دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

هیأت انتخاب جشنواره فجر از منظر سینماگران/۱

اصغری: هیأت انتخاب جشنواره باید نگاهی منصفانه به آثار داشته باشد/ سینما طی سال های اخیر از بی عدالتی و نگاه های جناحی رنج بسیار دیده است

ابراهیم اصغری در هفتمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: ابراهیم اصغری تهیه کننده سینما همزمان با فعالیت هیأت انتخاب سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر جشنواره ای برآمده از انقلاب شکوهمند اسلامی است و باید جشنواره ای برای یادبود آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی باشد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «به کبودی یاس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره فیلم فجر نباید جایی برای حضور و عرضه فیلم هایی باشد که هیچ قرابت و سنخیتی با شعائر انقلاب اسلامی ندارند؛ منظور ما این نیست که این جشنواره تنها فیلم های انقلابی را به نمایش درآورد چرا که متأسفانه تعداد فیلم های انقلابی در سینمای ما بسیار اندک و ناچیز است بلکه هدف اصلی این است که در این جشنواره فیلم هایی به نمایش درآیند که وابسته و پیروی اهداف انقلاب باشند و نه بر ضد آن!

وی سپس با تأکید بر اینکه اعضای هیأت انتخاب جشنواره باید نگاهی منصفانه به آثار داشته باشند و اجازه ندهند برخی لابی گری ها باعث حضور فیلم های ضعیف در این رویداد شود اظهار داشت: اعضای هیأت انتخاب باید به دور از باندبازی ها و لابی گری های رایج که متأسفانه چند سالی است در سینمای کشور باب شده فیلم ها را انتخاب کنند. البته این اتفاق به نظارت جدی و دقیق شخص دبیر جشنواره و همینطور مدیران ارشد سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برمی گردد که این موضوعات را مد نظر داشته باشند و رصدی جدی و دقیق بر عملکرد اعضا داشته باشند و اجازه هیچ گونه باندبازی را به سوءاستفاده گران ندهند.

این سینماگر خاطرنشان کرد: اعضای هیأت انتخاب باید طوری از پس این وظیفه خطیر برآیند که چند سال بعد ما به جایی نرسیم که مانند امروز که بخشی از سینماگران خواستار حذف شورای مهم پروانه ساخت شده اند خواهان حذف هیأت انتخاب از جشنواره فیلم فجر شوند! این عملکردهای غلط مدیران و مسئولان است که سینماگران را وادار می کند که چنین انتخاب ها و رفتارهایی داشته باشند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «او خوب سنگ می زند» سپس با بیان اینکه سینما طی سال های اخیر از بی عدالتی و نگاه های جناحی رنج بسیار دیده تصریح کرد: باز هم تأکید می کنم که جشنواره فیلم فجر جشنواره ای استراتژیک برای سینمای کشور است؛ این جشنواره از آنجا که مسیر تولیدات یک سال آینده سینمای کشور را روشن می کند از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است و این وظیفه اعضای هیأت انتخاب است که جدا از هرگونه نگاه سیاسی و جناحی و حزبی و سلیقه ای فیلم هایی با معیارها و اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی را برای حضور در این رویداد انتخاب کنند و اجازه ندهند جامعه فرهنگی ما بیش از این دچار خلل و آسیب شود.

اصغری در پایان تأکید کرد: ما در سینمای ایران جشن ها و جشنواره های متعددی داریم که می توانند از منظرهای مختلف فیلم ها را مورد ارزیابی قرار دهند اما جشنواره فیلم فجر به لحاظ آنکه در ایام دهه مبارکه فجر برگزار می شود باید از اهداف و آرمان های ملی و انقلابی پیروی کند. دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر به ویژه اعضای هیأت های انتخاب و داوری و همچنین دبیر جشنواره باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که به خصوص در زمینه انتخاب عناوین مهمی مانند «بهترین فیلم» جوایز را به فیلم هایی بدهند که حائز ارزش های انقلاب اسلامی باشد؛ ما باید آگاه باشیم که فیلم های جشنواره بایستی همگون با عنوان «فجر انقلاب اسلامی» باشند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.