جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴

فیلم جانباز ایرانی به جشنواره «جیپور» هند راه یافت

فیلم سینمایی «پرواز دست‌های من»

سینماپرس: فیلم سینمایی «پرواز دست‌های من» اثر «حسین نوری» هنرمند جانباز به جشنواره بین‌المللی فیلم «جیپور» هند راه پیدا کرد.

به گزارش سینماپرس،  حسین نوری هنرمند جانباز که با دهان نقاشی می‌کند، این بار با نویسندگی و کارگردانی یک اثر سینمایی،‌ تجربه متفاوتی را کسب کرده و در جشنواره‌ای بین‌المللی حضور یافته است.

فیلم سینمایی «پرواز دست‌های من» که برداشتی آزاد از زندگی نوری است، توسط فرزندش محمود نوری فیلمبرداری و تهیه شده است. او در این فیلم نمایشگاه نقاشی را بهترین بهانه برای دیدن پسرش که در آمریکا تحصیل می‌کند یافته است. نوری باید تعدادی تابلو را در زمانی بسیار محدود برای ارسال به آمریکا آماده کند...

این فیلم توسط شورای بازبینی سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس مورد دیده شده و مورد تمجید قرار گرفته است.

«پرواز دست‌های من» به بخش آثار سینمایی داستانی جشنواره جیپور هند راه یافته است. در گذشته هم فیلم‌هایی به نمایندگی از ایران در این جشنواره حضور داشته‌اند که می‌توان به «گلچهره» اثر وحید موساییان، «وارونگی» ساخته بهنام بهزادی و «سارا و آیدا» اثر مازیار میزی اشاره کرد.

نوری تا به حال نمایشگاه‌هایی از تابلوهای خود و همسرش نادیا مفتونی ـ دکترای فلسفه و کلام که در این فیلم هم بازی دارد ـ در پاریس، برلین، وین، بیروت، الجزایر و پکن داشته است. او به دلیل شکنجه در زندان‌های ساواک، دچار ضایعه نخاعی شده است. نوری سابقه کارگردانی تئاتر را نیز در کارنامه خود دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.