سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵

ابراز ارادت شاعر سوری به سردار شهید همدانی

سردار همدانی

سینماپرس: در نشست «دیدار با ادیبان عرب» که روز دوشنبه ۲۳ مهرماه در حوزه هنری برگزار شد، یک شاعر عرب به سردار شهید حسین همدانی ابراز ارادت کرد.

نشست «دیدار با ادیبان عرب» با حضور موسی بیدج، علیرضا قزوه، ناصر فیض، کمال شفیعی، فریبا یوسفی، مجید سعدآبادی و دیگر شاعران فارسی‌زبان و احلام غانم شاعر سوری و ریاض الغریب شاعر و نویسنده عراقی در حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست، احلام غانم شاعر، نویسنده و منتقد ادبی کشور سوریه، سخنانش را با سلام به پیشگاه شهیدان مدافع حرم و شهیدان کشور سوریه آغاز کرد و گفت: نمونه بارز انسانی و الگوی ما شهیدان بوده‌اند. حضرت زینب(س) هم الگوی صبر ما هستند و به ایشان هم سلام می‌فرستیم.

این شاعر افزود: هیچ گلی در دنیا زیباتر از خون شهیدی نیست که در راه دفاع از وطن ریخته شده باشد. ما امروز مدیون خون شهدا هستیم و به واسطه آن‌هاست که در این محفل گرد هم آمده‌ایم. خوشحالم در این سفر، با شخصیت‌هایی همچون موسی بیدج آشنا شده‌ام. شعر «بهار در آسانسور» علیرضا قزوه را خواندم و بهترین شعری بود که تا به حال درباره شهدا خوانده‌ام. همچنین من ارادت ویژه‌ای به شهید سردار همدانی دارم و دوست دارم از این شهید بزرگوار مدافع حرم هم یادی کنم.

ریاض الغریب، شاعر و نویسنده عراقی، نیز ضمن تقدیر و تشکر از موسی بیدج و علیرضا قزوه برای دعوتش به حوزه هنری، عنوان کرد: ایران و عراق دو ملتی بودند که همدیگر را به‌درستی نمی‌دیدند، اما امروز تبدیل به یک ملت شده‌ایم.

سعیده حسینجانی، مدیر مرکز ترجمه حوزه هنری، نیز در سخنان کوتاهی ضمن معرفی مجموعه شعرهای ترجمه شده این مرکز به زبان عربی، اظهار کرد: به‌زودی در شعر بانوان هم ترجمه‌هایی به زبان عربی خواهیم داشت و این ترجمه‌ها در کشورهای عرب‌زبان منتشر می‌شوند.

شعرای سوری و عراقی میهمان در این نشست از تازه‌ترین آثارشان برای حضار خواندند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.