شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰

یک کمپین ضدایرانی/

سلبریتی‌هایی که با تی‌وی پلاس به کمک ترامپ رفتند! +عکس و فیلم

علی ضیا

سینماپرس: در شرایطی که دشمنان ایران به سردمداری آمریکا در حال مسدود سازی شریان‌های ورود ارز و تبادلات مالی کشور هستند، جمعی از سلبریتی‌ها با همراهی تی وی پلاس، برای تشدید تحریم‌ها به کمک ترامپ شتافتند.

به ماهیت و روند فعالیت‌های شبکه اینترنتی تی وی پلاس Tv plus نقدهای فراوانی وارد است. این رسانه با ابزار سلبریتی‌ها سبک زندگی و فرهنگ عامه را نشانه گرفته و در هیاهوی پر و پیمان تبلیغاتی‌اش، نوعی سبک زندگی لاکچری را تبلیغ می‌کند.

این رسانه مجازی مدت‌ها وابسته به محمدرضا حسینیان بود؛ مجری تلویزیونی که به خاطر برخی فعالیت‌ها مدتی ممنوع‌التصویر شد و پس از مدتی این ممنوعیت برداشت شد. بر اساس شنیده‌ها و شایعاتی که در فضای مجازی وجود دارد، این رسانه از مدت‌ها قبل به محمدرضا گلزار واگذار شده است و حالا دیگر باید این سلبریتی‌ را حامی و اسپانسر اصلی تی وی پلاس بدانیم. این حرف و حدیث ها البته درباره بهرام رادان دیگر سلبریتی سینمایی کشور نیز مطرح است که همانند گلزار، از رسانه فیلم نیوز حمایت مالی می‌کند.

 البته این شایعات آنقدر جنبه رسمی به خودش گرفته که «نیماحسنی‌نسب» در برنامه شهر فرنگ هفته قبل به شکل ظریفی به آنها اشاره کرد:

 

تی وی پلاس و سلبریتی‌ها کمپین خروج سرمایه از کشور به راه انداخته‌اند

اخیرا این رسانه برنامه‌ای تبلیغاتی از سمینار بزرگ شرکت ساختمانی ترکیه‌ای ج.ب.جی را منتشر کرده است که شمار فراوانی از سلبریتی‌های در آن حضور دارند. حجت اشرف زاده، سالار عقیلی، محمد علیزاده، حمید استیلی، گروه سون بند ( آرش و امیر قنادی+کیارش پوزشی)، بهداد سلیمی، میلاد ترابی، علی ضیاء و ... از جمله‌چهره‌هایی هستند که در این سمینار تبلیغی حضور یافته‌اند.

هدف از انتشار این ویدئو تبلیغاتی، کاملا مشخص است: پروژه مشترک سلبریتی‌ها و تی وی پلاس برای ترغیب ایرانیان به خروج  از کشور و سرمایه‌گذاری در یکی از شهرهای توریستی ترکیه.

این تبلیغات برای موسسه‌ای است که ادعا می‌شود چهل سال قدمت دارد و با همان شعارهای معروفی که شرکت‌های ساختمان سازی و املاک real estate  از طریق شبکه‌های فارسی زبان در دهه هشتاد به صورت مرتب پخش می‌کردند و بسیاری از ایرانیان به واسطه این تبلیغات تمام سرمایه ریالی و دلاری خود را برای خانه‌هایی پرداختند که هیچگاه ساخته و تحویل آنها نشد! و در نهایت موجی از مال‌باختگان با دست‌های خالی به کشور بازگشتند. 

 حالا تی‌وی پلاس با محوریت سلبریتی‌های داخلی قدم در همین راه گذاشته است تا در شرایطی که جنگ اقتصادی آمریکا و غرب علیه ایران به اوج خود رسیده است و دشمنان در تلاش هستند تا شریان‌های ورود ارز به کشور را به هر نحو ممکن مسدود کنند، سلبریتی‌ها با همراهی شبکه اینترنتی تی وی پلاس اینگونه شرایط همسو با ترامپ برای خروج ارز و سرمایه از کشور، آستین بالا زده اند و همه آنچه از شهرت و محبوبیت دارند را علیه مردم و کشورشان به میدان آورده‌اند. نکته تاسف بار اینجاست که خواننده‌های مشهوری در بین سلبریتی‌ها حضور دارند که هریک، چندین کار میهن‌پرستانه برای ایران خوانده‌اند...

