نمایش همه
  • کمدی انسانی ۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۱۴:۲۲

    کمدی ای که می توانست بهتر از آنچه که هست سروده شود؛

    اثری در ژانر سینمای استراتژیک؛ وقتی کمدی انسانی به جشنواره سی و پنجم می آید/ دوزخ و برزخ یک انسان ایرانی در سبک زندگی آریامهری!

    سینماپرس: دکتر موسی اسماعیل نژاد/ کمدی انسانی با تمام نقایص خود، اثری قابل تامل است؛ اثری که مخاطب را با تمام سرگیجه ی داستانی، همراه خود می سازد؛ کمدی انسانی با تمام نقایص و ضعف های خود، قطعا اثری دغدغه مند در ژانر سینمای استراتژیک است؛ اثری که می خواهد سخنی جدید و روایتی متفاوت برای مخاطب سینمایی اش به ارمغان آورد، اگر چه در این مسیر کم دقتی و یا بعضی خلاءهای دراماتیک را به دوش می کشد و در برخی موارد حتی ذهنیت مخاطب نامطلع را سرگشته می سازد.

  • گشت۲ ۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۰۱:۴۵

    نگاهی به کمدی «گشت ۲» تازه ترین ساخته سعید سهیلی

    دورهمی شخصیت های قدیمی در داستانی سردرگم/ اشارات سیاسی و اجتماعی با چاشنی طنز برای گیشه

    سینماپرس: زهرا پیامی/ «گشت ۲» هم از لحاظ ساختار و هم از لحاظ ارائه مفاهیم چند پله از ساخته قبلی سعید سهیلی عقب تر است و شاید بتوان گفت تنها تلاشی موفق در یادآوری مجدد شخصیت های دوست داشتنی «گشت ارشاد» و کوششی بی اثر در القای مفهوم داستان خود است.

  • اسرافیل ۱۳۹۵-۱۱-۱۹ ۰۱:۳۷

    فیلمی از آیدا پناهنده

    آدم هایی که برای زندگی در شیپور «اسرافیل» وارونه می دمند/ تصویری از جامعه سیاه عاری از امید

    سینماپرس: بهاره خدابخش/ «اسرافیل »جامعه را تا حدی سیاه و تلخ به تصویر می کشد که مغز استخوان ستون آن یعنی خانواده فرو می پاشد.آدم های فیلم هیچ کدام اهل مبارزه و ماندن نیستند و سرنوشتی شوم دور زندگی آنها را احاطه کرده است،اسرافیل جامعه را به حدی بی رحم نشان می دهد که در آن نه می شود به معنای واقعی عاشق شد نه به راحتی زندگی کرد و نه حتی در آن زنده ماند.

  • «کارگر ساده نیازمندیم» ۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۱۴:۳۲

    نگاهی به فیلم«کارگر ساده نیازمندیم» آخرین ساخته منوچهر هادی

    فیلمی خوش ساخت با نگاهی عاری از مفاهیم والای انسانی در میان اقشار فرو دست جامعه

    سینماپرس: ارسلان صمدزاده/ فیلم را می توان پیشرفتی محسوس برای کارگردانش به حساب آورد و همچنین مجموع بازی بازیگران که بیشتر سبقه فعالیت در تئاتر دارند قابل اعتنا است. اما نگاه تلخ منوچهر هادی به اقشار فرو دست جامعه و تأکید بر انگیزه انتقام در میان آن ها و گذر از معانی والایی چون بخشش، توکل و گذشت فیلم را عاری از نگاه دینی و مذهبی کرده که معمولا در میان همین اقشار جامعه با وجود فقر و گرفتاری های متعدد بیشتر نمود دارد.

  • رگ خواب ۱۳۹۵-۱۱-۱۸ ۰۸:۲۸

    نگاهی به فیلم سینمایی«رگ خواب» نعمت الله

    هشداری تلخ و گزنده به قربانیان فردگرایی که محتاج حمایتند/ هنگامی که نفسانیت جامعه مدرن، «رگ خواب» عواطف را در جولان «فردگرایی» می یابد

    سینماپرس: صابر الله دادیان/ باید گفت اگرچه نگاه تلخ و گزنده فیلمساز هر بیننده ای را دل آزرده و ناکام می کند اما رگ خواب هشداری آگاهانه و فکر شده است که با همه تلخی اش قشری از جوانان جامعه را نشانه رفته است که در این دوران تاخت و تاز فردگرایی مفرط و زیاده خواهی های نفسانی و شهوانی قربانی کسانی می شوند که به درستی رگ خواب این قربانیان آرام را در دست دارند.

