چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳

با حضور حسین انتظامی؛

اولین نشست هماهنگی جشنواره‌های هنری فجر برگزار شد/ تاکید بر هم افزایی ستادهای اجرایی

حسین انتظامی در اولین نشست هماهنگی ستادهای اجرایی جشنواره فجر

سینماپرس: اولین نشست هماهنگی ستادهای اجرایی جشنواره‌های هنری فجر در سال جاری صبح امروز با حضور حسین انتظامی، مدیران کل هنری و دبیران اجرایی و مدیران روابط عمومی های جشنواره بین المللی فجر برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، اولین نشست هماهنگی ستادهای اجرایی جشنواره‌های هنری فجر در سال جاری صبح امروز ۲۸ آذرماه با حضور حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایون امیرزاده رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، مدیران کل هنری و دبیران اجرایی و مدیران روابط عمومی‌های جشنواره بین‌المللی فجر برگزار شد.

در این نشست که با هدف هم‌افزایی ستادهای اجرایی جشنواره‌های بین‌المللی فجر برگزار شد، دبیران جشنواره‌های فجر گزارشی از فعالیت ها و اقدامات حوزه کاری خود ارایه دادند.

همچنین در این نشست بر هماهنگ بودن این ستادها در حوزه فعالیت‌های رسانه‌ای با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید شد.

هر یک از آثار رشته‌های تجسمی از سوی داور مرتبط داوری می‌شود

بر اساس اعلام ابراهیم حقیقی دبیر جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی در این نشست، امسال هر کدام از آثار در رشته های سرامیک، نقاشی، نگارگری، گرافیک و... به صورت جداگانه و با داور مرتبط، داوری و انتخاب می‌شوند.

همچنین نمایشگاهی از آثار برگزیده در باغ موزه قصر برگزار خواهد شد. بخش مقالات و نشست های پژوهشی، نمایش فیلم های مستند حوزه تجسمی و نمایش چند فیلم سینمایی مرتبط با هنرهای تجسمی از جمله فعالیت های این بخش در این دوره از برگزاری جشنواره تجسمی فجر است.

تکیه بر آثار آهنگسازان ایرانی

شاهین فرهت دبیر جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، امسال برای اولین بار جشنواره موسیقی فجر دارای آیین نامه شد و در این دوره از برگزاری جشنواره بر استفاده و بهره گیری از آثار هنرمندان و آهنگسازان ایرانی در ارکستر ملی و سمفونیک تاکید شده است.

بیش از ٣٠٠ گروه موسیقی در حوزه های مختلف تاکنون آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده اند. جشنواره بین المللی موسیقی امسال در ١٠ سالن در تهران و ٧ استان کشور برگزار خواهد شد.

تاکنون ١١٠ کشور متقاضی حضور در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر هستند

نادر برهانی مرند دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در این نشست اعلام کرد: تاکنون بیش از ١١٠ کشور متقاضی حضور در این دوره از جشنواره تئاتر فجر بوده‌اند. این جشنواره امسال از ٢٢ بهمن تا ۴ اسفند برگزار خواهد شد و تاکنون یک هزار و ١٢٠ اثر در بخش های مختلف به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

بر اساس اعلام دبیر سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در این نشست، امسال این جشنواره مرور محور است و همزمان با برگزاری در تهران در ٨ استان کشور نیز برگزار می‌شود.

جشنواره شعر فجر ١٣ بهمن برگزار می‌شود

بر اساس اعلام مهدی قزلی دبیر اجرایی جشنواره بین المللی شعر فجر، در این دوره از جشنواره قرار است ١٠ محفل شعر با توجه به ظرفیت های انجمن های ادبی در کشور همزمان با این جشنواره برگزار شود. محافل فارسی سرایان غیر ایرانی مستقر در ایران نیز از دیگر برنامه هایی است که از سوی دبیرخانه این جشنواره در حال پیگیری است.

