جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

هیأت انتخاب جشنواره فجر از منظر سینماگران/۷

شرکت: فشارهای بیرونی بر هیأت داوران بارها باعث شده آثار ارزشمند بیرون از گود رقابت بمانند

افشین شرکت

سینماپرس: افشین شرکت کارگردان سینما همزمان با فعالیت هیأت انتخاب سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: فشارهای بیرونی بر هیأت داوران بارها باعث شده آثاری ضعیف به جشنواره راه پیدا کنند و آثار ارزشمند بیرون از گود رقابت بمانند و متأسفانه وضعیت سینمای ما به گونه ای است که همیشه شاهد این اتفاقات هستیم.

کارگردان فیلم سینمایی «همسر دلخواه من» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: من صریحاً عنوان می کنم که مدت ها است سینماگرانی وارد بازی های هیأت انتخاب و داوری و امثالهم می شوند که از تمام روابط پشت پرده سینما با خبرند؛ سینماگرانی که باندبازی و رفیق بازی ندارند، سینماگرانی که تنها به فکر تولید آثار ارزشمند هستند و سینماگرانی که هیچ ارتباطی با مدیران ندارند هرگز حاضر نمی شوند وارد این اتفاقات شوند زیرا که می دانند چه بازی هایی در پس پرده این جریانات قرار دارد.

شرکت ادامه داد: ما با مدیرانی روبرو هستیم که به صراحت خودشان را سرآمدتر از سایرین می دانند مگر همین چند وقت قبل نبود که آقای داروغه زاده به روشنی اعلام کرد که من بهتر از سینماگران می فهمم!؟؛ خوب معلوم است وقتی مدیری اینطور فکر می کند چه فشارهایی هم می تواند بر سینماگران وارد کند!

این سینماگر سپس با بیان اینکه حداقل ۵۰ سال زمان لازم است تا سینمای ایران به وضعیت نرمال برسد اظهار داشت: متأسفانه ما در کنار مدیرانی که چندان چیزی از سینما نمی دانند قطعاً اگر از همین امروز قرار باشد همه چیز در سینمای کشور متحول شود حداقل ۵۰ سال زمان لازم است تا سینما به وضعیت نرمال برسد. متأسفانه معلوم نیست بعضی از افراد با کدامین رابطه ها و زد و بندها به جایگاه کنونی شان رسیده اند!

کارگردان فیلم سینمایی «دیدار در استانبول» تصریح کرد: همانطور که ما امروزه به وفور با فیلم های نازل و زننده و مبتذل و بی هویت روبرو هستیم با فشارهای بیرونی بر همه جشنواره ها و سینماگران هم مواجهیم و تا وضعیت چنین است هیچ امیدی به بهبود وضعیت سینما و جشنواره ها نیست.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.