  • سد معبر ۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۵:۰۳

    نقدی بر فیلم «سد معبر»

    سد معبر حاکمیت در دوران ابد و یک روز طبقه متوسط ایران/ نشانی دیگر بر سانسور مصلحتی برای بشارت امید تا «فکر نکنید که پایان فیلمنامه ربطی به وزارت ارشاد دارد»

    سینماپرس: مسعود نفری/ سد معبر، اثری است که در ظاهر خود درامی اجتماعی را نمایش می دهد و با ترسیم شفاف حاکمیت، نوعی درام سیاسی را به روایت می نشیند و طی آن، نویسنده، بر خلاف ابد و یک روز که بدون ترسیم شفاف و دقیق مرجع ضمیر، محکمه ی عدالت اجتماعی خود را روایت کرده بود؛ این بار برای ضمیر های خویش مرجعی ملموس و محسوس معرفی نموده و تاخت و تازهای دیالوگی خود را بر پیکره ی شهرداری و شهربانان متوجه می سازد.

  • بدون تاریخ بدون امضا ۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۱:۵۰

    نگاهی به دومین ساخته سینمایی وحید جلیلوند؛

    «بدون تاریخ، بدون امضا»؛ مانیفستی برای رویارویی وجدان های بیدار و خفته!

    سینماپرس: سیدرضا منتظری/ «بدون تاریخ، بدون امضا» در امتداد مضمون گسترش یافته چند سال اخیر، مبتنی بر انعکاس نشانه های دراماتیک در بطن زندگی شهری، مشکلات ناشی از فقر و تنگدستی، متلاشی شدن خانواده ها و مسائل و آسیب های اجتماعی ساخته شده و فیلمساز سعی داشته تا با ارائه یک مانیفست شخصی وجدان های بیدار و خفته جامعه را در رویارویی با یکدیگر قرار دهد!

  • قاتل اهلی ۱۳۹۵-۱۱-۱۷ ۱۰:۲۹

    نگاهی به فیلم پرحاشیه «قاتل اهلی» 

    ظهور دوباره فیلمساز کهنه کار/ داستان ناقص زالوهایی که به جان سفره انقلاب افتاده اند

    سینماپرس: محمدتقی فهیم/ قاتل اهلی (اگر نه در کلیت) ولی چند لحظه ناب، دو تا کلیپ، یکی دوتا فصل تماشایی ، تعدادی دیالوگ حس برانگیز و یک جلال سروش و امیر جدیدی (سیاوش مطلق) دارد.  این ها برای «ما» کم نیستند چون از دو فیلم آخری کیمیایی جلوترند،  به نظر برای نسل جدید سینمارو هم جلوه گر باشد چرا که داستان گو است.

  • سارا و آیدا ۱۳۹۵-۱۱-۱۶ ۲۲:۳۱

    نگاهی به فیلم سینمایی«سارا و آیدا» مازیار میری،

    فیلمی آشفته، با فیلمنامه ای بدون توجیه منطقی/ اثری تکراری در کارنامه یک فیلمساز

    سینماپرس: زهرا پیامی/ سارا و آیدا در کارنامه فیلمسازش اثری تکراری و کلیشه به حساب می آید که تنها مزیتش نسبت به آثار گذشته وفاداری به حقیقت و راستی است که در نهایت شخصیت اصلی را از عذاب وجدانی که دچارش شده رها می سازد.

  • زیر سقف دودی ۱۳۹۵-۱۱-۱۶ ۲۲:۱۹

    نگاهی به فیلم «زیر سقف دودی» آخرین اثر پوران درخشنده

    اثری که بی واسطه به دل بحران خانواده می زند/ طلاق عاطفی زیر ذره بین کارگردان اجتماعی

    سینماپرس: علی دشتبان/ زیر سقف دودی بی شک یکی از آثار اجتماعی است که بی واسطه به مشکلات بسیاری از خانواده ها در نسل های مختلف در رابطه با طلاق عاطفی می پردازد، فیلمی اثرگذار و موشکافانه که با توجه به مؤلفش که جنسیت زن دارد، اسیر بیانیه های ضد مرد و فمنیسم نشده و با نگاهی تحلیل گرانه و آگاه پوسته ظاهری زندگی را کنار زده و با دقت به وارسی معضلات و مشکلات عاطفی و روحی روانی خانواده می پردازد.

