چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰

در نشست خبری عنوان شد؛

محمودزاده: ایده اولیه «وای آمپول» درباره ترس در کودکان بود/ بابائیان: نهادهای دولتی هیچ‌حمایتی از تولید فیلم ما نکردند!

داریوش بابائیان

سینماپرس: علیرضا محمودزاده در نشست خبری فیلمش که با واکنش منفی از سوی منتقدان ‌و اهالی رسانه روبرو شده گفت: ایده اولیه «وای آمپول» درباره ترس در کودکان بود که بعدها دستخوش تغییر شد و به این شکل درآمد.

به گزارش خبرنگار اعزامی سینماپرس به جشنواره فیلم کودک نشست رسانه ای فیلم «وای آمپول» به کارگردانی علیرضا محمودزاده  با حضور عوامل و بازیگران این اثر سینمایی در سالن چارسوق پردیس سینمایی چهارباغ برگزار شد.

در ابتدای نشست این اثر سینمایی کارگردان این فیلم در رابطه با شکل گیری ایده اثر خود گفت:  ایده «وای آمپول» ۴ سال است که با نام «یک آمپول ناقابل» در ذهن من شکل گرفت اما عنوان فیلم تغییر کرد.

وی ادامه داد: در ابتدا داستان فیلم این گونه نبود و هدف اصلی نشان دادن ترس کودکان بود اما بعدها تغییراتی در داستان شکل گرفت. برای مثال ماجرایی فوتبالی به داستان اضافه شد. در سال ۸۵ یا ۸۶ نیز داستان کوتاهی مربوط به این کار نوشته بودم که در سروش  نوجوانان چاپ شد.

سپس داریوش آقاباباییان تهیه کننده این فیلم گفت: فیلم ما در بخش خصوصی ساخته شد و بدون هر گونه حمایت دولتی ساخته شد. در ساخت این فیلم که مخاطبان آن خانواده ها و کودکان هستند، از بازیگران طنز کمک گرفتیم و حضور این بازیگران می تواند پیام فیلم را برای مخاطبان آن پیش ببرد، باعث دیده شدن فیلم شود تا مردم از آن استقبال کنند.

وی افزود:این فیلم در مهر ماه اکران می شود. خوشحالم که باشگاه سپاهان و فولاد مبارکه اصفهان از تولید این فیلم حمایت کردند و همین دلیلی بود که ما لوکیشن را تغییر دادیم و فیلم را در اصفهان تولید کردیم.  این فیلم هدیه ای است به نوجوانانی که دوستشان دارم.

شهرام قائدی بازیگر این فیلم نیز با اشاره به داشتن لهجه در این اثر گفت: من چند لهجه را می توانم در همین حد صحبت کنم. چهار پنج سال است که جمله ای زندگی ام را  فرا گرفته است. اگر بازیگر خوبی باشم، در فیلم مشخص است و لازم نیست از بازی خودم در فیلم دفاع کنم اما این بار ماجرا فرق دارد، دوستی من با علیرضا و علاقه ای که به فیلمنامه اش دارم، دلیلی است که در این فیلم ایفای نقش کرده ام.

وی افزود: این فیلم، پنجمین فیلمی است که برای کودکان ساخته ام. بازی محسن روشندلدر این فیلم من را شگفت زده کرد و باید بگویم در طول فیلمبرداری توهم مسی بودن او را نگرفت و این بسیار قابل توجه بود.

سارا روستاپور دیگر بازیگر این فیلم با اشاره به چگونگی دعوتش به این پروژه گفت: من مجری برنامه کودک هستم و از همین طریق با آقای محمود زاده آشنا شدم. در گذشته تجربه بازی در نقش های کوتاه را داشتم ولی این بار مایل بودم بازیگری را در یک نقش بلند تجربه کنم.

وی ادامه داد: بازیگری کار سختی است و در حال حاضر  بیشتر به حوزه فیلمسازی علاقه مند شده ام. چندین سال است که در سینمای کودک فیلم های خوب کمی می بینیم. شاید دلیلش این باشد که کار کودک در هیچ زمینه ای جدی گرفته نمی شود و سرمایه گذار خوب هم ندارد.

همچنین پارسیا شکوری بازیگر نوجوان این فیلم ادامه داد: کار کردن با آقای محمود زاده تجربه خوبی است، چون ایشان هم نویسنده و هم کارگردان خوبی هستند. این فیلم سومین همکاری من با آقای محمود زاده بود و امیدوارم نقشم را به خوبی بازی و خواسته هایشان را اجرا کرده باشم.

هچنین ژیار محمد زاده دیگر بازیگر کودک این فیلم گفت: قبل از اینکه سر این پروژه بیایم با برنامه ریز و دستیار یک کارگردان همین فیلم چند همکاری داشتم و ایشان من را به کارگردان معرفی کردند. تجربه های زیادی از همکاری با آقای محمود زاده کسب کردم.

وی ادامه داد: در  فیلم دیگر مثل فیلم سینمایی بمب و  حکایت عاشقی  و یک مجموعه تلویزیونی و چند فیلم کوتاه دیگر نقش ایفا کرده ام.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.