چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

شبکه جهانی «العالم» شانزده ساله شد

شبکه العالم

سینماپرس: شبکه جهانی «العالم» با سابقه درخشان خود در پوشش کامل و همه جانبه در انعکاس اخبار و تحولات خاورمیانه و جهان، شانزده ساله شد.

به گزارش سینماپرس، شبکه خبری «العالم» با پشت سر گذاشتن سال‌ها فعالیت پر مشقت و موفقیت آمیز در اطلاع رسانی و پوشش کامل اخبار و تحولات خاورمیانه و جهان، امروز شانزده ساله شد.

شبکه بین المللی «العالم»، فعالیت خود را با شعار «العالم بین یدیک» (جهان در دستان توست) همزمان با تجاوز نیروهای آمریکایی و انگلیسی به کشور عراق، در فوریه ۲۰۰۳ میلادی (اسفند ماه ۱۳۸۱ هجری شمسی) آغاز کرد. اطلاع رسانی سـریـع و شفـاف از رویـدادهـا و تحـولات سیاسی جهان و نیز اتخاذ سیاست رسانه‌ای فعال در برابر جریانات یکسویه امپریالیزم خبری غرب از مهمترین اهداف راه اندازی این شبکه بین‌المللی است.

این شبکه ۲۴ ساعته با فعالیت ۶۰ خبرنگار مهم‌ترین رویدادهای جهان را در ۵۰ بخش خبری در طول شبانه روز همراه با تحلیل و گزارش و پوشش زنده تحولات منطقه خاورمیانه با ناب‌ترین تصاویر خبری، به اطلاع مخاطبان خود می‌رساند.

همچنین شبکه «العالم» از طریق وب سایت‌های خود به زبان‌های عربی و فارسی و حضور جدی در شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتـر، یـوتیـوب، تلگرام، اینستـاگرام، گوگل پلاس، اپلیکیشن؛ شبکه‌های اجتماعی فارسی زبان (سروش ایتا) و... با مخاطبان خود ارتباط مناسب و مطلوبی برقرار کرده است. این تارنما امکان دسترسی به آخرین و مهمترین رویدادهای خبری دنیا را به زبان فارسی و عربی برای مخاطبان و به صورت زنده امکان پذیر کرده است.

در طی سال‌های مختلف خبرنگاران و عوامل شبکه العالم در طی فعالیت حرفه‌ای و رسانه‌ای خود در پوشش‌های خبری با حوادث تلخ و گوناگونی روبرو بوده اند. شهادت، زخمی شدن و اهانت به خبرنگاران، توقیف اموال و دارایی‌ها، تعطیلی دفاتر و قطع پخش برنامه‌های شبکه خبری العالم و ارسال پارازیت روی امواج آن با انگیزه‌های سیاسی و برنامه ریزی شده از جمله اتفاقاتی است که با آن روبه رو بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.