یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

اطوار روشنفکرنمایانه به اختتامیه تئاتر فجر هم رسید

اختتامیه تئاتر فجر

کیهان: یک کارشناس تئاتر، از حاشیه‌های اختتامیه تئاتر فجر انتقاد کرد.

 سیدعلی صدوقی تدین، کارگردان و منتقد تئاتر درباره اختتامیه جشنواره تئاتر فجر گفت: به نظر من برگزیدگان سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر، به درستی انتخاب نشدند. یعنی اغلب آثار و افرادی که برگزیده و مورد تقدیر قرار گرفتند، شایستگی این جوایز را نداشتند. البته این به انتخاب و ورود آثار به جشنواره بر می‌گردد. چرا که امسال، خیلی از آثار راه یافته به جشنواره تئاتر فجر، قوت لازم را نداشتند.

وی درباره حاشیه‌های مراسم اختتامیه سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر نیز بیان کرد: یکی از حواشی مراسم اختتامیه سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر این بود که یکی از برگزیده‌ها به نشانه اعتراض، جایزه خود را نگرفت. این هم بر می‌گردد به داوری ضعیف جشنواره؛ چون نمایش این کارگردان اصلا در حدی نبود که بخواهد جایزه بگیرد! متأسفانه این کارگردان، جای اثر دیگری که شایستگی داشت را گرفت و اعتراض هم کرد. نکته مهم، نقض غرض رفتار این کارگردان است. باید از این کارگردان سؤال کرد که اگر آزادی نیست، پس چطور وی نه تنها امکان اجرای یک نمایش اعتراضی را در جشنواره فجر پیدا کرده که از این جشنواره جایزه هم گرفته است؟! این حرکت که یک نفر جایزه خود را از جشنواره‌ها نمی‌گیرد یک اپیدمی و اطوار روشنفکرنمایانه است که به اختتامیه جشنواره تئاتر فجر هم راه یافت.

این کارگردان تئاتر همچنین با ‌اشاره به اعطای جایزه به فاطمه معتمدآریا در مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: خانم معتمدآریا از یک طرف ادعا می‌کند که محدود شده است و از طرف دیگر هم در جشنواره فیلم فجر و هم در جشنواره تئاتر فجر تجلیل شد. من فکر می‌کنم این دو بزرگداشت، نشان می‌دهد که حرف معتمد آریا ‌خلاف واقعیت است. رفتار این بازیگر نیز از همان ادا اطوارهایی است که عرض کردم در این عرصه تبدیل به اپیدمی شده است. معتمد آریا از بیان آن حرف‌ها هدفی جز خودنمایی و مطرح شدن نداشته است.

صدوقی تدین در پایان گفت: بطور کلی، سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر، قوت لازم را نداشت و در سطح سالگرد ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی نبود. اما از نقاط قوت بارز آن، حاکم بودن آرامش در جشنواره بود. واقعا امسال جشنواره‌ای آرام و بی‌حاشیه – به استثنای مراسم اختتامیه- داشتیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.