نمایش همه
  • صداو سیما-تلویزیون ۱۴۰۲-۰۱-۳۰ ۱۱:۲۳

    نقدی بر عملکرد «نوروزی» و «رمضانی» تلویزیون

    «شعار تحول در رسانه ملی»؛ از «ادعا» تا «خروجی آنتن»

    سینماپرس: اگر چه حضور تیم جدید مدیریتی در «سازمان صدا و سیما» امید به بهبود شرایط و به حداقل رسیدن این شکاف را زنده نمود؛ اما واقعیت آن است که اینگونه نشد. در این میان مرور خروجی رسانه ملی در طی یک ماه اخیر می‌تواند ملاک خوبی برای سنجش میزان باقی‌ماندن «شعار تحول» در سطح «ادعا» قلمداد شود.

  • هفته هنر انقلاب اسلامی ۱۴۰۲-۰۱-۲۰ ۱۳:۳۵

    با نگاهی به عملکرد حوزه هنری؛

    چند نکته در باب «هفته هنر انقلاب» و معرفی «چهره‌ سال هنر انقلاب»

    سینماپرس: امروزه و با مرور بیش از چهل سال فعالیت «حوزه هنری» می‌توان این چنین ادعا نمود که این مجموعه دارای ساختاری سرگشته می‌باشد. ساختاری که معضل نداشتن «میشن و ویژن» مشخص و در عین حال داشتن منابع مالی سرشار و بودجه و امکانات بسیار توانسته آن را به طعمه‌ای مناسب برای سوء استفاده مبدل سازد! ساختاری که در عرصه سینما به محل رفت و آمد فیلمسازانی مبدل گردیده است که با هویت مختص به خود به «حوزه هنری» می‌آیند و با همان هویت اثر دلخواه خود را تولید می‌کنند!

  • در باب تغییرات معنی‌دار مدیریت خانه سینما؛ ۱۴۰۱-۱۲-۲۴ ۱۳:۳۸

    در باب تغییرات معنی‌دار مدیریت خانه سینما؛

    پیگیری «پروژه خروج از حاکمیت» و «پروسه تغییرات نسلی» در لوای انفعال «وزارت ارشاد دولت سیزدهم»

    سینماپرس: مرور اتفاقات یک‌سال و نیم گذشته نشان می‌دهد که برخلاف برنامه مشخص و وعده‌های معین «وزیر محترم ارشاد» آنچه که در عمل اتفاق افتاد چرخیدن پاشنه «خانه سینما» بر همان مدار سابق و البته تا حد بسیاری وقیحانه‌تر و هتاکانه‌تر بود!

  • یا اباصالح ۱۴۰۱-۱۲-۱۶ ۱۲:۰۴

    به مناسبت نیمه شعبان ۱۴۴۴ هجری‌قمری

    «انتظار» باور اجتماعی و امیدآفرینی که جای آن همچنان در عرصه فرهنگ و هنر خالی است

    سینماپرس: «مردم ایران» به درستی دریافته‌اند که بخش اعظم از گرفتاری و مشکلات معیشتی امروز محصول عقب‌ماندگی کشور در دهه نود و تعطیلی نسبی مسائل اقتصادی در برخی سال‌های این دهه است. مشکلاتی که قطعا در زمان خود قابل حل بود و با یک مدیریت صحیح انقلابی می‌توانست به گونه‌ای اقدام شود که امروزه به کوهی از مشکلات بر روی هم انبار گشته، مبدل نشود! اما عموم این مشکلات لاینحل ماند و با ادعای «شرایط تحریمی کشور» مورد توجیه واقع شد!

  • آثار جشنواره چهل و یکم ۱۴۰۱-۱۲-۱۰ ۱۰:۴۱

    به بهانه دستاوردتراشی برای یک رویداد مهم سینمایی؛

    تحلیلی بر شکاف محتوایی آثار جشنواره چهل و یکم فیلم فجر با آرمان‌های انقلاب اسلامی/ وقتی بودجه‌های بیت‌المال صرف تولید آثار ضدارزشی شده است!