  • پشت دیوار سکوت ۱۳۹۵-۱۱-۱۶ ۱۳:۰۸

    نگاهی به آخرین ساخته جوزانی؛

    «پشت دیوار سکوت» اثری مهم ولی نه چندان درخشان از خالق شاهکار شیرسنگی/ به چالش کشیدن موضوعی ملتهب با غیرت و شرافت

    سینماپرس: علی دشتبان/ فیلم«پشت دیوار سکوت» قطعا فیلم مهم و ارزشمندی است، چرا که با شرافت و غیرت موضوعی ملتهب را به چالش کشیده که بسیاری از مدعیان در هر رسانه ای از پرداخت به آن طفره رفته اند و یا به نوعی آن را پشت گوش انداخته اند، اما این زیاده خواهی و توقع بی جا نیست که به عنوان مخاطب عام یا خاص، از خالق آثاری مانند «در چشم باد» یا«شیرسنگی» انتظار بالاتری داشته باشیم، انتظاری که به نظر می رسد در این فیلم برآورده نشده است.

  • پوستر فیلم سینمایی ماجرای نیمروز ۱۳۹۵-۱۱-۱۶ ۰۹:۴۳

    نگاهی به ساخته بلند محمد حسین مهدویان 

    ماجرای این گروه دوست داشتنی/ «ماجرای نیمروز» فیلمی خوب و سنجیده که ستاره می شود

    سینماپرس: محمدتقی فهیم/ مهدویان پس از «آخرین روزهای زمستان» و خصوصا «ایستاده در غبار» موضوعی را دستمایه قرار داده که دقیقا حرکت روی لبه تیغ است ولی خوب از پس آن برآمده و ثابت می کند که فیلم های قبلی اش تصادفا خوب نشده اند. ماجرای نیمروز یکبار دیگر ثابت کرد که وقتی فیلمی خوب ساخته شود، تماشاگر مخالف متن اش هم با موضوع و مضمون اش همراهی می کند.

  • فیلم سینمایی آذر ۱۳۹۵-۱۱-۱۵ ۲۳:۱۸

    نگاهی به فیلم«آذر» اولین فیلم بلند محمد حمزه ای

    تصویری نامعقول و بی منطق از ظلم جامعه مرد سالار به زنی که تنها قصد کمک کردن دارد!

    سینماپرس: علی دشتبان/ منطق کلی فیلم به شدت ضعیف و زیر ده ها سؤال بی پاسخ است اما از همه این ها بی منطق تر دلیل خصومت و دشمنی پدر صابر است که در حقیقت عموی قاتل نیز به حساب می آید.

  • خوب بد جلف ۱۳۹۵-۱۱-۱۵ ۲۰:۰۳

    نگاهی به اولین تجربه کارگردانی پیمان قاسم خانی

    «خوب، بد، جلف» شروعی پر انرژی اما نه چندان قدرتمند برای یک نویسنده طناز

    سینما پرس: ارسلان صمدزاده/ می توان خوب، بد ، جلف را شروعی پر انرژی اما نه چندان قدرتمند برای فیلمسازش دانست که به غایت نویسنده و طناز حرفه ای تر و کاربلد تری است. شاید در مقام مشاوره کارگردان و فعالیتش در عرصه بازیگری و نیز نویسندگی از قاسم خانی فرد موفق تری در سینما تصویر کند تا آنکه بخواهد همه کارها را یک تنه انجام داده و خود صاحب آثار نوشته شده اش باشد.

  • مادری ۱۳۹۵-۱۱-۱۵ ۱۹:۵۱

    نگاهی به فیلم مادری اولین تجربه سینمایی رقیه توکلی

    فیلمی زنانه که بیش از نکوداشت حس مادری، بی مسئولیتی و انفعال مردان خانواده را به تصویر می کشد

    سینماپرس: زهرا پیامی/ شاید اگر نگاه فیلمساز به نقش زن در خانواده و جامعه قدری عمیق تر بود می توانست ضعف های روایی و تکنیکی فیلم را پشت کلام عمیق و مؤثرش پنهان سازد.

