چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱

«سینماگرام» سینمای انقلاب، جنگ و مقاومت را بررسی می‌کند

برنامه «سینماگرام»

سینماپرس: همزمان با برگزاری پانزدهمین دوره برگزاری جشنواره بین المللی فیلم مقاومت؛ «سینماگرام» سینمای انقلاب، جنگ و مقاومت را بررسی می‌کند.

به گزارش سینماپرس، برنامه این هفته «سینماگرام» (پنجشنبه ۸ آذر ماه) با محوریت سینمای انقلاب، جنگ و مقاومت روی آنتن می‌رود.

بر همین اساس شاهرخ دولکو همراه با مهمانش حبیب کاوش در بخش «مسئله هفته»درباره سینمای امروز ایران و نسبتش با مفهوم و تجربه فیلم‌سازی در حوزه انقلاب، جنگ ومقاومت ودلیل کم کاری این روزهای او  گفت‌وگو می‌کنند.

در بخش «کافه نقادی»؛ دکتر امیرحسن ندایی و شاهرخ دولکو به تحلیل و بررسی فیلم «بازمانده» اثر مرحوم سیف الله داد می‌پردازند.

بخش «سوژه هفته» این برنامه به (بررسی یکی از مسائل اساسی سینمای ایران) سینمای انقلاب، مقاومت و جنگ که آیا سینمای ایران توانسته است بازگوکننده تاریخ باشد؟ اختصاص دارد؛ این بخش با گپ‌وگفت امیرعباس صباغ و سید محمد حسینی ارائه می‌شود.

فرزاد موتمن طبق روال هر هفته و در بخش مختص به خود یعنی «فرزاد موتمن تقدیم می‌کند با مبحث «ایده تا فیلمنامه» بحث هفته قبل را ادامه می‌دهد و در خصوص راه های رسیدن به ایده تا خلق یک فیلمنامه برای بینندگان صحبت می‌کند. فریدون فرهودی از فیلمنامه نویسان و مدرسان سینما در این بخش مهمان ویژه فرزاد موتمن است.

دکتر حامد سقایان و مهمانش حبیب اسماعیلی در بخش «شعبده های بازیگری» درباره بازیگری در فیلم‌های انقلابی و قهرمانی به گفت‌‌وگو می‌نشینند.

«سینماگرام» کاری از گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما به تهیه‌کنندگی میرمحمدحسین رضوی، کارگردانی شاهرخ دولکو و سردبیری سجاد مهرگان است که هر هفته پنجشنبه‌ شب‌ها ساعت ۲۳ روی آنتن می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.