    سینماپرس: خبر تقدیر از برگزاری «جشنواره فیلم فجر» از جمله موضوعاتی است که از یک سو بر میزان اهمیت و اولویت عرصه فرهنگ و سینما تایید دوباره دارد و از سوی دیگر بازگو کننده جایگاه معتبر «جشنواره‌های فجر» و برگزاری باشکوه آن در سپهر سیاسی کشور است.

  • نهمین روز از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۴۰۱-۱۲-۰۶ ۱۱:۳۲

    خاطرات درون خانوادگی فجر چهل و یکم (۳)

    نگاهی به رویکرد محتوایی تولیدات اجتماعی حاضر در جشنواره/ محکی بر عملکرد سازمان سینمایی

    سینماپرس: بررسی ۲۴ اثر به نمایش گذاشته شده در «بخش سودای سیمرغ فجر چهل و یکم» و با «محک وزیر ارشاد» مبتنی بر امتیازدهی بر مبنای «آموزه‌های قرآنی» و آن هم پس از گذشت «یک سال کاری» ، قطعا می‌تواند به عنوان میزان و ترازوی موجهی برای سنجش عملکرد مدیران «سازمان سینمایی» مورد استفاده قرار گیرد و ماهیت گپ و شکاف موجود میان گفتار و عمل «مدیران فرهنگی و سینمایی دولت سیزدهم» را روشن نماید.

  • فیلم سینمایی آنها مرا دوست داشتند ۱۴۰۱-۱۱-۳۰ ۱۱:۴۱

    خاطرات درون‌خانوادگی فجر چهل و یکم (۲)

    از ادعای «ریل‌گذاری جدید» تا صدور مجوز تولید و نمایش آثاری مغایر و در تعارض با «امنیت ملی کشور»

    سینماپرس: واقعیت آن است که «فجر چهل و یکم» تنها محدود به کیفیت نازل برگزاری و یا کمیت ناقص اجرایی در بخش‌های مختلف این رویداد مهم و تاثیرگذار فرهنگی و سینمایی نبوده؛ بلکه اساسا بحث اصلی متوجه «سازمان سینمایی» و ادعای «ریل‌گذاری جدید» در عرصه فرهنگ و سینما است!

  • دهمین روز از چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر ۱۴۰۱-۱۱-۲۶ ۱۲:۳۹

    خاطرات درون خانوادگی فجر چهل و یکم (۱)

    تحلیلی بر برگزاری ضعیف و پرچالش جشنواره‌ بین‌المللی فیلم فجر؛ «وضعیت بحرانی» یا «مدیریت ناکارآمد»؟!

    سینماپرس: همراهی ویژه «رسانه‌های انقلاب اسلامی» با درخواست متولیان فرهنگی کشور و کمک به ایشان برای برگزاری شکوهمند «چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر» سبب شد تا ضعف‌ها و کاستی‌های بعضا تکراری و بسیار گُل‌درشت در روند اجرایی این رویداد رسانه‌ای نشود و تمام سوءمدیریت‌ها در طول جشنواره با دید اغماض نگریسته شود تا بهانه‌ای به دست بدخواهان ندهد.

  • سبک زندگی؛ نفوذ فرهنگی ۱۴۰۱-۱۱-۰۶ ۱۳:۰۵

    به بهانه حماسه ۶ بهمن مردم آمل

    غفلت از بازنمایی «نقاط عطف تمدنی» در شرایط فقدان «نگاه جامع فرهنگی»

    سینماپرس: عموم رویدادها و «وقایع سال ۱۳۶۰ هجری‌شمسی در ایران» را می‌توان به عنوان «نقاط عطف تمدنی» قلمداد نمود. پس همانگونه که یک «خط» وقتی در مسیر حرکتی خویش در یک «تابع» دچار خَمیدگی شده و یک خَم ترسیم می‌شود؛ «خط تمدنی» و سیر حرکتی جامعه ایران در بستر «تابع» شکل گرفته با عنوان «انقلاب اسلامی» نیز در طول ۴۳ سال شاهد «نقاط عطف» بسیاری بوده که از آن جمله می‌توان به «فتنه بهمن‌ماه ۱۳۶۰ آمل» اشاره نمود.