حجت اشرف‌زاده؛ از "دوباره ایران" تا "دوباره ترکیه"

با در نظر گرفتن اشتباه بزرگ رسانه تی‌وی پلاس، چند سئوال را با چند سلبریتی محترم می‌توان مطرح کرد و البته در این آزمون می‌توان مستقل از هر رویکرد سیاسی از حجت اشرف‌زاده که ترانه "دوباره ایران" را به عنوان ترانه تبلیغاتی «حسن روحانی» اجرا کردند، این سوال را پرسید: آیا تمام تلاش هنری ایشان که در خدمت سیاست و انتخاب رئیس جمهور پیروز قرار گرفت این بود که مردم را به خروج از کشور و سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه تشویق کنند؟

آیا مردم ترانه زیبای دوباره ایران که فارغ از هر نگاه سیاسی در قلب و جانشان نشسته را دوباره باور می‌کنند؟ خواننده این ترانه در سمیناری شرکت کرده که به جای ایران، زندگی در ترکیه را تبلیغ می‌کند. این تعارض را مردم در سلوک هنری اشرف‌زاده چگونه باور خواهند کرد؟ خواندن برای ایران و زندگی در ترکیه؟

محمد علیزاده، دیگر خواننده حاضر در این مراسم بود

سالار عقیلی، سلبریتی بسیار محترم دیگری است که در این مراسم حضور دارد. او هم خواننده ترانه ایران است که با آن نجوای دلنشین خود می‌خواند «ایران فدای اشک و خنده تو»، اما در سمینار تبلیغاتی خرید خانه در آنالیا شرکت می‌کند. آیا این رفتار نوعی دوگانگی در وطن دوستی و وطن پرستی نیست که فدای ایران در ترانه‌ای دلنشین باشی و بعد دلارها  و ارزها را در کشور دیگری هزینه کنیم؟!

از قهرمانان ملی مثل بهداد سلیمی و حمید استیلی (زننده گل به یادماندنی به آمریکا) انتظار پاسخ‌گویی نداریم اما با  علی ضیاء که خاک آنالیا برایش بسیار گیراست می‌توانیم این سئوال را مطرح کنیم که ایشان چندی پیش روی آنتن زنده برنامه فرمول یک به وضعیت مهاجرت نخبگان و فرار مغزها اعتراض داشتند و خطاب به مسئولان فرمودند اگه این رویه ادامه پیدا کند و همه ژن خوب‌های واقعی از کشور بروند آنجا می‌شود ایران و اینجا می‌شود خارج. برای ایشان در شوء تلویزیونی‌اش فرار مغزها مسئله است اما در شوء تبلیغاتی در ترکیه و "خاک گیرای آنالیا" فرار سرمایه از کشور را - که با فرار مغزها بی ارتباط نیست - تبلیغ و ترویج می‌کنند؟ دستمزد اجرای یک شب برنامه در خاک آنالیا چقدر است که مجری مشهور رسانه ملی ایران، ناگهان هم "ملی" بودن خاستگاهش را از یاد می‌برد، هم "ایران" بودن زادگاهش را.

 

اما این سمینارها در شرایط کنونی از رسانه‌ای مثل تی‌وی پلاس پخش می‌شود. در واقع تی‌وی پلاس نخ تسبیح تجمیع سلبریتی‌هاست و با انتشار چنین ویدئوهای تبلیغاتی عملا  اقدام به یک کار سازماندهی‌ شده برای خروج ارز و سرمایه از کشور می‌کند.

*یادآوری: شب گذشته ترامپ آغاز بازگشت تمام تحریم‌های ضدایرانی را اعلام کرد.

*مشرق

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.