دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۲

خواننده مشهور بازخوانی آثارش را نیز در اسرائیل لغو کرد

راجر واترز

کیهان: خواننده مشهور بازخوانی آثارش در سرزمین‌های تحت ‌اشغال رژیم صهیونیستی را ممنوع کرد. او گفته که خواندن ترانه‌های من در اسرائیل، کاری ناجوانمردانه است.

راجر واترز، خواننده مشهور گروه «پینک فلوید» که آلبوم معروف‌شان به نام «دیوار»، محور یک فیلم معروف ۹۰ دقیقه‌ای به همین نام در دهه ۱۹۸۰ قرار گرفت، پس از اینکه اعلام شد، گروهی بریتانیایی تحت عنوان «تجربه‌های پینک فلوید» قصد دارند با برگزاری تورهایی در سه شهر، ترانه‌های وی را در سرزمین‌های ‌اشغالی بازخوانی کنند، ضمن تقبیح و سرزنش آنها، از این گروه خواست تا کنسرت‌های خود را در فلسطین اشغالی برگزار نکنند.

او در توییتر خود نوشت: «... از اینکه دیدم برای اجرا در تل‌آویو، حیفا و بئر شوع (بئر سبع) در روزهای چهار، پنج و شش ژانویه برنامه دارید جاخوردم. لطفا این کار را نکنید. خواندن ترانه‌های من در برابر شنوندگان تفکیک شده در اسرائیل و مشارکت در پاک کردن [چهره] نژادپرست و آپارتاید دولت آن کشور، کاری غیرمنطقی و ناجوانمردانه است...»
واترز در ادامه نامه خود خطاب به اعضای گروه یاد شده نوشت:

«... آیا هرگز واقعا به کارهایی که برای گذران زندگی‌تان به روی صحنه می‌برید گوش داده‌اید؟ مردمی که می‌خواهید برایشان برنامه اجرا کنید با خونسردی به بچه‌های همسایه‌ شلیک می‌کنند و آنها را می‌کشند. [قسم] به هرچیز انسانی، شکایت من را بشنوید و همین امروز [برنامه] را
لغو کنید...»

به گزارش نشریه اسرائیلی «هاآرتص» گروه «تجربه‌های پینک فلوید» پس از انتشار این انتقادها و همچنین شکایات کاربران حامی جنبش تحریم اسرائیل برگزاری این کنسرت را لغو کردند.

«راجر واترز» یکی از مشهورترین چهره‌های حامی حقوق فلسطینیان به‌شمار می‌رود. وی قبلا هم از اجرای کنسرت در سرزمین‌های غصب شده توسط اسرائیل خودداری کرده و با انتشار اطلاعیه‌ها و بیانیه‌هایی، هرنوع برگزاری مراسم هنری در شهرهای رژیم صهیونیستی را تقبیح کرده بود و چند سال پیش نیز پای دیوار حائل در کرانه باختری رفت و با نوشتن شعار بر روی آن خواستار تخریب این «دیوار» شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.