  • دولت سیزدهم؛ بودجه؛ برنامه ۱۴۰۱-۱۰-۲۸ ۱۳:۱۲

    نگاهی به «لایحه بودجه ۱۴۰۲ هجری‌شمسی»

    از تخصیص «اعتبارات درشت» در حوزه فرهنگ تا آفت عدم «شفافیت» و فقدان «گزارش عملکرد مالی»

    سینماپرس: شاید اعداد و ارقام تخصیصی در «بودجه فرهنگی» به نسبت «بودجه کل کشور» از دُرشتی خاصی برخوردار نباشد؛ اما باید توجه داشت که بضاعت فنی و زیرساخت تولیدات فرهنگی و هنری در کشور به نحوی است که تزریق چنین اعدادی در «عرصه فرهنگ و هنر» بُزرگ تلقی شده و از این جهت بدون لحاظ اصول مدیریتی فهیم و انقلابی می‌تواند موجب ایجاد یک «آمبولی» یا «آمبولوز سیستمی» (Embolus) در ساختارهای فرهنگی و رسانه‌ای کشور شود.

  • چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر-۴۱ فیلم فجر ۱۴۰۱-۱۰-۱۴ ۱۳:۵۰

    با نگاهی به رویکردهای ترسیمی طی یک سال گذشته؛

    جشنواره فیلم فجری که در پسِ تاکیدات وزیر ارشاد باید انتظار داشت

    سینماپرس: «چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر» به عنوان شاخصه عملکردی «وزارت فرهنگ و ارشاد دولت سیزدهم» است، همانطور که «وزیر ارشاد» در همان موعد پس از جشنواره چهلم به صراحت متذکر شد «باید تلاش کنیم در جشنواره سال آینده تعداد فیلم‌های با موضوع دفاع مقدس و همچنین فیلم‌هایی که به معرفی دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی می‌پردازد افزایش یابد».

  • سیمای سینمای بنفش (۱۵) ۱۴۰۱-۱۰-۱۰ ۱۱:۵۷

    با نگاهی به کم‌تحرکی نهادهای فرهنگی در سالگرد «حماسه ۹ دی»؛

    غفلت از بازنمایی «ایام الله» در لوای شکل‌گیری «منگولیسم فرهنگی» در برخی عرصه‌های مدیریتی

    سینماپرس: عدم توجه و بی‌رغبتی نهادهای مختلف فرهنگی بر بازنمایی «فتنه ۸۸» و بیان هنرمندانه «یوم الله ۹ دی» قطعا دلالت بر «حامی فتنه» و یا «نفوذی» بودن متولیان این مجموعه‌ها نمی‌کند؛ بلکه حکایت از غلبه نوعی بی‌تدبیری و بی‌برنامگی نهادینه جاری و ساری در عرصه مدیریتی نهادهای فرهنگی کشور دارد و شرایطی را به نمایش می‌گذارد که قطعا «منگولیسم فرهنگی» زیبنده‌ترین عنوان برای نامیدن آن است.

  • دومین روز شانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ۱۴۰۱-۰۹-۳۰ ۱۵:۲۶

    با نگاهی به برخی تولیدات مرکز در سینما حقیقت؛

    «مرکز گسترش سینمای مستند» در مسیر افول!

    سینماپرس: چشم‌پوشی نسبت به ضعف‌ها و تقدیر و تشکر برای برگزاری نسبتا آبرومندانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» اگر چه یک وظیفه و امری موجه در این شرایط می‌باشد؛ اما به هیچ عنوان نباید مانع نقد عملکرد و بالاخص تولیدات حمایت شده توسط مجموعه برگزار کننده آن یعنی «مرکز گسترش» شود.

