یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵

کپی کاری خانم کارگردان فمینیست+ عکس

تهمینه میلانی

سینماپرس: تهمینه میلانی که به خاطر نگاه‌های فمینیستی در سینما همواره حاشیه‌ساز بوده است، این بار در نمایشگاه نقاشی‌هایش با عنوان «فیلم‌هایی که نساختم» جنجال به پا کرد و کار به تعطیلی نمایشگاه کشید.

به گزارش سینماپرس؛ نمایشگاه نقاشی‌های تهمینه میلانی با عنوان «فیلم‌هایی که نساختم»، عصر جمعه ۱۶ شهریور با ۲۶ تابلوی نقاشی در گالری ایوان واقع در الهیه افتتاح شد. قرار بود عواید این نمایشگاه صرف امور خیریه شود.

این نمایشگاه پیش از افتتاحیه با  هشتگ «گالری جای شما نیست» مورد اعتراض نقاشان و هنرمندان جوان واقع شد، چرا که معتقد بودند شهرت سلبریتی‌ها باعث می‌شود در هر رشته‌ای گام بگذارند و بدون اینکه صلاحیت لازم را داشته باشند، آثار خود در آن رشته را در معرض دید عموم قرار دهند. دامنه اعتراض‌ها به روز افتتاحیه کشیده شد و چند هنرمند جوان مقابل ورودی گالری ایستاده بودند و نمونه‌هایی از آثار هنری اساتید شاخص تجسمی را در دست داشتند تا بدین صورت هنر واقعی را به مردم نشان دهند.

اثر میلانی (سمت راست)، اثر میلیهوف (سمت چپ)

اعتراض‌ها در فضای مجازی ادامه یافت و برخی کاربران دست به افشاگری زده و میلانی را به کپی‌کاری محکوم کردند، از جمله کپی از خانم جنی میلیهوف (Jenny Meilihove) هنرمند روسی ساکن سرزمین‌های اشغالی.

اثر علیجانی (سمت راست)، اثر میلانی (سمت چپ)

همچنین کپی از سمانه علیجانی: (البته این اثر در نمایشگاه ارائه نشد، چون به گفته میلانی وی این اثر را تحت تأثیر فیلم «مَلی و راه‌های نرفته‌اش» کشیده و چون فیلمش را ساخته است، در نمایشگاه «فیلم‌هایی که نساختم» جایی ندارد)

میلانی در واکنش به این اتهامات مدعی شد: «منکر تأثیر ناخودآگاه نقاشان سراسر جهان در کار خودم و دیگر هنرمندان این رشته نیستم، و بارها آنها را مطالعه و از عقاید و آثارشان تاثیر گرفته‌ام،  اما برای اولین بار با اسم خانم Jenny Meilihove آشنا شدم. »

وی همچنین به نقاشان جوان پیشنهاد کرد: «تشریف بیاورید نمایشگاه تا از نزدیک با هم صحبت کنیم، شاید راهی برای نمایش آثار شما بیابیم. »

نظرات موافق و مخالف پای پست‌های خانم کارگردان تمامی نداشت تا اینکه وی اعلام کرد: «من یک گالری نقاشی گذاشتم و جامعه جوان هنرهای تجسمی در اعتراض به اینکه چرا گالری‌ها به جای نمایش آثار آنها، نقاشی‌های مرا به نمایش گذاشته‌اند، آشوب کردند.  روز افتتاحیه هم پای پلیس به میان آمد!  متاسفأنه امروز کار به تهدید آتش زدن آثار هنری خود در مقابل  گالری ایوان کردند.  متأسفم که اعلام کنم تا اطلاع ثانوی گالری تعطیل است. »

جالب اینکه «جنی میلیهوف» در استوری اینستاگرام خود به این موضوع واکنش نشان داد و نوشت: یک فرد مشهور تصویر مرا کپی کرده و فروخته است. و در استوری‌های بعدی از کنسل‌شدن نمایشگاه خبر داده و از بانیان تعطیلی آن قدردانی کرده است.

*فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.