اکران فیلم‌های سینمایی فجر در سراسر استان‌ها

ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره ملی فیلم فجر هم در این نشست گفت: امسال در سراسر استان‌ها فیلم‌های جشنواره اکران می‌شود و زمان برگزاری جشنواره از ١٠ تا ٢٢ بهمن اعلام شده است.

توجه بر حرفه‌ای شدن با نگاه بین‌المللی در جشنواره مد و لباس

در بخش جشنواره مد و لباس بر اساس اعلام حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس و رییس این جشنواره بر توجه به حرفه ای شدن با نگاه بین المللی تاکید شده است.

مجموعه سازی و نهادینه کردن آن، برگزاری جلسات توجیهی در قالب ۴۰ نشست از ١٠ آذر تا ١٠ دی، برگزاری ١٢ جلسه شورای برنامه ریزی و کمیته های فرعی، همکاری با اتحادیه های مربوطه و ... از جمله اقدامات ستاد اجرایی جشنواره مد و لباس است.

بر اساس اعلام دبیر کارگروه مد و لباس، جشنواره مد و لباس از ٢۶ بهمن آغاز و تا ٢ اسفند در بوستان گفتگو ادامه خواهد داشت و همزمان در ١٠ استان کشور نیز برگزار می‌شود.

۵۵۰ داور از استادان دانشگاه‌ها و انجمن های علمی، کتاب سال را داوری می‌کنند

بر اساس اعلام نیکنام حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب در این نشست، امسال ۵۵۰ داور از اساتید دانشگاه ها و انجمن های علمی، آثار رسیده به دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را داوری می‌کنند.

حاشیه‌های جشنواره های فجر منجر به مغفول ماندن متن نشود

در بخشی از این نشست همایون امیرزاده رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه ستادهای اجرایی جشنواره‌ها برای جلوگیری از ایجاد حاشیه‌های خبری با روابط عمومی وزارتخانه هماهنگ باشند، گفت: گاهی رسیدگی به برخی حاشیه‌ها منجر به مغفول ماندن اصل و متن می‌شود و باید در این دوره از برگزاری جشنواره های بین‌اللمی فجر به این نکته توجه داشته باشیم.

وی در عین حال تصریح کرد: با هم افزایی ستادهای اجرایی جشنواره ها با یکدیگر و مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدامات خوب و موثری می‌توان انجام داد.

انتظامی: ترکیب داوران در انتخاب آثار جشنواره‌های فجر منجر به اعتمادآفرینی می‌شود

در این نشست حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست سازمان سینمایی بر هم افزایی ستادهای اجرایی جشنواره های فجر با هدف همکاری های مشترک تاکید کرد.

وی با اشاره به چگونگی انتخاب داوران جشنواره های فجر افزود: ترکیب داوران در انتخاب آثار منجر به اعتماد آفرینی می‌شود.

انتظامی همچنین با تاکید بر هماهنگی ستادهای اجرایی با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چاره‌اندیشی مشترک سیاست اصلی رسانه ای و ارتباطی وزارتخانه با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی است. سیاست اصلی رسانه ای نیز باید اطلاع رسانی پیش دستانه باشد.

دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با تاکید بر شفاف سازی امور عنوان کرد: با توجه به سیاست های شفاف‌سازی، لازم است تمام اطلاعات اقداماتی که در این زمینه صورت می‌گیرد ظرف ۴۵ روز اطلاع رسانی شود.

سرپرست سازمان سینمایی اظهار کرد: امسال در برگزاری جشنواره‌های فجر با توجه به شرایط حاکم بر کشور نیاز بیشتری به آرامش داریم و این نکته باید مورد توجه برگزارکنندگان جشنواره ها باشد.

انتظامی با تاکید بر نظم در اقدامات توضیح داد: هر چقدر فعالیت ها و اقداماتمان منظم تر باشد کارهایمان قابل دفاع تر است.

وی در پایان با اشاره به چهل سالگی انقلاب مطرح کرد: اقداماتی که به مناسبت چهل سالگی انقلاب در این جشنواره ها صورت می‌گیرد باید به گونه ای باشد که در شان انقلاب باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.