  • سبک زندگی؛ نفوذ فرهنگی ۱۴۰۱-۰۹-۱۶ ۱۴:۴۲

    با نگاهی به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

    فرصت سوزی یکساله و بی‌توجهی به فرمان صریح «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور»

    سینماپرس: بیش از یک سال است که از دستور «امام خامنه‌ای» به بدنه فرهنگی «دولت سیزدهم» و تاکید ویژه ایشان بر این مهم که «ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد» گذشت. دستوری که در همان مقطع زمانی با نوعی صراحت بیان و با یک ادبیات کاملا شفاف که «ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است» توسط معظم‌له طرح گردید.

  • سبک زندگی ۱۴۰۱-۰۹-۰۹ ۱۴:۴۴

    تاملی بر «دو قطبی‌سازی ضروری» و لزوم مراقبت مسئولان از «تکرار ادبیات مد نظر دشمن»

    سینماپرس: یکی از کارکردهای اصلی «فتنه» را می‌توان در ایجاد «دوقطبی‌های کاذب» و برهم زدن «قطب‌بندی‌های اصیل اجتماعی» و جرح و تعدیل و جابجایی مرزهای «خودی» و «غیرخودی» دانست. اتفاقی که خوشبختانه در واقعیت عرصه فتنه اخیر به وقوع نپیوست. از این جهت بزرگترین ویژگی فتنه اخیر آن است که سطح تقابل و تعارض خود را به سرعت به اصل «اسلام» و «حاکمیت اسلامی» و «احکام شریعت» کشاند و در یک اشتباه راهبردی «فضای فتنه» را به یک فضای صاف و روشن و بدون غبار مبدل نمود.

  • سبک زندگی اسلامی؛ نفوذ فرهنگی ۱۴۰۱-۰۹-۰۲ ۱۵:۰۷

    از لزوم برخورد قاطع تا مسیر انحرافی گفتگو!

    «شورش فاحشه‌ها» و باز افشای ضرورت دیالیز عرصه فرهنگی از «بانیان وضع موجود»

    سینماپرس: در چند روز اخیر برخورد قاطع با «اغتشاشگران» از ابعاد جدی‌تری برخوردار شد و در این میان ژست‌های شبه روشنفکرانه برخی از مدیران اجرایی کشور و در کنار آن روی آوردن برخی از تشکل‌های توخالی به ایجاد جو رسانه‌ای بازدارنده ازجمله موضوعاتی است که در صورت عدم شناخت دقیق می‌تواند به عاملی برای کند شدن این روند مبدل و خسارت‌های ویژه‌ای را به کشور تحمیل سازد.

  • خانه سینما ۱۴۰۱-۰۸-۳۰ ۲۳:۵۱

    لزوم اعلام جرم علیه خانه‌ای پوشالی و ارتزاق کننده از بیت المال؛

    شاخ و شانه کشی «خانه سینما» در مقابل ملت مسلمان ایران/ وقتی شاه نشینان وکیل مدافع اغتشاشگران می‌شوند!

    سینماپرس: «خانه سینما» سال‌هاست که در اوج ناکارآمدی به سر می‌برد و بیشتر به دفتر کاری برای بودجه خواری از بیت المال و ارتزاق قبیله‌ای خاص مبدل گردیده است. خانه‌ای پوشالی که در طی یک دهه گذشته بیش از هر چیز به لگد پرانی‌های گاه و بیگاه بر علیه حاکمیت ملت مسلمان ایران، شهره خاص و عام شده است و اکنون با انتشار بیانیه‌ای مضحک اقدام به قداره کشی رسانه‌ای و تهیه خوراک جدید برای شبکه‌های معاند نظام جمهوری اسلامی نمود.

  • نفوذ فرهنگی؛ فتنه ۱۴۰۱-۰۸-۲۶ ۰۹:۴۸

    تاملی بر «شورش فواحش»؛

    «بایکوت عرصه فرهنگ و رسانه» یک موقعیت غیر قابل تکرار برای «بازسازی انقلابی در ساختارهای فرهنگی کشور»

    سینماپرس: فتنه ۱۴۰۱ هجری‌شمسی با چنین کارکردی تنظیم گردید که «حواس مسئولین و مدیران و موظّفین کارهای اساسی را پرت کنند» و «بازسازی انقلابی» را به تاخیر بیاندازد.

