چهارشنبه ۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

رپرتاژ خبری سیما برای تئاتر لاکچری + فیلم

نمایش بینوایان

سینماپرس: صداوسیما نباید طوری رفتار می‌کرد که انگار در خدمت سلبریتی‌پروری و فرهنگسازی تئاتر لاکچری در ایران است.

به گزارش سینماپرس، رسانه‌ملی همیشه در خدمت فرهنگ ملی و پاسداری از اندیشه‌های باستانی و اسلامی بوده است و یکی از غنی‌ترین هنرهای نمایشی این مرز و بوم، بدون شک تئاتر است. اما نه هر تئاتری و نه هر نوع رفتاری با هنر... 

هیچ‌وقت هنرمندان کاربلد که خاک صحنه خورده‌اند انتظار ندارند تلویزیون برای یک اشتباه و غلط راهبردی در عرصه هنرهای نمایشی یعنی فرهنگسازی "تئاتر لاکچری" که تماشاگر به جای دیدن هنر، بلیت‌ را با هزینه گزافی تهیه کند و سلبریتی ببیند.

این عرصه تبدیل به جایگاهی برای مانور سلبریتی‌ها شده که به بدنه هنرهای نمایشی آسیب جدی وارد می‌کنند. حالا این فرهنگ غلط و راهبرد اسف‌بار در دریچه جعبه جادو با پخش آگهی و گزارش ویژه از آن و تریبون دادن به کارگردان(حسین پارسایی) آن در برنامه ویژه تئاتر تلویزیون(شب‌های هنر- شبکه چهار سیما) کمک کردن به نابودی هنر ناب ایران است.

هنری که پیش از این هنرمندان بزرگی را به خود دیده که کارهای مثمرثمر و تأثیرگذاری را با هنر ارزشمند و با دانش خود به جای گذاشته‌اند. حالا رادیو و تلویزیون باید در خدمت این ورطه باشند نه جا انداختن یک استراتژی و راهبرد غلط که تبدیل به منبع درآمد یک عده به اصطلاح هنرمند که هیچ تعصبی به غنای فرهنگ و هنر ندارند. 

امیدواریم صداوسیما هرچه زودتر تدبیری بیندیشند تا جلوی این تبلیغاتی که باعث می‌شود تلاش‌های رسانه‌هایی که دنبال فرهنگسازی هنرمندی و فرهیختگی در کشور هستند به هدر برود، گرفته شود.جایی که در بخش اخبار علمی، فرهنگی و هنری شبکه چهار سیما چند گزارش متمادی درباره این تئاتر(بینوایان) چه گفتگوی اختصاصی با کارگردان کار(حسین پارسایی) و چه گزارش‌ و خبر و حتی اعلام تمدید این نمایش هم روی آنتن می‌رود و ما را با این سوال مواجه می‌کند که چرا و به چه دلیل این‌قدر باید رسانه‌ملی برای یک تئاتر لاکچری مایه بگذارد؟

*تسنیم

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.