چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱

آموزش مارموز بودن به سینماگران از سوی کارگردان فیلم «مارموز»

مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی مارموز

جوان آنلاین: کمال تبریزی که در تولید آثار سینمایی با موضوعات سخیف و مبتذل شهرت دارد به سینماگرانی که «بعضاً فیلم‌هایی با موضوعات حساس» می‌سازند توصیه کرد برای دور زدن رسانه‌ها و منتقدان فیلم‌شان را به جشنواره فجر نبرند!

کمال تبریزی که در تولید آثار سینمایی با موضوعات سخیف و مبتذل شهرت دارد به سینماگرانی که «بعضاً فیلم‌هایی با موضوعات حساس» می‌سازند توصیه کرد برای دور زدن رسانه‌ها و منتقدان فیلم‌شان را به جشنواره فجر نبرند!

چند سالی است که نام کمال تبریزی با فیلم‌های شبه کمدی و بی‌ارزش عجین شده است؛ آثاری کاملا غیرفرهنگی و ضدخانواده که صرفاً حاضر است برای فتح گیشه تن به هر گرایشی بدهد. تبریزی دوشنبه شب و در جریان اکران خصوصی تازه‌ترین اثرش فیلم «مارموز» که اتفاقاً با حضور ظریف و همسرش همراه بوده است، ضمن اشاره به راه‌های دور زدن رسانه‌ها و منتقدان گفت: «پیشنهاد من این است که اگر فیلم‌هایی همچون مارمولک یا مارموز ساخته می‌شود که بعضاً موضوعات حساسی دارد... قید حضور در جشنواره فیلم فجر را بزنند و فیلم‌شان را مستقیم اکران و جشنواره را فراموش کنند.»

این سینماگر ملتهب‌ساز در حالی از راه‌های قانون‌گریزی و نحوه دور زدن رسانه‌ها و منتقدان دلسوز سینما در حضور یک مقام عالی رتبه دولتی! رونمایی می‌کند که همواره آثارش مملو از وهن اعتقادات و ارزش‌های اسلامی ایرانی بوده است، هر چند راهی که تبریزی به عنوان تکنیک فرار از پاسخگویی و مسئولیت پذیری به دیگر فیلمسازان توصیه می‌کند، سال گذشته از سوی ابوالحسن داوودی در مورد فیلم «هزارپا» استفاده شد، اما جری شدن افرادی مثل کمال تبریزی در ابراز چنین پیشنهادات ضداخلاقی، نتیجه تغافل و البته تجاهل مسئولان وزارت ارشاد در برخورد جدی با وی است. چه اینکه تبریزی سال‌هاست با ساخت فیلم‌هایی مانند مارمولک، طبقه حساس، سریال سرزمین کهن و فیلم اخیرش (مارموز) در مسیر توهین به معتقدات، باور‌ها و ارزش‌های جامعه در حال قدم زدن است. اگر مدیران تلویزیون سرنوشت یک سریال الف. ویژه را که میلیارد‌ها تومان از محل بیت المال برایش هزینه شد به زلف فیلمسازی که سابقه غیر قابل انکاری در توهین به ارزش‌ها دارد، گره نمی‌زدند قطعاً امروز آن همه هزینه معطل و چه بسا تباه افکار و نگاه منحرف تبریزی قرار نمی‌گرفت.

ظاهراً برخی جریانات نه چندان پنهان در سینمای کشورمان برنامه‌ریزی چند مرحله‌ای و گام به گامی را برای فشل کردن بحث نظارت و اجرای قانون با نیت از کار انداختن و بی‌اثر کردن بازو‌های رسانه‌ای در خدمت ارزش‌های کشور طرحی و اجرا می‌کنند. بسیاری اعتقاد دارند که بحث ملغی کردن مجوز ساخت و تولید که از سوی برخی سینماگران مطرح شد نیز یکی از این اقدامات متواتر است که هوشیاری هر چه بیشتر مسئولان و رسانه‌های جبهه انقلاب در رصد و پایش تحرکات این گروه را می‌طلبد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.