  • مدیریت؛ سینما؛ وزارت ارشاد؛ فتنه ۱۴۰۱-۰۸-۱۸ ۱۴:۴۷

    به بهانه «هجدهم آبان‌ماه» روز ملی «کیفیت»؛

    درنگی بر «تنزل کیفیت» در رویکرد «تولیدات فرهنگی» با ایجاد ملاک‌های انحرافی

    سینماپرس: دقت و نظارت کامل و فرا سازمانی بر نحوه مصرف صحیح بیت‌المال که در ساختارهای فرهنگی و هنری و در بوروکراسی اداری به آن «بودجه فرهنگی» می‌گویند، یکی از ابتدایی‌ترین اقداماتی است که می‌تواند تعادل میان «کیفیت» و «کمیت» تولیدات «ژانر سینمای استراتژیک» در موضوعات مختلف را فراهم نماید. 

  • تِکرار یا تَکرار تاریخ (۱) نفوذ فرهنگی ۱۴۰۱-۰۸-۱۱ ۱۴:۲۸

    به بهانه یوم الله سیزدهم آبان

    آخرین تلاش «نیروهای بومی سفارت پنهان آمریکا» برای جلوگیری از تسخیر «لانه‌های فرهنگی»

    سینماپرس: چهل و سه سال است که به برکت اقدام انقلابی ۱۳ آبان ۱۳۵۸ هجری شمسی «ایالات متحده آمریکا» در «ایران» حضور رسمی و با هویت دیپلماتیک خود را از دست داده و نمی‌تواند با استفاده از «پوشش دیپلماتیک» فضای لازم را برای دخالت مستقیم افسران اطلاعاتی خود فراهم و نفرات لجستیک سفارت خود را به صورت مستقیم مامور ایجاد تشنج یا بحران در فضای عمومی جامعه ایران نماید، با این همه حضور مجازی و غیر نشان‌دار این دشمن همیشگی مستضعفان و «شیطان بزرگ» از جمله موضوعات مغفول مانده‌ است.

  • جشنواره فیلم کوتاه ۱۴۰۱-۰۸-۰۴ ۱۲:۳۵

    نیم نگاهی به «سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران»

    از افشای ماهیت پوشالی «اپوزیسیون» با سالن‌های شلوغ تا اشتباه مدیریتی و ایجاد اضافه وزن کاذب برای «تنوع ژانر»

    سینماپرس: سالن‌های شلوغ «پردیس سینمایی ملت» و برگزاری بانشاط «سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» نشان داد که طیف «اپوزیسیون» در عرصه هنر و سینمای ایران، اقلیتی با صدای بُلند هستند! اقلیتی که بود و نبودشان نه تنها از شور و حرارت رویدادهای فرهنگی و هنری در کشور کم نمی‌کند؛ بلکه عدم حضورشان می‌تواند به عنوان یک فرصت تلقی شود.

  • سلبریتی ها ۱۴۰۱-۰۷-۲۷ ۱۲:۱۵

    فتنه‌ای که نباید بدون پاسخ باشد!

    تمسک حداکثری «مدیران فرهنگی» به شیوه «حرف درمانی»!/ آیا «سازمان سینمایی» و «رسانه ملی» و «ساترا» به وظایف انقلابی خود عمل می کنند؟!

    سینماپرس: هشت سال حاکمیت رسمی «ولنگاری» بر فضای مدیریت فرهنگی کشور و در کنار آن حرکت کم‌شتاب برخی مدیران فرهنگی «دولت سیزدهم» و تمسک حداکثری مدیران «سازمان سینمایی» و «رسانه ملی» و «ساترا» به شیوه «حرف درمانی» از جمله موضوعات مهم و مغفول مانده‌ای است که اثرات آن را می‌توان در وقایع پیرامونی فتنه اخیر مورد مشاهده قرار داد.

