خواهد کرد
نصیربیگی خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب یکی از ضرورت‌ها و محورهای اصلی است که توسط رهبر انقلاب اسلامی ابلاغ شده و سازمان بسیج هنرمندان به عنوان یکی از سازمان‌های جوان کشور با توجه به اینکه مخاطب بخش قابل توجهی از بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، نقش و رسالت خود را در این بیانیه شناسایی کرده و در راستای رهنمودهای ایشان گام برخواهد داشت.

نیروهای انقلابی در گام دوم انقلاب نقش‌آفرینی جدی‌تری داشته باشند
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم گفت: امیدواریم همانطور که در ابتدای انقلاب رزمندگان به میدان آمدند و به تعبیر بنیان‌گذار انقلاب، خرمشهر را خدا آزاد کرد امروز نیز نیروهای مؤمن و انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی جدی‌تری داشته باشند تا باز هم خرمشهرهای این انقلاب را خدا آزاد کند.

آغاز اجلاسیه مسئولان انجمن‌های بسیج هنرمندان

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن اکبری از قم به‌عنوان حرم اهل‌بیت(ع) نام برد و اظهار کرد: هر فردی که در این شهر مقدس حضور می‌یابد باید این حضور را غنیمت شمرده و به شیوه مطلوب از آن استفاده کند.
وی با بیان اینکه انسان مخلوقی وابسته به خداوند متعال است، اضافه کرد: اگر انسان به خداوند متعال پناه ببرد مورد توجه بارگاه الهی قرار می‌گیرد اما اگر به جایگاه و مادیات دنیایی خود تکیه کند ذلیل و حقیر خواهد شد.
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام علی‌بن ابیطالب(ع) به نمونه‌هایی از نظم و دقت در آفرینش نظام هستی اشاره کرد و گفت: هنرمند اصلی خداوند متعال است که این جهان بزرگ را به‌خوبی و بدون هیچ ایراد آفریده است و برای رسیدن به قله‌های هنر باید به دامن این هنرمندان بزرگ متوسل باشیم.
وی با تاکید بر اینکه باور کردن قدرت خداوند متعال موجب تبعیت از دستورات الهی می‌شود، تصریح کرد: هنر اصلی انسان زندگی با معرفت است و جایگاه انسان وابسته به شناخت و آگاهی انسان از عالم است چراکه اگر نسبت به این دنیا شناخته لازم را نداشته باشیم به آن وابسته و از خداوند متعال دور خواهیم شد.
اکبری با بیان اینکه انقلاب اسلامی به برکت عنایت الهی به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) وصل به قدرت الهی بودند به همین علت نه فقط مردم ایران بلکه مردم جهان به فرمایش ایشان توجه می‌کردند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) همه چیز را متصل به خداوند متعال می‌دانستند، گفت: امیدواریم همانطور که در ابتدای انقلاب اسلامی رزمندگان به میدان آمدند و به تعبیر بنیان‌گذار انقلاب، خرمشهر را خدا آزاد کرد امروز نیز نیروهای مؤمن و انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی جدی‌تری داشته باشند تا باز هم خرمشهرهای این انقلاب را خدا آزاد کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.