سه‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

حاجی زینل:

بازیگران زن مجرد راحت‌تر وارد سینما می‌شوند

رها حاجی زینل

سینماپرس: بازیگر سریال "نهنگ آبی" گفت: امروزه وضعیت تاهل و تجرد در انتخاب شدن بازیگران زن خیلی موثر است. بازیگران مجرد انگار بهتر و بیشتر از سوی کارگردانان دیده می‌شوند و به همین دلیل راهی آثار می‌شوند.

به گزارش سینماپرس، رها حاجی زینل بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درخصوص وضعیت فعلی سینما گفت: از نظر من در حال سینما مشکلات خود را دارد اما در میان همین مشکلات برخی به ساخت آثار خوب می‌پردازند. از نظر من یکی از مشکلات فعلی آن است که سینما به شدت به سمت گیشه رفته است و آثار تنها برای فروش ساخته می‌شوند و محتوا برای آنها اهمیت کمتری دارد.

وی با تاکید بر آموزش درست و همینطور ورود با ضابطه بازیگران به عرصه سینما افزود: حضور و ورود برخی بازیگران به سینما کمی سوال برانگیز است. اگر کمی در تئاتر جستجو کنیم بازیگران فوق‌العاده‌ای حضور دارند اما چند درصد آنها به واقع از سوی کارگردانان سینما دیده می‌شود.

بازیگر نمایش "تیراندازی در تئاتر" در همین راستا ادامه داد: تاریخ نشان داده که بازیگرانی که به صورت آکادمیک و از تئاتر به سینما آمده اند بسیار خوب و همینطور پایدار بوده اند. زمانی بود که ما نسلی همچون گلاب آدینه، آزیتا حاجیان، مریلا زارعی، هما روستا، ریما رامین فر بازیگران جوان و میانسال بودند اما واقعیت امر اگر نگاهی روشن به وضعیت کنونی داشته باشیم چند درصد از بازیگران جوان امروز می توانند جایگزین‌های خوبی برای آنها باشند؟.

بازیگر سریال "نهنگ آبی" با اشاره به سیل عظیم علاقمندان به بازیگری اضافه کرد: این روزها تعداد فارغ التحصیلان رشته بازیگری هر روز در حال افزایش است و از طرفی تعداد زیادی هم از طریق آموزشگاه‌ها بازیگری وارد این عرصه می‌شوند اما به واقع چه درصدی از این علاقمندان واقعاً توانایی بازیگری دارند مشخص نیست. ما هروزه در سالن‌های تئاتر بازیگرانی را می‌بینیم که روی صحنه می‌روند ولی به وضوح مشخص است که هنوز آماده نیستند. از نظر من آگاهی دادن به آنها و همچنین آموزش درست دیدن کاری است که نیازمند برنامه ریزی درست و اصولی است.

بازیگر فیلم سینمایی "خفه گی" وظیفه هنرمندان باتجربه را وظیفه‌ای خطیر دانست و اضافه کرد: من احساس می‌کنم که اگر آموزشگاه‌های بازیگری و یا مدرسان بدون تعارف اگر کسی به درد بازیگری نمی‌خورد به وی بگویند بهترین کمک است. بازیگری نیازمند تمرین و سختی کشیدن‌های فراوان است. نباید بازیگر شدن را با سلبریتی و معروف شدن اشتباه بگیریم. این اتفاقی است که امروزه به شدت احساس می‌شود.

وی با اشاره به نوع انتخاب بازیگران زن تاکید کرد: امروزه وضعیت تاهل و تجرد در انتخاب شدن بازیگران زن خیلی موثر است. بازیگران مجرد انگار بهتر و بیشتر از سوی کارگردانان دیده می‌شوند و به همین دلیل راهی آثار می‌شوند. البته این عمومیت ندارد و بازیگران بسیار خوب و همچنین کارگردانان متعهدی نیز وجود دارند اما در مورد نسل جوان این مساله را بارها و بارها تجربه کرده‌ام.

بازیگران نمایش "آشویتس زنان" در ادامه همین موضوع افزود: در صورتی که من دقیقاً عکس ماجرای انتخاب بازیگران زن فکر می کنم. احساس می‌کنم وقتی یک نفر یکبار تعهد زندگی مشترک را تجربه کرده به شدت می‌تواند به اثر متعهدتر باشد. زیرا وقتی بازیگری متاهل باشد و باز هم به بازی ادامه دهد نشان دهنده آن است که بازیگری به عنوان یک حرفه و دغدغه نگاه می‌کند.

وی درباره فعالیت کنونی خود در عرصه بازیگری تصریح کرد: در حال حاضر مشغول کارگردانی نمایش "کرونوس" هستم که قرار است بهار یا تابستان سال آینده روی صحنه برود. این نمایش به تهیه کنندگی "سعید صفرپور" روایتی عجیب درباره زندگی انسان در سال سی هزار میلادی است. در این نمایش علاوه بر کارگردانی طراحی موسیقی را نیز بر عهده دارم. علاوه بر آن سرپرستی و طراحی موسیقی نمایش "باز کردن بسته" را نیز در برنامه دارم که آن هم سال آینده روی صحنه می‌رود.

*میزان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.