دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵

محمد گلریز:

موسیقی دفاع مقدس مورد بی‌مهری قرار گرفته است

محمد گلریز

خبرگزاری میزان: خواننده موسیقی انقلابی گفت: موسیقی دفاع مقدس و مقاومت مورد بی‌مهری قرار گرفته است و به آن پرداخته نمی‌شود.

محمد گلریز خواننده موسیقی سنتی و پاپ در خصوص جدیدترین فعالیت های هنری خود گفت: این روزها در تهیه برنامه‌ای برای مساجد کشور در راستای دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی هستم که این اتفاق به همراهی بچه‌های مسجدی انجام خواهیم داد.

این خواننده در مورد چالش‌های حوزه موسیقی دفاع مقدس و مقاومت و راهکارهای برون رفت از آن تصریح کرد: در حال حاضر از نظر فرهنگی با چالش‌هایی مواجه هستیم حوزه موسیقی از جمله این مشکلات است که متاسفانه اگر هدایت نشود جوانان نیز از این مسئله تاثیر می‌پذیرند.

وی با توجه به انتقادهایی که از ابتذال موسیقی وجود دارد، ادامه داد: در جایی با یک جانباز برخورد داشتم که از  کنسرت‌های موسیقی انتقاد می‌کرد. متاسفانه برخی از مسئولان فرهنگی برای این موارد اهمیت چندانی قائل نیستند. مردم انقلابی ما از این مسئله ناراضی هستند. به نظر می‌رسد مافیایی در این حوزه شکل گرفته است. برخی از ترانه‌سراها به مخاطبان خود خیانت می‌کنند.

خواننده موسیقی سنتی و پاپ با تاکید بر لزوم ورود مسئولان فرهنگی به چالش‌های موسیقی انقلابی افزود: بنده خودم به عنوان عضو کوچکی از جامعه موسیقی از این وضعیت ناراحت هستم. انتظار می‌رود مسئولان فرهنگی برای سامان دادن به این وضعیت ورود کنند. موسیقی دفاع مقدس و مقاومت مورد بی مهری قرار گرفته است و به آن پرداخته نمی‌شود. اما کنسرت‌هایی که محتوای چندانی ندارند، از سوی وزارت ارشاد حمایت می‌شوند. این مسئله موجب ناراحتی هنردوستان انقلابی شده است.

وی با اشاره به بی توجهی‌ها به موسیقی اصیل ایرانی اظهار کرد: موسیقی ملی خودمان چه اشکالی دارد که الان مورد بی‌توجهی واقع شده است. شعرای مشهوری در کشور داریم که می‌توان از آن اشعار استفاه کرد. اشعاری که در حال حاضر پخش می‌شود محتوای چندانی ندارد.

گلریز با توجه به تاثیرات ابتذال فرهنگی خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی در حال حاضر مورد چشم پوشی قرار می‌گیرند. این موضوع باعث می‌شود که ذائقه مردم نیز تغییر پیدا کند. حتی این مسئله به مداحی‌ها نیز سرایت پیدا کرده است. مسئولان فرهنگی توجهی به این مسائل ندارند. ابتذال فرهنگی زمانی که در جامعه رسوخ ‌کند، بعید به نظر می‌رسد که به راحتی قابل اصلاح باشد. انتظار می‌رود که معضلات فرهنگی مورد توجه جدی واقع شود و شعرهای دفاع مقدس و انقلابی مورد حمایت قرار گیرند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.