  • ماه گرفتگی ۱۳۹۵-۱۱-۱۵ ۱۱:۱۲

    تاملی بر فیلمی در ارتباط با فتنه ۸۸ ساخته مسعود اطیابی

    غبار روبی بی هدف/ چالش «ماه گرفتگی» به خاطر فقدان صراحت و جسارت

    سینماپرس: محمد تقی فهیم/ «ماه گرفتگی» می توانست و می باید خیلی بهتر از این می شد. در واقع همین ابتدا باید گفت که ماه گرفتگی فیلم مهمی در سینمای انقلاب است ولی این نکته هم آشکار و مبرهن است که همه اهمیت فیلم از موضوع و رویکردش به وقایع سال ۸۸ می آید. ولی در واکاوی اتفاقات و اجزای ساختاری اثر عقب تر از واقعیت های حوزه سیاست و سینمای استاندارد است.

  • فیلم سینمایی انزوا ۱۳۹۵-۱۱-۱۵ ۰۱:۲۶

    نگاهی به فیلم انزوا؛ اولین ساخته مرتضی علی عباس میرزایی

    فیلمی که از عناصر جذاب سینما استفاده کرده تا ضعف داستانگویی را بپوشاند/ چالش قضاوت و رفاقت در انزوا

    سینماپرس: علی دشتبان/ فیلم از ریتم و تمپو بسیار بالایی برخوردار است و روند خلاقه و همچین نو تدوین آن جذابیتی نسبی را برای مخاطب عام ایجاد می کند که قابل کتمان نیست، همچنین بازی بازیگران در نقش ها و کاراکترهای کمتر دیده شده با گریم های قابل اعتنا بر جذابیت های فیلم افزوده و باعث شده است تا انزوا در میان دیگر رقبایش بتواند در میان ده فیلم آرای مردمی بایستد.

  • بدون تاریخ بدون امضا ۱۳۹۵-۱۱-۱۴ ۲۲:۴۶

    نگاهی به فیلم بدون تاریخ بدون امضا؛

    پزشک قانونی که وجدانش باور نمی کند فقر عامل مرگ می شود

    سینما پرس: علی دشتبان/ این فیلم را می توان با در نظر گرفتن عوامل و تیم خوبش فیلمی متوسط ارزیابی کرد که توانسته فیلمنامه جذاب را با گره های که قابل پیشبینی نیستند به روی پرده بیاورد.

  • سوفی و دیوانه ۱۳۹۵-۱۱-۱۴ ۱۶:۰۹

    نگاهی به فیلم «سوفی و دیوانه» اثری که توقع ها را برآورده نساخت

    وقتی حرف فیلم از قد و قواره فیلمساز بزرگ تر است/ فلسفه ای محجور مانده پشت اداهای یک کارگردان

    سینماپرس: زهرا پیامی/ شاید حرف فیلم فلسفی به نظر برسد و در رابطه با هنر و لزوم خیال و سفر سیال ذهن در جامعه ای مرده باشد که آدم هایش احتیاج دارند با تصور و خیال قدری از واقعیات وهم انگیز زندگی فاصله بگیرند، که به نظر هم حرفی زیبا و درخور می آید، اما سینما ثابت کرده است که مدیون کسی نیست و با کسی در فهماندن محتوایش به مخاطب شوخی ندارد.

  • ویلایی ها ۱۳۹۵-۱۱-۱۴ ۱۰:۴۶

    نگاهی به اولین اثر سینمایی منیر قیدی؛

    «ویلایی ها»؛ تبلور مهر زنانه ای ناب در سایه هشت سال دفاع مقدس

    سینماپرس: سیدرضا منتظری/ سینمای جنگ در کشور ما اغلب معطوف به مردان بوده و این در حالی است که حضور چشمگیر زنان در عرصه های گوناگون دفاع مقدس به ویژه در پشت جبهه ها همواره نادیده گرفته شده و منیر قیدی با ساخت «ویلایی ها» تبلور مهر زنانه ای ناب در سایه سار هشت سال دفاع مقدس را در درخشان ترین حالت ممکن به تصویر کشیده است.

