شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳

نقش سینما در صحنه جنگ نرم/۲

مسافرآستانه: سینمای جهان سال هاست آثاری در مقابله با فرهنگ و ارزش های جمهوری اسلامی ایران تولید می‌کند/ نیاز به سیاست‌گذاری جامع برای مقابله با جنگ نرم داریم

حسین مسافر آستانه در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات

سینماپرس: حسین مسافرآستانه در پی دیدار جمعی از تهیه‌کنندگان، کارگردانان و بازیگران سینما با رهبر انقلاب و نگارش نامه ای توسط ایشان که حاوی نکات مهمی درباره‌ وظایف جامعه‌ هنری در قبال جنگ نرم همه‌جانبه‌ دشمن علیه کشورمان است گفت: متولیان سینمای جهان از مدت ها قبل نقش مهم سینما را برای اشاعه و ترویج افکار خاص کشف کرده اند اما ما همچنان دست روی دست گذاشته و کاری در این راستا انجام نداده ایم.

مدیر مجموعه تئاتر ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس افزود: نقش رسانه ها به ویژه رسانه های هنری اعم از سینما، تئاتر، موسیقی و... در تعیین افکار اجتماعی بسیار مهم است. به ویژه سینما که دربرگیرنده عام تری از جامعه است نقش اساسی تری در تبیین بینش و افکار اجتماعی بر عهده دارد.

وی ادامه داد: سینمای کشورهای دیگر از این ابزار برای تغییر افکار اجتماعی در راستای اهداف خودشان به ویژه در مقابله با فرهنگ جمهوری اسلامی ایران کار می کنند و فیلم های شان مشخص است که استادانه و غیرمستقیم و یا حتی مستقیم جمهوری اسلامی را هدف می گیرند. ما نمونه های زیادی از این فیلم ها را به یاد داریم که طی ۴ دهه گذشته توسط دشمنان ایران اسلامی تولید شده و در سطح جهان عرضه شده اند.

این کارشناس فرهنگی با تأکید بر اینکه نیاز به سیاست گذاری جامع برای مقابله با جنگ نرم دشمنان داریم خاطرنشان کرد: بدیهی است وظیفه سینمای ما و مدیران و سیاست گذاران کلان فرهنگی و سینمایی این است که برنامه ریزی جدی و اساسی برای مقابله با این پدیده شوم دشمنان ایران اسلامی داشته باشند و سیاست هایی را تبیین کنند و فیلم های خوب و تأثیرگذار بسازند و افکار عمومی را در مواجهه با آماج حملات دشمنان علیه ما آنچنان که به نفع ما و آرمان ها و اندیشه های مان است هدایت کنند.

مسافرآستانه متذکر شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند جنگ نرم همه‌ جانبه‌ دشمن، امروز قابل انکار نیست. ما باید با بصیرت و آگاهی این موقعیت حساس و خطیر را به درستی پشت سر بگذاریم و اجازه ندهیم تا دشمنان هر کاری دلشان می خواهد انجام دهند. ما نباید نقش منفعلانه ای در مقابله با دشمنان ایران اسلامی داشته باشیم و باید با تدبیر و درایت و عقلانیت و هوشمندی به مقابله با آن ها برخیزیم.

وی در پایان افزود: ما باید سینمای انقلابی و استراتژیک را تا جایی که توان داریم تقویت کنیم و هنرمندان و سینماگران را تشویق کنیم تا در این راستا مبادرت به تولید آثار ارزشمند کنند. این وظیفه همه ما است که با وحدت، همدلی و هوشیاری نقشه دشمنان اسلام و انقلاب را نقش برآب کنیم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.