  • پیامبر اکرام ۱۴۰۱-۰۷-۲۰ ۱۵:۴۷

    در آستانه میلاد پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله؛

    ترس نظام سلطه از چهل و چهار سال ایستادگی امت رسول الله

    سینماپرس: «انقلاب اسلامی ایران» محصول حدود ۱۴۰۰ سال مجاهدت و تلاش‌های وسیع و گسترده «اولیای الهی» در مسیر تبیین «اسلام انقلابی» است و از این منظر است که تولد «انقلاب اسلامی» در واقع یک ولادت جدیدی بود برای «اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله»؛ انقلابی که با پشتوانه قدرتمند و حضور همیشه در صحنه «ملت مسلمان ایران» شکل گرفت و از همان ابتدا به دنبال تاسیس «دولت اسلامی» و به تبع آن ایجاد «کشور اسلامی» بود.

  • فتنه ۱۴۰۱-۰۷-۱۴ ۱۱:۰۷

    سخنی چند در باب «فتنه ژینا» (۳)

    شورش «فاحشه‌ها» نخستین برون‌داد اجتماعی «پروسه اَندَلُسیزاسیون»

    سینماپرس: بزرگترین ویژگی فتنه اخیر آن است که سطح تقابل و تعارض خود را به سرعت به اصل «اسلام» و «حاکمیت اسلامی» و «احکام شریعت» کشاند و در یک اشتباه راهبردی «فضای فتنه» را به یک فضای صاف و روشن و بدون غبار مبدل نمود. این اشتباه راهبردی را می‌توان بیش از هر چیز محصول «آمایش ناصحیح اجتماعی» و اشتباه محاسباتی سرویس‌های امنیتی غرب در پایش جامعه ایران و اعتماد به گزارش‌های تهیه شده توسط مشتی مُزدور و پروژه‌بگیر از فراوانی درصد  بی‌رغبتی جامعه ایران به «اسلام» و «حاکمیت اسلامی» قلمداد نمود.

  • فتنه مهسا ۱۴۰۱-۰۷-۱۰ ۱۳:۲۲

    سخنی چند در باب «فتنه ژینا» (۲)

    پروسه «اَندَلُسیزاسیون انقلاب اسلامی ایران» و بروز کارکرد سلبریتی‌ها در بسط «فحشاسالاری»

    سینماپرس: فتنه اخیر را اگر چه می‌بایست به عنوان یک «تنش امنیتی» و به عنوان ضرب آهنگی که حکایت از به ثمر نشستن «سیاست اَندَلُسی کردن ایران» دارد، مورد مطالعه جدی قرار گیرد؛ اما باید توجه داشت که این «فتنه» در بردارنده چند فرصت ویژه برای «نظام جمهوری اسلامی» است. فرصتی‌هایی که یکی از مهمترین آن‌ها در عرصه فرهنگ و هنر ایجاد شده و اکنون این عرصه مهم می‌تواند با گام‌های دقیق و اصولی متولیان امر شاهد یک «انقلاب فرهنگی» گسترده و همه جانبه باشد.

  • کتایون ریاحی ۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۲:۱۳

    سخنی چند در باب «فتنه ژینا» (۱)

    نقش‌آفرینی ویژه «سلبریتی‌ها» در پروسه «اَندَلُسیزاسیون انقلاب اسلامی ایران»

    سینماپرس: وقایع ده روز اخیر را می‌توان به عنوان نخستین ثمره مختص و محصول مستقیم برداشت شده از «پروسه اَندَلُسیزاسیون» قلمداد نمود. پروسه‌ای که با پیگیری مستمر «سیاست اَندَلُسی کردن ایران» در طول چهل و چهار سال گذشته همراه بوده و امروز به یک استقلال نسبی در سطح محصول‌دهی خود رسیده و موفق شده تا «نظام جمهوری اسلامی» را با فتنه‌ای جدید مواجه سازد.