  • فراری ۱۳۹۵-۱۱-۱۴ ۰۱:۳۱

    نگاهی به فیلم فراری علیرضا داوود نژاد

    بحران هویتی که همچون فرِاری بر نسل امروز می تازد/ سینمایی که در آن امید وعده داده شده وجود ندارد!

    سینماپرس: علی دشتبان/ فیلم که یک ملودرام تلخ اجتماعی است نگاهی آسیب شناسانه به مسأله بحران هویت دارد که گریبان گیر جوانان این کشور شده و بیش از پایتخت نشینان، جوانان شهرستانی را درگیر خود کرده است. از این منظر فیلم با تلاش به رسیدن به درونیات یک دختر شهرستانی که بحران هویتی خود را ناآگاهانه در پس آمال و آرزوهای سطحی اش پنهان ساخته به خوبی عمل کرده است.

  • آباجان ۱۳۹۵-۱۱-۱۳ ۲۰:۴۰

    نگاهی به فیلم «آباجان» آخرین ساخته هاتف علیمردانی

    روایت تلخی های ناتمام یک فیلمساز این بار در بستر دوران جنگ

    سینماپرس: علی دشتبان/ در کل می توان از آباجان به عنوان داستانی تلخ اندیش نام برد که فضای دوران جنگ را بستری مناسب برای بیان تلخی هایش دانسته و رخت ماتم را این بار بر شانه پیرزنی انداخته است که قرار است نماینده مادر ایرانی و سنتی باشد. مادری که نتوانسته خانه خود را به مثابه سرزمینش از گناه و آفت و بلا مصون نگه دارد.

  • کوپال ۱۳۹۵-۱۱-۱۳ ۲۰:۱۷

    نگاهی به فیلم«کوپال» اثری که تماشایش هم ناهنجاری است

    فیلمی با نمایش امعاء و احشاء یک سگ مرده/ چه انگیزه ای موجب شده تا کوپال در بخش مسابقه جشنواره جای گیرد؟

    سینماپرس:ارسلان صمدزاده/ فیلمی که با تصاویرش هر بیننده ای را آزرده خاطر می سازد و به هیچ عنوان با روحیه تماشاگر ایرانی هم سو نیست. نشان دادن با جزئیات گرفتن الکل از ادرار با تبخیر آن و سپس نوشیدنش، خوردن کرم از داخل خاک گلدان و در نهایت پاره کردن شکم سگ مقابل دوربین و تشریح بدن سگ مرده همه و همه جزئی از هنرنمایی فیلمساز است که به گمان خود دارد خلاقانه عمل می کند.

  • نگار ۱۳۹۵-۱۱-۱۳ ۱۳:۴۷

    نگاهی به فیلم «نگار» ساخته رامبد جوان؛

    تجربه ای نو در درام روانشناسانه؛ وقتی از کلیشه ها عبور می کنیم

    سینماپرس: ارسلان صمدزاده/ نگار را می توان از لحاظ پرداخت فیلمنامه و دستمایه داستانی تجربه ای تا به اندازه ای نو ارزیابی کرد، ساخت اثری مدرن با بازی های قابل قبول، صحنه هایی مهیج از زد و خورد و نیز تعلیق و اضطرابی ناشی از کاربلدی مدیوم سینما و درام، سال ها بود که در سینمای ایران به پرده نمایش کشیده نشده بود.

  • ویلایی ها ۱۳۹۵-۱۱-۱۳ ۱۲:۲۴

    نقدی بر فیلم درخور اعتنای «ویلایی ها»؛

    لذتی وصف ناپذیر در ویلایی های بانو قیدی/ اثری نجیب در بیان صلابت زن مسلمان ایرانی برای پاسداری از کیان جامعه ی اسلامی خویش

    سینماپرس: فاطمه نمازدوست/ ویلایی ها بر خلاف تمام ذهنیت های حقیقی خارج از متن خود، که به واسطه ی مرور کارنامه ی برخی از عوامل تولید آن به مخاطب حرفه ای منتقل می نماید، اثری نجیب و درخور اعتناست؛ اثری است که به صورتی حقیقی و نه خیال مانند و وهم گونه به موضوع دفاع مقدس می نگرد؛ اثری که همچون دیگر آثار دفاع مقدسی که تاکنون در این دوره از جشنواره به نمایش در آمده، به دنبال وهم و خیال رزمندگان نرفته است.

