دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹

بازگشت «مارگارت تاچر» با بازی «اندرسون»

گیلیَن اَندرسون

سینماپرس: ایفای نقش «مارگارت تاچر»، سیاستمدار انگلیسی قرن بیستم در فصل چهارم سریال «تاج» به «گیلیَن اَندرسون» سپرده شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از وِرایِتی، «گیلیَن اَندرسون» در فصل چهارم مجموعه «تاج» در نقش «مارگارت تاچر» ظاهر خواهد شد.

سریال «تاج» شخصیت «بانوی آهنی» خود را یافت. «گیلیَن اندرسون» قرارداد بازی در نقش نخست وزیر اسبق بریتانیا «مارگارت تاچر» را در چهارمین فصل سریال درام بسیار پرطرفدار نت‌فلیکس را امضاء کرد.

پس از «جان لیتگو» که در این سریال در نقش «وینستون چرچیل» ظاهر شد «مارگارت تاچر» دومین شخصیت واقعی و شاخص دنیای سیاست است که به جریان این مجموعه وارد می‌شود. البته در فصل سوم «اولیویا کولمن» در نقش «ملکه الیزابت دوم» و «کلِر فوی» در نقش «پادشاه» در دو فصل اول این مجموعه ظاهر شده‌اند.

تاچر در دوره خود از ارکان حزب محافظه‌کار بریتانیا محسوب می‌شد که به عنوان اولین زنی که به مقام نخست‌وزیری رسید تاریخ‌ساز شد و از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۰ در این سمت خدمت کرد. مارگارت تاچر پس از رویارویی با بحران‌های سیاسی و با سخت‌کوشی و سرسختی به مواجهه با مشکلات می‌رفت و به «بانوی آهنی»(آیرون لِیدی) شهرت یافت. یکی از مهم‌ترین مشکلات دوران نخست‌وزیری او مساله و اختلاف بریتانیا و آرژانتین بر سر مالکیت جزایر فالکلند در سال ۱۹۸۲ بود. تاچر در سال ۲۰۱۳ و در ۸۷ سالگی درگذشت.

اندرسون بیشترین شهرت هنرپیشگی خود را مرهون نقش «دانا اسکالی» مامور اف‌بی‌آی در فیلم «پرونده‌های ایکس» است. او به مدت ۱۰ سال است که در بریتانیا اقامت گزیده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.