چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۳

دیدار مشاور امور برنامه‌ریزی وزیر ارشاد از جشنواره تئاتر فجر

دیدار مشاور امور برنامه‌ریزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از جشنواره تئاتر فجر

سینماپرس: علی اصغر سیدآبادی، در هشتمین روز از برگزاری جشنواره، از بخش به‌علاوه فجر جشنواره در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی دیدار کرد.

به گزارش سینماپرس، مشاور امور برنامه‌ریزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به همراه فرزند خود به دیدن نمایش «گَنده» به نویسندگی و کارگردانی امیررضا جلالی نشست، ضمن تعریف از این نمایش که بازیگران آن در رده سنی نوجوان هستند گفت: من در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فعالیت می‌کنم و داستان و شعر می‌نویسم؛ بنابراین تمایل داشتم از تئاتری که برای نوجوانان است دیدن کنم. هر چند هم من و هم پسرم که کودک است، هر دو از این تئاتر لذت بردیم.

یکی از رویکردهای تماشاخانه استاد مشایخی حمایت از تئاتر خردسال و کودک و نوجوان است و در کنار تئاتر بزرگسال به این بخش نیز می‌پردازد. سیدآبادی با اذعان به خلاء محسوس در حوزه تئاتر کودک و مخصوصا تئاتر نوجوان ادامه داد: من بیشتر کار مطالعاتی و برنامه‌ریزی انجام می‌دهم و با امور اجرایی سروکار کمی دارم، اما حتما دولت همراه فعالان و هنرمندان تئاتر خردسال و کودک و نوجوان خواهد بود.

همچنین ایشان درگفتگو با شاهین چگینی، مدیریت تماشاخانه استاد مشایخی، به اهمیت حضور بخش خصوصی در فضای فرهنگی و هنری سراسر کشور اشاره کرده و گفتند: حمایت از اماکن فرهنگی با مدیریت بخش خصوصی و نیز بررسی راهکارهای ارایه تسهیلات لازم برای تاسیس و بهره‌برداری این مجموعه‌ها، در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

تماشاخانه استاد مشایخی در روزهای ۱ و ۲ اسفند، در بخش به‌علاوه فجر سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر، میزبان دو نمایش با بازی خردسالان و کودکان است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.