یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۳

همزمان با برگزاری جشنواره فیلم کودک عنوان شد؛

سعادت: کشورمان به لحاظ قصه های کودکانه بی نظیر است

مریم سعادت

سینماپرس: مریم سعادت داور فیلم های بلند داستانی سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان معتقد است خروجی مطلوب جشنواره باید اکران ۱۰ فیلم کودک و نوجوان در طول سال باشد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از ستاد ارتباطات و اطلاع رسانی سی و یکمینجشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، مریمسعادت بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون با اشاره به ادبیاتغنی ایران بیان کرد: قصه های بی نظیری داریم و نمونه آن ها در جهان کم است و هنوز فیلمسازان به آن ها نپرداخته اند.

وی با بیان این که سومین بار است که در جشنواره بینالمللی فیلم های کودکان و نوجوانان حضور دارد، اظهار کرد: چند سال قبل با یک فیلم در این جشنواره حضور یافتم.  یکبار هم داور ۲۵ سال فیلم های کودک بودم و در این دوره هم داور بخش فیلم های بلند داستانی هستم. جشنواره بینالمللی فیلم های کودکان و نوجوانان فضای شاد و دلنشینیدارد و به این جهت می توان گفت این جشنواره اتفاق خوبی به ویژه برای کودکان و نوجوانان است.

سعادت با اشاره به خروجی های مطلوب این جشنواره عنوان کرد: حاصل این جشنواره باید اکران حدود ۱۰ فیلم خوب کودک و نوجوان در طول سال باشد.  

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون خاطرنشان کرد: تعداد کسانی که در حوزه سینمای کودک و نوجوان فعالیت می کنند، کم نیست. اما نمی دانم چرا فعالیت مستمری در این زمینهندارند. اگر توجیه نبود فیلم های کودک در سینمای کشور پر هزینه بودن آن باشد، توجیه خوبی نیست. نباید تصور کرد که تولید آثار ویژه کودکان و نوجوانان کار ارزان و راحتیاست. زیرا  فیلمسازی کار سختی است و هر کاری سختی ها و مشکلات خود را دارد.

سعادت با تاکید بر این که از نظر قصه مملکت غنی داریم، تصریح کرد: قصه های بی نظیری داریم و نمونه آن ها در جهان کم است؛ قصه هایی که هنوز فیلمسازان به آن ها نپرداخته اند.  

وی اظهار داشت: معتقدم تعداد افراد با استعدادی که می توانند فیلم کودک خوب بسازند، کم نیست. اما نمی دانم چطور بایدترغیب به فیلمسازی در حوزه کودک و نوجوان شوند. تصور میکنم بخشی از این مساله مربوط به همکاری و همراهی نهادها و ارگان های مرتبط با فیلمسازان است. این روزها بسیار میشنویم که فیلمنامه های تصویب شده وجود دارد اما بودجه برای ساخت وجود ندارد.

سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان تا ۱۴ شهریور ماه در اصفهان ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.