سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰

پیام معاون امور استان های صدا و سیما به مناسبت روز خبرنگار

علی دارابی

سینماپرس: علی دارابی معاون امور استانی های رسانه ملی در آستانه روز خبرنگار طی پیامی از اهالی عرصه خبر و رسانه قدردانی کرد.

به گزارش سینماپرس، علی دارابی معاون امور استانی های صداوسیما امروز ۱۶ مرداد در آستانه روز خبرنگار پیامی را برای اهالی رسانه صادر کرد.

در این پیام آماده است:

«در تقویم جمهوری اسلامی، ۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است؛ روزی برای تجلیل از اصحاب رسانه و قلم، هم آنان که در خط مقدم نبرد رسانه‌ای ایستاده‌اند و از آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و اهداف مقدس ملت بزرگ ایران در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دفاع می‌کنند.

خبرنگاران به حق، صدای رسای یک ملت هستند. ملتی که عظمت و بزرگی می‌خواهد، باید به ابزار رسانه‌ای هم مجهز باشد و در دنیای امروز که پیام‌رسانی حرف اول و آخر را می‌زند، آنچه اهمیت دو چندان یافته، حضور همه جانبه در همه عرصه‌های اطلاع‌رسانی است و در این بین خبرنگاران و اهالی مطبوعات، به عنوان متخصصان جبهه رسانه‌ای یک کشور، نقش تعیین‌کننده‌ای در چنین هم‌آورد مهمی دارند.

به عنوان فردی که سال‌هاست در کسوت معلمی حوزه رسانه مشغول فعالیت هستم، این توفیق را رفیق دیرینه‌ام یافته‌ام که بتوانم آنچه در این دوران به مدد آموزش و تجربه اندوخته‌ام در اختیار کسانی قرار دهم که جزو خبرنگاران حرفه‌ای این مرز و بوم مشغول فعالیت هستند یا در نشریات و مطبوعات محلی و سراسری، نگارش مطالب مختلف در موضوعات گوناگون را بر عهده دارند. علاوه بر این در این سال‌ها، همواره به روحیه پرسشگری خبرنگاران به دیده احترام نگریسته‌ام و تلاشم این بوده که در مسیر پاسخگویی شفاف و بی واسطه، به آنچه در حوزه تخصص و مسئولیت‌هایم بوده است جواب قانع‌کننده‌ای بدهم چرا که این کار را نه تنها احترام به خبرنگار پرسشگر، بلکه تعظیم در پیشگاه همه مخاطبانی می‌دانم که خواننده این مطالب هستند و مسئولیت بخشی از امور رسانه‌ای آنها را بر عهده داشته‌ام.

سال ۱۳۹۷ از یک سو پُر از اتفاقات ریز و درشت و از سوی دیگر، سرآغازی بر فصل جدید تثبیت و باروری نظام جمهوری اسلامی است چرا که در بهمن ماه امسال، شاهد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خواهیم بود، بزرگداشتی برای همه مردم ایران که دل در گرو آرمان‌های خمینی کبیر و اهداف والای نظام الهی دارند. بر همه آحاد جامعه به ویژه خبرنگاران و اهالی قلم است که ورود به دهه پنجم انقلاب را با آمادگی کامل به انتظار بنشینند و در این مسیر از توانمندی‌های خود بهره بگیرند.

بیان خدمات و اقدامات دولت‌های مختلف در راستای خدمت به جامعه، به تصویر کشیدن پیشرفت‌های کشور در سال‌های بعد از پیروزی نهضت اسلامی و نیز بیان نقاط قوت و ضعف برای نیل به وضعیت ایده‌آل و مد نظر ملت بزرگ ایران، بخشی از وظایفی به شمار می‌روند که بر دوش خبرنگاران و اصحاب رسانه است. مطالبه‌گری از مسئولان و زبان گویای مردم بودن، از دیگر ویژگی‌های خبرنگار انقلابی محسوب می‌شود، حرفه‌ای مقدس در نظام ولایی جمهوری اسلامی که می‌تواند به عنوان بازوی کشور در جبهه نبرد نرم با استکبار جهانی، نقشی تعیین‌کننده داشته باشد.»

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.