چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷

۱۹ اسفند؛ پایان کار رادیو انقلاب

علی‌رضا حبیبی مدیر رادیو انقلاب

سینماپرس: مدیر رادیو انقلاب از ماموریت این رادیو در بیانیه گام دوم انقلاب خبر داد و گفت: رادیو انقلاب در ۱۹ اسفند به فعالیت خود پایان می‌دهد.

به گزارش سینماپرس، علیرضا حبیبی مدیر رادیو انقلاب در خصوص تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و عملکرد این رادیو در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صحبت کرد.

آنچه در پی می‌آید ماحصل این گفتگوست:
رادیو انقلاب چه کاری را برای بررسی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب انجام داده است؟
بیست و دوم بهمن یک حماسه تماشایی دیگر و یک همبستگی ملی میان مردم ایران بود در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور قابل انکار نیست ولی مردم ایران اثبات کردند که حفظ نظام از اوجب واجبات است وهنوز بر عهدی که با امام عزیز و رهبر معظم انقلاب بسته اند، استوارند و این راه را ادامه خواهند داد.

رادیو انقلاب در این سیل خروشان همپای ملت ایران در خیابان آزادی مستقر بود و با گروهی از اقوام ایرانی از اقصی نقاط ایران سربلند موجی آفرید که خیل گسترده‌ای از راهپیمایان را در مقابل استودیوی شماره‌۲ تجمع کرده بود و اما پس از آنکه رهبر فرزانه انقلاب بیانیه ای جامع و کامل در قالب یک منشور که از یک سو ۴۰ سال سربلندی ایران را همچون آینه ای درخشان ترسیم کرد و از سویی دیگر یک افق ۴۰ ساله وای بسا تا ظهور حضرت مهدی (عج) را همچون منظری زیبا برای مردم ایران ، دولتمردان و به ویژه جوانان انتشار داده‌اند .این بیانیه در واقع از یک سو یک افق روبه آینده برای ملت ایران است که با امید و نشاط حرکت مستمر خود را بدون نگرانی به پیش ببرند و از سویی دیگر پاسخی دندان شکن به یاوه گویانی بود که ملت ایران از ۴۰ سال مقاومت و پیشرفت ناامید کرده بودند.

رادیو انقلاب به عنوان رسالت ذاتی خود این بیانیه را در چندین نوبت پخش و سر فصل‌ها و مولفه های هفت گانه را با حضور کارشناسان و صاحبنظران تبیین و بررسی کرد.جا نمایی دو برنامه ویژه با عنوان(گام دوم) و (دهه پنجم) و همچنین اختصاص هفت برنامه با عنوان مثبت چهل برای تحلیل هفت مؤلفه‌ی مورد عنایت مقام معظم رهبری از تاریخ ۲۳ بهمن لحاظ شد که انشاء الله تا پایان فعالیت رادیو انقلاب راهبرد برنامه ‌سازی در این شبکه خواهد بود.

مقالات و سخنرانی‌های متعددی از سوی نخبگان دانشگاهی و حوزوی در باره‌ی کلید واژه‌ها و مؤلفه‌ی های منظور در بیانیه منتشر شده است که با این افراد به صورت مستقیم و با استفاده از منابع پژوهشی آنها برنامه‌سازی صورت گرفته است و نکته مهم آنکه شکل گیری یک شورای اندیشه ورزی ویژه گام دوم انقلاب در رادیو انقلاب واستخراج بیش از ۱۰۰ کلید واژه مهم و اساس که ماحصل بیانات مقام معظم رهبری و منویات ایشان در ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی بوده تدوین و به عنوان موضوعات برنامه‌های رادیو انقلاب به تهیه کنندگان ، نویسندگان ، گزارشگران و دست اندرکاران این شبکه ابلاغ شد.

تمام سعی این شبکه آن خواهد بود که بتوانیم گوشه‌ای از رسالت انقلابی خود را با تبیین درست، منطقی و باور پذیر خدمات، دستاوردها و پیشرفت‌های ۴۰ ساله‌ی انقلاب اسلامی و همچنین امید آفرینی و برنامه‌ریزی برای افق آینده‌ی انقلاب متکی بر شعار افتخار به گذشته و امید به آینده را در پرتو منویات رهبر فرزانه انقلاب محقق کنیم.

