دوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۹ - ۱۱:۴۳

در سینماهای آمریکا، کانادا و دوبی؛

فیلم ایرانی"خیابان بیست ‌و چهارم" اکران می شود

خیابان 24

همزمان با پایان مذاکره برای اکران سینمایی "خیابان بیست‌وچهارم" به کارگردانی سعید اسدی، کانادا، آمریکا و دوبی میزبان این فیلم ایرانی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری سینمای ایران، تورج جمشاسب مدیرعامل موسسه روزنه ارتباط با اعلام این خبر گفت: در حال مذاکره با شرکت‌های پخش کننده‌ بین‌المللی برای اکران عمومی فیلم "خیابان بیست ‌و چهارم" در کشورهای آمریکا، کانادا هستیم.
وی با اشاره به محدودیت‌های اکران افزود: بیش از یک سال از پایان تولید فیلم سینمایی خیابان بیست و چهارم گذشته و به‌رغم گذشت بیش از چهار ماه از دریافت پروانه نمایش برای اکران عمومی هنوز وعده‌های شرکت پخش‌کننده‌ فیلم در خصوص اکران داخلی آن به دلایل مشکلات متعدد که برای همه‌ اهالی سینما روشن است هنوز محقق نشده است.
سرمایه‌گذار و مجری فیلم سینمایی "خیابان بیست‌ وچهارم" با انتقاد از وضعیت اکران فیلم‌های سینمایی در کشور گفت: با توجه به نحوه‌ صرف هزینه‌ در یک فیلم در قیاس با شکل بازگشت سرمایه، فضای سینمایی کشور برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌هیچ عنوان مناسب نیست.
"خیابان بیست و چهارم" داستان مرد جوانی است که به ظاهر عاشق خانواده است. اما خانواده‌ای با نظام و قواعد ساخته شده خودش؛ او زندگی را برای نظم می‌خواهد. این بینش و تعارض او با نظام‌های عادی زندگی، اتفاقاتی را بین او و همسر و فرزندش پیش می‌آورد.
نویسنده و کارگردان: سعید اسدی، سرمایه‌گذار و مجری طرح: مؤسسه رسانه‌ای روزنه ارتباط، مدیر فیلمبرداری: حسن کریمی، مدیر تولید: غلامرضا گمرکی، مشاور تولید: یوسف صمدزاده، صدابردار: حسن زاهدی، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، بازیگران: شیلا خداداد، مهدی ماهانی، بهاره افشاری و جمشید هاشم‌پور و نیکی کریمی و بازیگر خردسال: حدیثه السادات مدنی ازجمله عوامل سازنده فیلم "خیابان بیست و چهارم" هستند.
اسدی تحصیلاتش را در انگلیس، سوئد و آمریکا گذرانده نخستین فیلم بلند سینمایی خود را در سال 1983 با نام "هنگرین" در سوئد ساخته است. ساخت فیلم‌های سراب (1984)، مراکش بهشت تسخیرشده (1985)، قتل عام در سکوت (1987)، وصیت نامه (1979)، ایبرو خشک می‌شود (1991) در کارنامه‌ حرفه ای او در خارج از ایران ثبت شده و فیلم‌های سینمایی "عشق گمشده"، "سیب سرخ حوا"، "آواز قو"، "مهمان"، "فرود در غربت" و "تلافی" از جمله کارهای وی است.

انتهای پیام/ح

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.