شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸

امضای تفاهمنامه همکاری بین انجمن سینمای جوانان ایران و خانه کتاب

امضای تفاهمنامه انجمن سینمای جوانان ایران و خانه کتاب

سینماپرس: انجمن سینمای جوانان ایران و خانه کتاب به مناسبت برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش سینماپرس، در جلسه‌ای با حضور سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، نیک‌نام حسینی‌پور مدیرعامل خانه کتاب، سعید پوراسماعیلی معاون فرهنگی و آموزش انجمن، افشین داورپناه معاون فرهنگی‌پژوهشی خانه کتاب، سهیلا عسگری مدیر امور جشنواره‌ها و سیدجواد میرهاشمی مدیر کمیته فعالیت‌های جانبی جشنواره فیلم کوتاه تهران، تفاهمنامه همکاری در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به امضا رسید.

بر اساس این تفاهمنامه که با هدف آموزش و ایجاد امکان تولید آثار مشترک، ترغیب فیلمسازان جوان به بهره‌برداری از ادبیات غنی فارسی و همچنین  تولید فیلم اقتباسی منعقد شده، دومین روز از برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران با نام «روز کتاب و سینما» نامگذاری و مقرر شده است در مراسم «شب کتاب» ۲ جایزه از سوی خانه کتاب به ارزش ۸۰ میلیون ریال به نفرات برگزیده دوم و سوم در این بخش اختصاص یابد. جایزه اول این بخش نیز به مبلغ ۷۰ میلیون ریال در روز اختتامیه توسط مدیرعامل خانه کتاب اهدا خواهد شد.

برگزاری نمایشگاه تخصصی «کتاب و سینما»، رونمایی از کتاب‌های چاپ شده انجمن، تخصیص تخفیف خرید کتاب نمایشگاه تخصصی «کتاب و سینما» به جوانان فیلمساز و سخنرانی چند تن از ادیبان نیز از دیگر تصمیمات این جلسه است.

در این نشست همچنین مقرر شد کارگاه‌های تخصصی «اقتباس و شناخت داستان کوتاه» برگزار شود و برای اهل قلم و نویسندگان تسهیلات ویژه‌ای برای حضور و استفاده از برنامه‌های این رویداد فرهنگی اختصاص یابد.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۱۸ تا ۲۳ آبان ۹۷ در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.