یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰

مجید مسچی:

موضوع تعطیلی سینماها صحت ندارد

مجید مسچی

سینماپرس: مجید مسچی مدیرعامل موسسه سینماشهر گفت: با توجه به تجهیز سینماها به سیستم پروژکتورهای لیزری، موضوع تعطیلی سینماها صحت ندارد.

به گزارش سینماپرس، مؤسسه سینماشهر درباره شایعه تعطیلی سینماها به دلیل کمبود لامپ پروژکتور اعلام کرد: با توجه به اینکه اصولاً ساخت پروژکتورهای لامپی در دنیا متوقف شده و تمامی پروژکتورها از منبع نور لیزر استفاده می کنند که طول عمر بسیار بالایی دارد، لذا سینماهای جدید تماماً از ابتدا به سیستم لیزری مجهز می شوند.

در ادامه اطلاعیه سینما شهر آمده است: سینماهایی که قبلاً با سیستم لامپی تجهیز شده بتدریج با پروژکتورهای لیزری جایگزین می شوند و اکنون بیش از ۱۸۰ سالن سینما در کشور تبدیل وضعیت داده اند و مؤسسه سینماشهر هفتاد درصد هزینه مربوطه را بصورت بلاعوض کمک کرده است و این روند همچنان ادامه دارد. ضمن اینکه در مورد پروژکتورهای لامپی، مؤسسه سالهاست که پنجاه درصد هزینه لامپ مصرفی سینماها را بصورت بلاعوض به سینما پرداخت کرده که این سیاست هم همچنان ادامه دارد. در مورد سینماهایی که به سیستم D لامپی مجهزند که تعدادشان حدود ۳۵ سالن است و تماماً سینماهای با فروش بالا هستند از ابتدا قرار بر تامین لامپ توسط سینما بوده است ضمن اینکه این سینماها سیستم E لیزری هم دارند که بر ایشان مشکلی ایجاد نشود. بار دیگر تاکید می شود مسئول تامین تجهیزات سینمایی بخش خصوصی است و دولت حمایت می کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.