دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸

حداد عادل:

هستی امروز خود را فدای تفکر غربی نخواهیم کرد

سخنرانی غلامعلی حدادعادل در اختتامیه جشنواره قلم زرین

جوان آنلاین: رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به قدمت و سابقه دیرینه زبان فارسی گفت: امروز در جهان حرف‌های فراوانی برای گفتن داریم، لذا هرگز گذشته و هستی امروز خود را فدای تفکر غربی نخواهیم کرد.

غلامعلی حداد عادل در پنجمین نشست قند پارسی در سالن همایش الزهرای سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی فواید و ویژگی‌های آموختن زبان فارسی برای زبان آموزان خارجی را برشمرد و گفت: زبان فارسی را زبان دوم جهان اسلام گفته‌اند که پدربزرگی به نام فارسی باستان و پدری به نام فارسی میانه و در ادامه فارسی دری دارد.


حداد عادل افزود: زبان فارسی نه تنها در ایران بلکه روزگاری زبان دیوانی منطقه وسیعی از آسیا محسوب می‌شده و دارای اهمیت و جایگاه بالایی در میان زبان‌های مختلف ملل بوده است.
رئیس بنیاد سعدی ادامه داد: علت توجه و عنایت فراوان ملل مختلف به زبان فارسی به دلیل جایگاه، محبت بیان، علم و حکمت آن است که همواره مورد اهتمام و توجه بشر از گذشته‌های دور تا به امروز بوده و هست.


به گفته حداد عادل وقتی زبان فارسی می‌آموزید در واقع با اندیشه‌ها، ایده‌ها، تفکرات، آداب و رسوم، فرهنگ و تمدن این سرزمین و از طرفی صلح، دوستی و صمیمیت ملت ایران آشنا می‌شوید که امروز در جهان زبانزد خاص و عام شده است.


رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی تصریح کرد: ملت ایران همواره بار‌ها ثابت کرده‌اند مردمی ستیزه‌جو نیستند بلکه می‌خواهند خودشان باشند، لذا هرگز همه گذشته و هستی امروز خود را به‌راحتی در اختیار بیگانگان و دشمنان قرار نمی‌دهند؛ چراکه این ملت امروز در جای جای دنیا حرفی برای گفتن دارد.


وی تأکید کرد: ملت ایران با داشتن فرهنگ و تمدن غنی که امروز مخاطبان و مردم فراوانی را جذب خودش کرده است هرگز دنبال فکر و اندیشه غربی نخواهند رفت و همواره بر تفکرات و آرمان‌های این نظام و کشور، پایبند و استوار خواهند بود.


حداد عادل تأکید کرد: مصمم هستیم تا چراغ فروزان زبان فارسی را خارج از مرز‌های ایران اسلامی همواره روشن و پرفروغ‌تر کنیم و روز به روز بر میزان درخشش و روشنایی آن بیفزاییم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.