شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴

مرور آثار «شاهرخ خان» در شبکه نمایش

مرور آثار «شاهرخ خان» در شبکه نمایش

سینماپرس: شبکه نمایش سیما، این هفته و در بخش مرور پرونده بازیگران، فیلم‌هایی از شاهرخ خان را به روی آنتن می‌برد.

ستاره بودن در عالم سینما، معنائی فراتر از بازیگر بودن است، حتی فراتر از بازیگر خوب یا معروف بودن. یک ستاره، هم تایید مخاطبان عام سینما را با خود دارد، هم حمایت منتقدان خاص را، هم جوایز رای گیریهای مردمی را گرفته و هم جوایز هیات داوران سخت گیر را، و بالاخره هم درون مرزهای کشور خودش محبوب است و هم چهره ای بین المللی دارد. او الگوی دور و نزدیک خیلیهاست که لحظه به لحظه فعالیتهای حرفه ای و خصوصیش را دنبال و ثبت می کنند. و چه بسا که طرفدارانش با جزئیات زندگی او بیش از جزئیات زندگی اقوام خودشان آشنا باشند! براین اساس، صنعت سینمای هند با آن کمیت بالای تولید داستانهای آشنای مردم پسند، همیشه یکی از ستاره سازترین سینماها را در سطح آسیا داشته است.

شاهرخ خان، بازیگر مسلمان هندی، یکی از این ستاره هاست که طبق آمار میلیونها طرفدار دارد.

شاهرخ خان بازیگری را در سن ۲۳ سالگی زیر نظر کارگردان مشهور تئاتر هند به نام بری جان در دهلی نو با نمایش گروه اکشن شروع کرد، اولین بار در سریال تلویزیونی دل دریا بازی کرد اما به دلیل طولانی شدن تولید در سال ۱۹۸۸ با سریال فاوجی در نقش اول وارد قاب تلویزیون شد.

این سریال مورد تحسین منتقدات و به رسمیت شناخته شدن او شد. در سال ۱۹۹۱ قرار داد اولین فیلم سینمایی اش را امضا کرد اما بخاطر تاخیر در تولید و اکران با فیلم "دیوانا " در سال ۱۹۹۲ وارد سینما شد این فیلم دومین فیلم پر فروش سال شد. او با نقش مکمل در این فیلم جایزه بهترین بازیگر تازه وارد را گرفت.
 
یکی از نخستین فیلم‌ های معروف شاهرخ خان «دلشکسته‌ ی شجاع عروس را می‌ برد» نام دارد  او برای نقش‌آفرینی در این فیلم جایزه معتبر فیر برای بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد.

این فیلم ترکیبی از ماجرای عاشقانه، کمدی، اکشن و پر از صحنه‌ های آواز و رقص است سینمای مارتا مندیر در بمبئی از ۲۰ سال پیش تا کنون پیوسته این فیلم را اکران می‌کند و برخی از طرفداران شاهرخ خان تا به حال ۵۰ بار این فیلم را دیده‌ اند.

شاهرخ خان در سال ۲۰۰۴ از سوی مجله تایم یکی از بهترین بازیگران هند لقب گرفت. در فیلم گاهی خوشی گاهی غم، پسرش «آریان» نقش کودکی شاهرخ خان را بازی می‌کند.

«گاهی خوشی گاهی غم»، «طرفدار»، «قطار چنای»، «قهرمانان شرور نیستند»، «بیلو»، «دان۲» و «ظاهر-زارا» از جمله آثار مطرحی هستند که با بازی این بازیگر به ترتیب از شنبه ۱۹ تاجمعه ۲۵ آبان ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.