شنبه ۳ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰

سریال‌های مناسبتی محرم باز هم تکراری اند؟

سریال‌های مناسبتی محرم

خبرگزاری مهر: کمتر از ۲۰ روز تا شروع ماه محرم باقی مانده اما تلویزیون هنوز سریال‌های مناسبتی خود برای این ماه را اعلام نکرده است.

مناسبت‌های ملی و مذهبی رویدادهایی ثابت در تقویم هستند که رسانه ملی باید با برنامه‌ریزی‌ قبلی نسبت به ساخت و تولید آثار مرتبط با آنها اقدام کند ولی سفارش ساخت سریال‌ها معمولا دیر و شتابزده انجام می‌گیرند و یا آنقدر دیر وارد فرآیند تصویب می‌شود که به تولید نمی‌رسند. امسال هم در حالی که کمتر از ۲۰ روز تا ماه محرم باقی مانده ولی هنوز آثار نمایشی و سریال‌های تلویزیونی برای پخش در این ماه به طور رسمی‌ اعلام نشده است.

البته سریال‌های مختلفی هستند که در مرحله تولید قرار دارند و شاید آنتن از سریال خالی نباشد اما در حال حاضر مجموعه‌ای که به‌طور ویژه برای مناسبت تاسوعا و عاشورا و در تناسب با ایام محرم و صفر در حال ساخت باشد وجود ندارد.

طرح‌ها و فیلمنامه‌هایی هم مثل همیشه وجود دارند که در زمان مناسب وارد پروسه تولید نشده‌اند؛ از جمله آنها سریالی است به نام «دریا نزدیک است» است که فرزین مهدی‌پور تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد و قرار است به زودی کلید بخورد، اما هرچقدر هم این سریال با سرعت کلید بخورد و تولید آن با شتاب انجام شود، قطعا به دهه اول محرم نمی‌رسد.

چند سالی است در کنار سریال‌های «مختارنامه»، «معصومیت از دست رفته»، «شب دهم» و... که هر سال در یکی از شبکه‌های سیما بازپخش می‌شوند یک یا دو سریال مناسبتی جدید هم ساخته می‌شود اما انگار همان سریال‌های قبلی به جدی ترین آثار مناسبتی هر ساله سیما تبدیل شده‌اند و تلویزیون هر بار به پخش این آثار ماندگار بسنده می‌کند و اصراری برای نو کردن ویترین مناسبتی خود با سریال های شاخص جدید ندارد.

تلویزیون این شب‌ها سریال‌های «آرماندو»، «پدر» و «دلدادگان» را در سه شبکه اصلی یک، دو و سه نمایش می‌دهد که سریال‌های «آرماندو» ساخته احسان عبدی‌پور و «پدر» ساخته بهرنگ توفیقی به‌زودی به پایان می‌رسند و «دلدادگان» به کارگردانی منوچهر هادی که در ۶۰ قسمت تولید شده است فعلا ادامه خواهد داشت. همچنین در شبکه دو بعد از «پدر» مجموعه جدید «بازی نقاب‌ها» به کارگردانی سیروس حسن‌پور روی آنتن می‌رود که داستان آن درباره ترکمن‌هاست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.