عملکرد رادیو انقلاب را با توجه به اینکه این رادیو، رادیویی مناسبتی بوده چگونه ارزیابی می‌کنید؟
رادیو انقلاب با توجه به سابقه‌ی ۴ ساله‌ی خود که یک رادیوی مناسبتی و با طول عمر کوتاه برنامه‌سازی در ایام دهه فجر بوده امسال با نگاه ویژه معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران و شخص دکتر شاه‌آبادی که موضوع ۴۰ سالگی انقلاب از دغدغه‌های ایشان بوده و همچنین برنامه‌ریزی‌های ستاد مرکزی نکو داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رسانه ملی که راه‌اندازی این شبکه برای انتشار و افزایش آگاهی مردم نسبت به پیشرفت‌های ۴۰ ساله و تاریخ انقلاب اسلامی از یک سو و ذلت‌ها و خواری‌های عصر پهلوی و بازیگران این دوره ستمشاهی بر ملت ایران مورد تاکید بوده است ،لذا مقرر شد رادیو انقلاب بتواند فضایی را در جامعه ترویج کند که هم باورپذیر باشد و هم در یک دوره‌ی زمانی مناسب به اشراب مخاطبان منجر شود.

الحمدالله این شبکه در کمترین زمان پیش بینی شده مورد اقبال احاد ملت ایران قرار گرفت به گونه‌ای سیل تلفن‌ها و پیامک ‌ها و در خواست پوشش فرکانس رادیویی در شهرهای کوچک برای بهره‌مندی از فضای امید و نشاطی که در این شبکه صورت گرفته بود مورد انتظار بود. بهره مندی از کارشناسان و صاحبنظران مختلف در حوز‌ه‌های فرهنگی، اجتماعی ،پزشکی ، اقتصادی ، دینی و معنوی، ورزشی و سیاسی و امنیتی ، تاریخی ، این فرصت را فراهم نمود تا برنامه‌هایی عمیق و تاثیر گذار که موجب رضایت مخاطبان را در پی داشت ، طراحی ، تولید و پخش شود.
تعامل با وزارت کشور به منظورهمراهی استانداران و فرمانداران سراسر کشور برای معرفی و انعکاس دستاوردهای نظام انقلاب اسلامی در استانها و شهرها و روستاها در قالب برنامه‌ای جذاب و شنیدنی با عنوان «سفرنامه پیشرفت» با همکاری صدا و سیمای مراکز استانها موجی از امید و عرق ملی را در میان اقوام و ساکنان استانهای کشور ایجاد کرد.
برنامه«انقلاب مرزها» با همکاری و مساعدت مرزبانی جمهوری اسلامی ایران هر هفته در یک شهر و یا نقطه صفر مرزی به صورت زنده با حضور مرزبانان و مرزنشینان تولید و پخش می‌شد که معرف دستاورد مهم امنیت در این ۴۰ ساله اخیر بوده است.

تولید مجموعه‌ای از مستندهای رادیویی با موضوعات امام خمینی رحمه الله علیه، معرفی مفاخر انقلاب اسلامی ، شهدای انقلاب ، شخصیت‌ها و علمای انقلاب، پیشرفت استانها و همچنین مستندهایی در خصوص معرفی عصر پهلوی و بازیگران این حوزه در ۴ موضوع مشخص رضا شاه، محمد رضا شاه، هویدا،اسدالله علم و همچنین یک سریال مستند از خیانت‌ها و ذلت‌های عصر پهلوی آثاری فاخر خواهد بود که مردم ایران نه تنها با این مقوله آشنا شدند بلکه می‌تواند گنجینه‌ای ماندگار برای رسانه ملی باشد.
رادیو انقلاب تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

بر اساس برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده و سند بالا دستی رسانه ملی مقرر شد رادیو انقلاب در یک دوره زمانی ۴ ماهه از تاریخ ۱۹ آبان تا ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۷ در ۳ مرحله «تبیینی، تبلیغی و فراخوان و تحلیلی» فعالیت خود را به انجام رساند.انشاء الله بتوانیم تا ۱۹ اسفند ماه که پایان فعالیت این شبکه در سال ۱۳۹۷ خواهد بود به نحو احسن به رسالت خود در انعکاس خدمات انقلاب و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و منویات مقام معظم رهبری و آرمانهای امام راحل عظیم الشان (رحمه الله علیه) فائق شویم.

*جام جم سیما

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.