سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱

انتظارات سینماگران از مدیریت جدید سینما/۸

پاک سیما: مدیران سینمایی باید تدبیری جدی برای بیکاری مفرط اهالی سینما داشته باشند/ چرا باید یک سینماگر برای گذران زندگی دستفروشی کند؟

محمدتقی پاکسیما در مراسم شب نقره ای

سینماپرس: محمدتقی پاک سیما فیلمبردار پیشکسوت سینما در پی انتصاب حسین انتظامی به عنوان سرپرست سازمان سینمایی گفت: در حال حاضر بزرگترین و مهمترین معضل اهالی سینمای کشور مشکل بیکاری و خانه نشینی شان است و این اتفاق باعث شده تا زندگی بسیاری از حرفه ای های سینما دچار مشکلات عدیده و پیچیده ای شود از این رو معتقدم مدیران سینمایی پیش از هر کار دیگری باید تدبیری جدی برای بیکاری مفرط اهالی سینما داشته باشند.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «آسمان هشتم» و «چهار انگشتی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده معتقدم صنوف سینمایی باید بتوانند قدرت جدی تری بگیرند؛ تهیه کنندگان و کارگردانان باید موظف شوند در پروژه های شان از سینماگرانی دعوت کنند که عضو صنوف سینمایی هستند و صنوف هم نباید به صورت سرسری هر شخصی را به راحتی بپذیرند. در واقع ما نیازمند تغییر شکل اجرایی در صنوف سینمایی هستیم و صنوف باید به صورت جدی تری زیرنظر مستقیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ساماندهی شوند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه بنده به هیچ عنوان مخالف جوانگرایی در سینما نیستم اظهار داشت: این حرف به این معنا نیست که باید جلوی جوانان گرفته شود چرا که جامعه جوان تر می شود و جوانان باذوق و با استعداد هم باید جایی برای حضور داشته باشند؛ حرف اصلی بنده این است که نباید انتخاب عوامل فیلم ها با باندبازی های رایج صورت بگیرد و شایسته سالاری باید در سینمای کشور حکمفرما شود.

پاک سیما خاطرنشان کرد: سال ها است وعده های فراوانی مبنی بر تأسیس صندوق بیمه بیکاری و... برای اهالی سینما شنیده ایم که متأسفانه تا به امروز هیچ یک از آن ها عملی نشده اند و بنده امیدوارم آقای انتظامی دغدغه مندانه به این موضوع مهم ورود پیدا کنند و از مسئولان خانه سینما بخواهند که به وعده های شان عمل کنند.

مدیر فیلمبرداری فیلم های سینمایی «سجاده آتش» و «ازدواج در وقت اضافه» تصریح کرد: مشکل معیشتی زندگی سینماگران بسیار جدی تر از آن است که برخی از آقایان تصور می کنند!؛ بنده چندی پیش با چشم خودم دیدم یکی از حرفه ای های سینما به دلیل مشکلات معیشتی در خیابان «دستفروشی» می کرد! این اتفاق برای کلیت سینمای ایران مایه ننگ و شرمساری است. چرا باید یک سینماگر، یک هنرمند کارش به اینجا برسد که برای گذران زندگی مجبور به دستفروشی در خیابان و در انظار عمومی شود؟

وی در پایان این گفتگو افزود: امیدوارم آقای انتظامی همانند سایر مدیران نباشند که مشکلات سینماگران برایشان به طورکل بی اهمیت بود و ما بعد از چند سالی بی توجهی به اهالی سینمای کشور بتوانیم در دوران مدیریت ایشان شاهد تغییرات مثبتی به خصوص در وضعیت معیشتی اهالی سینما باشیم.

اخبار مرتبط

نظرات

  • رضا ۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۲:۱۰
    0 0
    سلام و زنده باد حاج آقا پاکسیما مرد شریف سینمای ایران... خداوند به شما عمر طولانی همراه با عزت دهد ان شااله.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.