یکشنبه ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵

انتشار آلبوم «هنوز آواز» اثر علی‌اصغر شاه‌زیدی

آلبوم موسیقی «هنوز آواز» اثر علی‌اصغر شاه‌زیدی

سینماپرس: استاد آواز ایرانی بعد از گذشت سال ها از انتشار آخرین آلبوم خود، «هنوز آواز» را در همکاری با مرکز موسیقی حوزه هنری تالیف و روانه بازار موسیقی کرد.

به گزارش سینماپرس، در این اثر جدید که در «پنج مجلس آواز»، فشرده و در اختیار علاقه‌مندان موسیقی سنتی و به ویژه مکتب اصفهان قرار گرفته است، حاصل ۵۰ سال تجربه و همکاری با هنرمندان بزرگ آواز مشهود است.  در انتشار این آلبوم سه ساز عود، تار و تنبک با آواز شاه زیدی همراه شده اند که همراهی عود با آواز، از نوآوری‌های به کار رفته در این آلبوم است. در تهیه آلبوم «هنوز آواز»، شهرام میرجلالی نوازندگی تار و محمود رفیعیان نوازندگی تنبک را برعهده داشته اند. همچنین ۵ قطعه آوازی در دستگاه های چهارگاه، افشاری، دشتی، بیات اصفهان و شوردشتی خوانده شده اند.

این آلبوم شامل ۵ قطعه از نوعی «خلاف آمدِ عادت» (به گفتۀ حافظ) بهره دارد و آن، روحیه‌ای مشحون از سبکباری، گشادگی خاطر و نشاط متفکرانه‌ای است که پیشینیان اندیشمند به دنبال آن بوده و آن را توصیه کرده‌اند.

علی‌اصغر شاه‌زیدی استاد آواز ایرانی و تنها بازمانده‌ی مکتب آوازی اصفهان است. از معروف‌ترین آثار وی تصنیف «جام مدهوشی» از آلبوم «چرخ گردون» با آهنگ «علی تجویدی»، تار «جلیل شهناز»، تنظیم «فریدون شهبازیان» و شعر «بیژن ترقی» است. وی هم‌چنین آوازهای بسیاری را به صورت فی‌البداهه در برنامه‌ی تماشاگه راز و رادیو اصفهان اجرا کرده است. او علاوه بر آواز به نوازندگی نی، به سرودن شعر نیز علاقه دارد.

گفتنی است از این آلبوم، در مراسمی ویژه که به زودی به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری برگزار می شود، رونمایی خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.