دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

در افتتاحیه تئاتر «الف» عنوان شد؛

فرهاد آییش: جامعه تئاتری نیازمند جشنواره‌های خصوصی / امیر جعفری: تئاتر تبریز مانند تیم فوتبال تراکتورسازی بترکاند

فرهاد آییش در افتتاحیه تئاتر «الف»

سینماپرس: مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر «الف» با حضور مدیران استانی و چهره‌های تئاتری روز گذشته در شهر تبریز برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر الف با حضور مدیران و مسئولان استانی و همچنین چهره های هنری عصر روز یکشنبه ۲۷ آبان در شهر تبریز برگزار شد.

در این مراسم که بسیار مختصر و کوتاه برگزار شد، کنار آتش‌بازی، برخی شخصیت‌های حاضر در جمع به ایراد سخنرانی پرداختند.

رحیم شهرتی فر معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز شهر تمدن، فرهنگ و اولین ها است، بیان کرد: تبریز در حوزه نمایش هم شهر اولین ها است. خواهش می کنم به رویکرد جشنواره که صلح است بیشتر توجه شود، هنرمندان تئاتر با هنر خود پیام صلح و دوستی ایرانیان را که همان موافق نبودن ایرانیان با جنگ و خونریزی است به جهانیان برسانند.

سپس محمد محمدپور مدیرکل ارشاد استان آذربایجان شرقی نیز جشنواره بین المللی تئاتر الف را برآیند هنرمندان تئاتر آذربایجان برای رقم زدن یک اتفاق مهم در عرصه تئاتر نه تنها در سطح استان آذربایجان شرقی و ایران، بلکه در سطح دنیا دانست.

فرهاد آییش، بازیگر و کارگردان تئاتر و از اعضای داوری مسابقه صحنه‌ای جشنواره، با اشاره به پیام صلح جشنواره، گفت:«تئاتر ما طی ۳ سال گذشته شانس داشتن تئاتر خصوصی را داشته است و کمیت ایجادشده به کیفیت می‌انجامد».

فرهاد آییش که چندی پیش نیز از جریان خصوصی‌سازی در تئاتر حمایت کرده بود، اظهار داشت جامعه تئاتری نیازمند جشنواره‌های خصوصی برای باز شدن فضای هنری و استقلال داشتن تئاتر است.

امیر جعفری بازیگر سینما و تئاتر که از مهمانان ویژه مراسم افتتاحیه جشنواره بین المللی تئاتر الف بود، در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه استاندار آذربایجان شرقی تغییر کرده است و چه خوب که استاندار جدید هم از تئاتر حمایت کند، اظهار امیدواری کرد که تئاتر تبریز و آذربایجان شرقی نیز مانند تیم فوتبال تراکتورسازی بترکاند.

تئاتر تبریز مانند تیم تراکتورسازی بترکاند/ پرواز بالن های «آرزو»

وی تصریح کرد: ای کاش سرمایه گذارهایی همچون سرمایه گذارهای خریدار تراکتورسازی، در عرصه تئاتر هم سرمایه گذاری کنند.

هر کدام از مدیران و مسئولان و هنرمندانی که در این مراسم سخنرانی کردند، زنگ آغاز جشنواره بین المللی تئاتر الف را هم به صدا درآوردند.

همچنین بالن های «آرزو» با حضور شرکت کنندگان و مخاطبان جشنواره به پرواز درآمدند. سیدعلی صالحی بازیگر تئاتر و تلویزیون و تعدادی از هنرمندان پیشکسوت آذربایجان شرقی از دیگر مهمانان این مراسم بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.