  • پیامبر ۱۴۰۱-۰۶-۳۰ ۱۳:۰۳

    تمرکز «جریان نفوذ فرهنگی» بر ارایه چهره‌ای جعلی از «پیامبر خاتم»

    سینماپرس: زندگی و شخصیت بی‌نظیر «پیامبر خاتم» برای همه‌ی دوران تاریخ اسلام یک درس و الگوی همیشگی است؛ «لَکُم فی رَسولِ اللهِ اُسوَةٌ حَسَنَةٌ» با این مجاهدت، تعالیم اسلام در تمام تاریخ پراکنده شد. این تعالیم فقط برای مسلمان‌ها نیست؛ همه‌ی بشریت از گسترش تعالیم اسلام سود می‌برند. از این جهت شخصیت وجودی ایشان آنچنان مورد حقد و کینه دشمنان و شیاطین جن و انس واقع گردید که سبب شد تا تحریف ابعاد وجودی و شخصیتی ایشان به یکی از وظایف اصلی «جریان نفوذ فرهنگی» درآمده و در همیشه تاریخ تا به امروز به صورت متمرکز مورد پیگیری ویژه واقع شود.

  • روز ملی سینما ۱۴۰۱-۰۶-۲۱ ۱۳:۰۱

    چند کلام به مناسبت فرا رسیدن روز ملی سینما

    از مرور وضعیت کنونی «سازمان سینمایی» تا آرزو برای موفقیت و عدم وقوع «آبروریزی بزرگ»

    سینماپرس: با انتصاب رئیس جدید سازمان سینمایی در ابتدای مهر سال گذشته؛ بسیاری بر این باور بودند که امسال «صنعت سینمای ایران» شاهد «روز سینمای» متفاوتی خواهد بود اما مع‌الاسف اینگونه نشد و اکنون شاهد «۲۱ شهریور» بی‌رمق و کم‌جانی هستیم که با وقایع و موضوعات بعضا ناگوار بسیاری همراه گردیده است.

  • محمد مهدی اسماعیلی ۱۴۰۱-۰۶-۰۹ ۱۴:۱۶

    با نگاهی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب؛

    چند توصیه برادرانه به متولیان فرهنگ و هنر در راستای توجه به «کارکرد هفته دولت»

    سینماپرس: با گذشت یک سال از عُمر «دولت سیزدهم» تقریبا تمامی ارکان اجرایی کشور از آرایش منطبق با سلیقه و رویکرد دولت برخوردار گردیده و در این میان عرصه «فرهنگ و هنر» نیز ظاهرا به چینش قطعی خود رسیده است و در بخش‌های مختلف و در حوزه‌های عمل گوناگون در حال حرکت بر مسیر مدنظر دولت می‌باشد. مسیری که اگر چه نویدبخش ایجاد تحولاتی بنیادین می‌باشد؛ اما لازم است تا با بیم‌ها و امیدهایی ویژه نسبت به آینده همراه باشد.

  • هفته کودک-کانون پرورش فکری ۱۴۰۱-۰۶-۰۲ ۱۱:۲۹

    لزوم تحول بنیادین در «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» (۲)

    کانونی به مثابه یک وزارتخانه برای کودکان و نوجوانان؛ از سینما و تئاتر تا ادبیات داستانی!

    سینماپرس: «کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان» به واسطه عضویت فراگیر خود در مجامع مختلف جهانی و بالاخص مجموعه‌های فرهنگی و هنری وابسته به «سازمان ملل» سال‌هاست که به یکی از اصلی‌ترین مجاری پیگیری اهداف «جهانی‌سازی» و تنظیم روابط بین نسلی مختلف منطبق بر آموزه‌های «نظم نوین جهانی» مبدل گردیده است. از این جهت لازم است تا مدیران آن با اشراف نسبت به این مهم و برخورداری لازم از مشاورت نهادهای متولی «امنیت فرهنگی» در کشور؛ ضمن افزایش حضور موثر در مجامع بین‌المللی بر هویت مستقل فرهنگی خود تاکید ورزیده و از جنجال‌ها نترسند.