دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

سینماگران و ثبت صنوف در وزارت کار/۲

بزرگمهر: همه افراد مطلع و آگاه به امور صنفی و اداری مخالف ثبت صنوف در ذیل وزارت کار هستند/ مگر می شود یک نفرخود را عقل کل بداند؟

مهدی بزرگمهر

سینماپرس: مهدی بزرگمهر دبیر شورای مرکزی کانون آهنگسازان سینمای ایران در پی اجبار هیأت مدیره خانه سینما برای ثبت صنوف سینمایی در وزارت کار گفت: همه افراد مطلع و آگاه به امور صنفی و اداری مخالف ثبت صنوف در ذیل وزارت کار هستند چرا که می دانند این کار بیهوده است و ثبت صنوف در ذیل وزارت کار هیچ توجیهی ندارد.

آهنگساز فیلم سینمایی «گزارش مریم» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: اغلب اهالی سینما نسبت به این وضعیت معترض هستند اما متأسفانه کسانی که به قانون آشنایی چندانی ندارند اصرار دارند که صنوف باید در ذیل وزارت کار ثبت شود. افرادی هم که به حرف آن ها گوش می کنند به دلیل بی اطلاعی شان از قانون است و بعد که متوجه می شوند این کار اشتباه است اعتراض خود را آشکار می کنند.

وی در پاسخ به این سوأل که شنیده می شود برخی از افراد با تهدید برخی صنوف را مجبور به ثبت در وزارت کار کرده اند آیا این اتفاق برای صنف شما هم افتاده یا خیر اظهار داشت: ما اجازه نمی دهیم بهمان زور بگویند. حرف ما حرف حق و حرف قانون است! ما می گوییم همه چیز باید بر اساس قانون و بر اساس اساسنامه خانه سینما باشد که به تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده است و هر کاری برخلاف اساسنامه خانه سینما را انجام نخوهیم داد.

بزرگمهر با بیان اینکه مگر می شود یک نفرخود را عقل کل بداند و به اجبار سایرین را وادار به کاری غیرقانونی کند اظهار داشت: این کار خلاف قانون و اساسنامه خانه سینما است و ما زیر بار این حرف زور و ناحق نخواهیم رفت؛ اگر این کار درست بود حداقل مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می کردند یا خود مسئولان وزارت کار اعلام می کردند اما هیچ یک از این نهادها در این رابطه اظهارنظری نداشته اند و فقط برخی افراد از درون خانه سینما هستند که مایلند این اتفاق رخ دهد.

این سینماگر تصریح کرد: بنده تأکید می کنم کسانی که از ثبت صنوف در ذیل وزارت کار استقبال می کنند متوجه نیستند که چه کاری انجام می دهند. ما باید بدانیم و آگاه باشیم که اگر همه صنوف در ذیل وزارت کار ثبت شوند دیگر هیچ هیأت مدیره ای نمی تواند وجود داشته باشد و کلاً خانه سینما دیگر نمی تواند مانند گذشته عمل کند. بنده تأکید می کنم که این کار با اساسنامه خانه سینما در تضاد است و بسیاری از بزرگان سینمای کشور هم نسبت به این مقوله به شدت معترضند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.