  • دریاچه ماهی ۱۳۹۵-۱۱-۱۲ ۲۰:۴۲

    نگاهی به فیلم«دریاچه ماهی»؛ نمایشی امیدوار کننده از یک فیلمساز زن

    تجربه ای هنرمندانه در سینمای دفاع مقدس و تلاش یک فیلمساز جوان برای بیان دغدغه هایی ارزشمند

    سینماپرس: علی دشتبان/ باید دریاچه ماهی را تلاشی ارزشمند از سوی فیلمسازی دانست که نه صرفا از برای ساخت فیلم و ورود به دنیای سینما بلکه با نگاه و بصیرت لازم از لحاظ دستمایه داستانی و پژوهش وارد این حوزه شده ولی برای رسیدن به زبان سینما که الزاما قرار نیست مورد پسند همه هم واقع شود کار زیادی در پیش دارد.

  • دعوتنامه ۱۳۹۵-۱۱-۱۲ ۱۲:۵۴

    نقدی بر «دعوتنامه» مهرداد فرید؛ از تولیدات فارابی

    فارابی و ساخت اثری ضعیف و ناکام/ تلاشی سخیف برای مذمت مفاهیم ارزشی، درفیلمی به ظاهردینی و درفضایی مذهبی!

    سینماپرس: علی دشتبان/ بنیاد سینمایی «فارابی» در این دوره از جشنواره فیلم فجر حقیقتا سنگ تمام گذاشته است، از سویی خیل فیلم هایی که با بودجه دولتی فارابی در جهت عکس مطالبات اجتماعی و مدنی و نیز مغایر با اهداف نظام تولید می شوند و سپس به دست مدیران جشنواره یا ارشاد اسلامی در محاق توقیف می مانند و از سویی دیگر تولید آثاری به شدت ضعیف و نیز مخدوش که مشخص نیست از چه روی به تولید می رسند!

  • تابستان داغ ۱۳۹۵-۱۱-۱۲ ۱۱:۴۰

    نقدی بر فیلم سینمایی «تابستان داغ»؛

    حقنه نشاط حاکمیتی در تابستان داغ سینمایی/ اثری به ظاهر اجتماعی و در تعارض با سیاست های کلی جمعیتی

    سینماپرس: دکتر موسی اسماعیل نژاد/ سوای بررسی ابعاد سیاسی اثر و بررسی وجوه نمادین آن در ماهیت حضور زوج پزشک و شیشه شکسته و فاضلاب کشی و آلودگی هوا و ...؛ شاید به آن جهت که ریاست شاعر سازمان سینمایی کشور، بشارت فرموده بودند که جشنواره امسال جشنواره سینمای امید است و سینمای امید تحقق پیدا کرده است؛ کارگردان اثر مجبور بوده در انتها به حل و فصل موضوعات بپردازد و از منظر مدیریتی، امید و نشاط را به عمق وجودی مخاطبان خود حقنه نماید!

  • چراغ‌های ناتمام ۱۳۹۵-۱۱-۱۱ ۲۳:۲۱

    نگاهی به چراغ های ناتمام؛

    تلاشی ناکام در ارائه پاسداشت ادبیات دفاع مقدس/ مسیری مبتنی بر تخیل یا واقعیت؟

    سینماپرس: ارسلان صمدزاده/ نکاتی ارزشمند در نگاه کارگردان و صاحب اثر به چشم می خورد اما در نهایت نمی توان چراغ های ناتمام را اثری در راستای تحقق ارزش ها قلمداد کرد چراکه همچون نامش، چراغ های آرمان های فیلم نیز تا انتها خاموش می  ماند.

  • سهیلا ۱۳۹۵-۱۱-۱۱ ۲۰:۴۷

    نگاهی به فیلم شماره ۱۷سهیلا ؛

    فیلمی آسیب شناسانه از جنس هنر و تجربه اما گرفتار در بن بست نا امیدی

    سینما پرس: علی دشتبان/ شاید اگر این پایان تلخ و نا امید در انتهای فیلم وجود نداشت می شد آن را به عنوان یک فیلم هشدار دهنده اجتماعی به همه اقشار جامعه پیشنهاد داد ، اما گویی این ژست فیلمساز های اول سینمای ماست که جامعه خود را تلخ تر و بسته تر از آنچه هست یا آنچه می تواند باشد تصویر می کنند.